Vad är det mest prisvärda för ca 500 kr?

Permalänk
Medlem

Vad är det mest prisvärda för ca 500 kr?

Vad är det mest prisvärda grafikkortet för ca 500 kr?

Jag spelar inget så jag har inte några större krav egentligen.

Permalänk
Medlem

Vad ska du ha det till, är begagnat ok, bryr du dig om ljud, hur är ventilationen i chassiet, vad har du för nätagg?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muppens:

Vad ska du ha det till, är begagnat ok, bryr du dig om ljud, hur är ventilationen i chassiet, vad har du för nätagg?

Ventilationen är god. Har en p182 låda och ett kragg på 700w. Hade tänkt mig ngt nytt och gärna tyst/passivt.
Spelar som sagt inte nått så jag antar att vad som hellst duger egentligen. Men man lägger ju helst pengarna så man får så mycket som möjligt för dem.
Håller heller inte på med några tunga grafikprogram. Använder maskinen mestadels till utveckling, surf och minröj typ.
Kan se nån film då och då med.
Anl till att jag behöver ett nytt är att jag vill ha en hdmi utgång på det då jag köpt ny skärm.
Har idag ett gammalt Nvidia 8600GTS.
Har eg ingen strikt budget heller. Kan tänka mig att gå upp till det dubbla eller mer om ngn kan övertyga mig om att jag behöver det
då jag på min höjd kan komma att spela minröj

Permalänk
Rekordmedlem

Jag hade nog skaffat ett passivt 5450 kort och sparat lite pengar, ska du inte spela så köper du ett tyst kort som klarar av skrivbordet och film, som 5450, att köpa ett som är lite snabbare, men ändå uselt att spela på är inte vettigt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Om du inte kommer spela så passar nog ett 5450/6450 bra. Passivt kylt och drar endast ström genom PCIe-porten.

5450: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=567192
6450: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=879467

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pucko:

Vad är det mest prisvärda grafikkortet för ca 500 kr?

Jag spelar inget så jag har inte några större krav egentligen.

Som alla andra redan sagt:
http://www.webhallen.com/hardvara/147324-asus_radeon_hd5450_5...

Permalänk
Medlem

Tackar.

Har man ngt för att lägga till en hundring och få 1 gig ram?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av pucko:

Tackar.

Har man ngt för att lägga till en hundring och få 1 gig ram?

Nä, texturminne är inte nått man behöver tänka på med sånna här kort.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pucko:

Tackar.

Har man ngt för att lägga till en hundring och få 1 gig ram?

Mer vram på ett sådant kort kommer inte spela någon roll så kör på det som länkades. Det är elektroniks kedjornas fel att folk fått för sig att ju mer vram desto snabbare grafikkort :/

Visa signatur

i7700K | GTX 1080 | 16GB

Permalänk
Medlem

så det är ATI som gäller? Eller hur står sig nvidias i samma prisklasser?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av pucko:

så det är ATI som gäller? Eller hur står sig nvidias i samma prisklasser?

Ingen större skillnad.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.