köpa 2x15" TFT lr 1st 17" TFT?

Permalänk
Medlem

köpa 2x15" TFT lr 1st 17" TFT?

satt och funderarde. är ganska klar på att jag vill ha en hercules prophetview skärm.

men nu till det krångliga.

15" (4000:-) modellen kostar nästan hälften av vad 17"aren(~7200:-) gör.

så jag vet inte vad jag ska köpa.
fast 17" är en DVI skärm medans 15" bara är VGA.
har ett POV.GF4 Ti4200 SE.

kommer nog att spela en del oxå så det ska väl oxå räknas med.
men oxå en väldig massa surfning & photoshop

grymm beslutsångest har jag.
onekligen ser det nice ut med 2 TFT skärmar...

nån som har 2st skärmar som har lust att dela med sig av sina erfarenheter?
eller nån som bara har lust att fälla en kommentar om det?

Visa signatur

"Datorn har ju fan mer dragningskraft än jorden. Skulle jag ramla skulle jag hamna i datorstolen & inte på golvet."

Permalänk
Medlem

2*15 ger ju mer "utrymme"
Så det skulle jag köpa

Permalänk
Medlem

Det ser ju nice ut å jag medger att dey skulle vara förbannat coolt att ha två skärmar! Men om du spelar mycke så sku ja nog välja 17 tummaren! Jag har på känn att det är lite klumpigt att spela med två skärmar... Medger att det är ett svårt val Jag skulle dock välja 17 tummaren...

Visa signatur

www.tomodomo.org - indie spelstudio i Helsinfors
www.fatcatrush.com - en 3D runner för iPhone som vi gjort på Tomodomo

Permalänk
Hedersmedlem

2st är ju ÄG faktor hög+.

Lättare med spel på en 17" dock.

Men för PS och surfning är ju 2x15" bättre, helt klart.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

jaa hm. jag kan juh säga att jag int spelar speciellt mycket..
lr ja, inte förut då jag bara hade ett TNT1. uppgraderade till GF4 för ett par veckor sedan. vet inte hur d kommer att bli på spelfronten framöver.
men ja. tror d blir 2x15" har juh större "anvädning" av det...

Visa signatur

"Datorn har ju fan mer dragningskraft än jorden. Skulle jag ramla skulle jag hamna i datorstolen & inte på golvet."

Permalänk

Jag skulle nog välja en 17 tum faktiskt....

Permalänk
Medlem

Spelar man inte överdrivet mycket så är ju två 15", enligt mig, att föredra. Mer svårmöblerat iofs, men det ser ju coolt ut, jag vet

Visa signatur

uin: 6550610

Permalänk

Köp två 15 tummare.

Ska nog investera i en 15tum. hehe

Permalänk

en 15" skärm är knappast att föredra om man pysslar med photoshop eller dylikt. Självklart beror det ju på upplösningen, men de kan välknappast ha så hög upplösning?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mellqvist
en 15" skärm är knappast att föredra om man pysslar med photoshop eller dylikt. Självklart beror det ju på upplösningen, men de kan välknappast ha så hög upplösning?

1024*768 gör dom.
d kör jag ändå på min nuvarande skärm... höjer jag upplösningen så klarar den inte 85hz å då får jag nå fel... ögonen pallar inte och det är på tok för dyrt att investera i 2st 17"

Visa signatur

"Datorn har ju fan mer dragningskraft än jorden. Skulle jag ramla skulle jag hamna i datorstolen & inte på golvet."

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar 2skärmar endast om du har ett matrox kort

Testade att köra mina 2 compaq TFT skärmar med ett Ti4400 och det fungerade väldigt dåligt.

Men med ett Matrox G550 så fungerar det alldeles utmärkt
dock inte så bra för spel .

Permalänk
Medlem

släpade fram en gammal crt skärm å tjongade i den igår..
tycker det fungerar alldeles utmärkt tycker jag

Visa signatur

"Datorn har ju fan mer dragningskraft än jorden. Skulle jag ramla skulle jag hamna i datorstolen & inte på golvet."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zoloth
Jag rekommenderar 2skärmar endast om du har ett matrox kort

Testade att köra mina 2 compaq TFT skärmar med ett Ti4400 och det fungerade väldigt dåligt.

Men med ett Matrox G550 så fungerar det alldeles utmärkt
dock inte så bra för spel .

vad var det som fungerade så dåligt då?

Visa signatur

"Datorn har ju fan mer dragningskraft än jorden. Skulle jag ramla skulle jag hamna i datorstolen & inte på golvet."

Permalänk
Medlem

Ibland så stängdes den andra skärmen ned, när man kollade på film så var man tvungen att ha ett fönster uppe på den primära skärmen osv

drivrutinerna var allmänt kackiga

Permalänk
Medlem

vad körde du med för drivisar då?
använde du nView?
märkte att om jag anväde nvidias nview vart d kack i systemet. men om jag däremot körde med w2ks inbyggda "dualhead" hantering fungerade det bara fin fint

Visa signatur

"Datorn har ju fan mer dragningskraft än jorden. Skulle jag ramla skulle jag hamna i datorstolen & inte på golvet."

Permalänk
Medlem

Har jag helt fel eller är det Skalman på bilden med de två skärmarna? Ser onekligen så ut... Var har du fått tag på den?

Visa signatur

Abit KT7-MAX2, Athlon XP 2200+, 512 DDR, Crucial Radeon 9700 Pro, Western digital 120 gb 8mb cache.