Mod hjälp allt blir lila / rosa

Permalänk
Medlem

Mod hjälp allt blir lila / rosa

Tjena! Håller på att modda lite grafik på Skyrim men när jag installera detta packet ->http://skyrim.nexusmods.com/downloads/file.php?id=607 Så blev nästan allt i hela spelet Rosa / lila en blandning av färgerna vilket var väldigt jobbigt.. jag har antagligen gjort något fel men vad?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sposckis:

Tjena! Håller på att modda lite grafik på Skyrim men när jag installera detta packet -> Så blev nästan allt i hela spelet Rosa / lila en blandning av färgerna vilket var väldigt jobbigt.. jag har antagligen gjort något fel men vad?

Link till modden skulle ju hjälpa lite

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcorc:

Link till modden skulle ju hjälpa lite

Trodde jag gjorde den men nu är det gjort

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Okej tror inte att det är moddet som gjort det.. :S något är helt skevt iaf :((

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Ta ett screenshot? Skulle underlätta att förstå vad du menar

Jag skulle nog ominstallerat. Mods är ju lätta att återinstallera med Nexus Mod Manager

Visa signatur

i5 10400f | RTX 2060 | Gigabyte Z490 Gaming X | 16 GB (2x8 GB) DDR4 3,000 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sposckis:

Okej tror inte att det är moddet som gjort det.. :S något är helt skevt iaf :((

Kan du prova att ta ett screenshot så vi får se hur det ser ut?

EDIT: 10 sek försen

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToxicMonkey:

Ta ett screenshot? Skulle underlätta att förstå vad du menar

Jag skulle nog ominstallerat. Mods är ju lätta att återinstallera med Nexus Mod Manager

Gör så nu att jag ominstallerar allt till min SSD istället och moddar allt där läste också att det kunde att skyrim hade inte kul med 2gb och man skulle uppgradera till 4gb patch eller ngt

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Om det blir lila så saknas texturerna. Är du säker på att du har installerat modden korrekt?

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Sposckis:

Gör så nu att jag ominstallerar allt till min SSD istället och moddar allt där läste också att det kunde att skyrim hade inte kul med 2gb och man skulle uppgradera till 4gb patch eller ngt

Du måste packa upp den med 7zip, inte winrar, annars blir filerna korrupta.

4Gb patchen laddas ned automatiskt, så länge du har en laglig kopia, vilket man får hoppas på.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Du måste packa upp den med 7zip, inte winrar, annars blir filerna korrupta.

4Gb patchen laddas ned automatiskt, så länge du har en laglig kopia, vilket man får hoppas på.

Aja okej Och ja jag har en Laglig kopia

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Skyrim HD 2K Full är krävande på grafikminne.

Speciellt om man tweakat ugrid, eftersom det måste laddas mer texturer då. Jag körde ugrid 9 ett tag (kör 7 numer) och då kunde jag med 1,5GB grafikminne inte köra Full-versionen.

Prova Lite-versionen av modden även om det blir en till download. Den har 2x texturestorlek överlag, t.ex. är landskap default 512px, Lite 1024px och Full 2048px).