"Failed to enumerate subscribed files" - men har inga moddar!

Permalänk
Medlem

"Failed to enumerate subscribed files" - men har inga moddar!

Är det fler än jag som får felmeddelandet "Failed to enumerate subscribed files!" idag när de startar Skyrim launchern?
Spelet funkade felfritt så sent som igår...

Verkar som spelet går igång som det ska ändå iallafall, men nu efter jag verifierade cache integriteten så defaultar spel-fanskapet till handkontrollern istället för musen

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Är det fler än jag som får felmeddelandet "Failed to enumerate subscribed files!" idag när de startar Skyrim launchern?
Spelet funkade felfritt så sent som igår...

Verkar som spelet går igång som det ska ändå iallafall, men nu efter jag verifierade cache integriteten så defaultar spel-fanskapet till handkontrollern istället för musen

Kör en Win+R hotkey, skriv %localappdata%\skyrim och Enter. Prova ta bort filerna där (flytta dem till annan mapp för säkerhets skull, så du kan lägga tillbaks dem ifall något annat inte fungerar). Tar man bort loadorder.txt så måste man kanske göra om "load order" ifall man pillat med det.

För att stänga av gamepad helt, kan du lägga till (eller sätta till 0) i filen SkyrimPrefs.ini som finns i Dokument\My Games\Skyrim.

[MAIN] bGamepadEnable=0

Permalänk
Medlem

Tackar för tipsen, men felet släppte av sig själv nån dag senare av nån anledning
Skumt att få ett sånt fel när man aldrig laddat ner minsta modd till Skyrim dock...
(det enda jag nu har i den där skyrim-mappen är DLClist.txt, plugins.txt, SteamModList.txt och alla är i praktiken tomma på innehåll)

För gamepaden så körde jag brute force och drog ur den, men såg sen i efterhand att man kunde disabla den i spelet (under gameplay menyn eller var det nu var) ... Oops

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.