Battlefield 3 laggar efter ominstallation av windows 7.

Permalänk
Medlem

Battlefield 3 laggar efter ominstallation av windows 7.

Tjena!

För ett tag sedan ominstallerade jag windows7 på min dator.
Och efter installationen har mitt battlefield 3 borjat lagga. Det laggar inte hela tiden. men ibland när det blir lite mer explosioner och rörelse laggar det. FPSen sänks till ca 1 fps i några sekunder.

innan jag ominstallerade windows laggade det ALDRIG jag tror jag har laddat ner alla drivrutiner för grafikkortet. jag har laddat ner druvrutiner för nätverkskortet och ljudkortet. till processorn finns det bara drinrutiner för integrerad grafik så dom sket jag i eftersom att jag har ett grafikkort

min dator: http://www.inet.se/kundvagn/visa/233887/superduper står att den kostade 3500 men den kostade typ 9000

uppskattar verkligen om någon kan hjälpa mig

sorry om den ligger i fel tråd

Permalänk
Medlem

Ser inte att du skrivit ner att du tankat Chipset drivrutiner, det hade jag laddat ner. Sedan så skriver du att du "installerat alla drivrutiner för grafikkortet", alla? Du ska bara ha 1 drivrutin för grafikkort.

Du borde tanka ner chipset drivrutiner här på Asus hemsida:
http://www.asus.com/Motherboards/Intel_Socket_1156/P7P55D/#do...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zelloxy:

Ser inte att du skrivit ner att du tankat Chipset drivrutiner, det hade jag laddat ner. Sedan så skriver du att du "installerat alla drivrutiner för grafikkortet", alla? Du ska bara ha 1 drivrutin för grafikkort.

Du borde tanka ner chipset drivrutiner här på Asus hemsida:
http://www.asus.com/Motherboards/Intel_Socket_1156/P7P55D/#do...

Tack! ska prova

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zelloxy:

Ser inte att du skrivit ner att du tankat Chipset drivrutiner, det hade jag laddat ner. Sedan så skriver du att du "installerat alla drivrutiner för grafikkortet", alla? Du ska bara ha 1 drivrutin för grafikkort.

Du borde tanka ner chipset drivrutiner här på Asus hemsida:
http://www.asus.com/Motherboards/Intel_Socket_1156/P7P55D/#do...

det fixade tyvärr inte mitt problem

Permalänk
Medlem

Det är svårt att säga rakt upp och ned var det kan vara. Men testa spela och logga CPU användning m.m. för att se om det är pga. någon process som den laggar.

Permalänk

Möjligen så att du inte använde nyaste drivern när det väl fungerade bra?

Visa signatur

Intel 2500K @4GHz | 2*4GB Crucial Vengance DDR3 | Asus P8Z68 Pro-V |Sapphire 7950 3Gb | Corsair 750w |
Samsung Spinpoint F3 + Seagate 250Gb | Windows 7 64bit | Logitech z-5400 | Benq 24" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zelloxy:

Det är svårt att säga rakt upp och ned var det kan vara. Men testa spela och logga CPU användning m.m. för att se om det är pga. någon process som den laggar.

började min utbildning i år. om nätverk och datorer är inte ben bästa på det men kan en del.
ska försöka tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robbansvenske:

Möjligen så att du inte använde nyaste drivern när det väl fungerade bra?

tror jag hade nån bf3 driver när det fungerade men innan jag hade den bf3 drivern fungerade det också.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LIMPANP:

tror jag hade nån bf3 driver när det fungerade men innan jag hade den bf3 drivern fungerade det också.

"BF3-Driver" Wat?

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem

Har samma grafikkort som dig, har också upplevt att BF3 börjat lagga. Jag har också nyss ominstallerat Windows.

Men det har ju också nyss kommit ut en ny patch. Jag vet inte om det är den som orsakar det...

Visa signatur

Hackintosh?
Mac OSX Tweaks/Hacks?

--> Besök nya [B]groths.org[/B]

Permalänk
Medlem

Antar att han menar någon beta drivrutin där dem slängde in lite fixar för bf3

Visa signatur

CPU: 3570K |Minne: 8GB Corsair Vengence|GPU: GTX 650|Chassi: Nano 304|PSU: Corsair 600W M|Kylning: Batterisyra|Mus: MX150|Tangentbord: JP|Platta: Nexus 7(2013)

Permalänk
Medlem

Kan det vara så enkelt att du inte har samma grafikinställningar i spelet nu?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud986:

Antar att han menar någon beta drivrutin där dem slängde in lite fixar för bf3

JA! exakt

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Kan det vara så enkelt att du inte har samma grafikinställningar i spelet nu?

Skickades från m.sweclockers.com

jag kör på upplösning 1600x1200 eller om det är tvärtom vet inte. och så kör jag med high på det andra alternattiven.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cindori:

Har samma grafikkort som dig, har också upplevt att BF3 börjat lagga. Jag har också nyss ominstallerat Windows.

Men det har ju också nyss kommit ut en ny patch. Jag vet inte om det är den som orsakar det...

kan vara så, jag vill bara kunna spela utan att det läggar till ibland

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cindori:

Har samma grafikkort som dig, har också upplevt att BF3 börjat lagga. Jag har också nyss ominstallerat Windows.

Men det har ju också nyss kommit ut en ny patch. Jag vet inte om det är den som orsakar det...

kan man inte skaffa tillbaka den gamla patchen? och förresten säg till mig om dui hittar en lösning på vårt problem

Permalänk
Hedersmedlem

Ja, de verkar som något ligger och tjuvkör. Du har inte något checkprogram som kollar värme eller liknade? Men jag hade skaffat dubbelt upp på minnet eftersom BF3 kräver mycket just när det gäller den biten, kanske tom 8GB

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Ja, de verkar som något ligger och tjuvkör. Du har inte något checkprogram som kollar värme eller liknade? Men jag hade skaffat dubbelt upp på minnet eftersom BF3 kräver mycket just när det gäller den biten, kanske tom 8GB

nej jag har inget sånt kan du tipsa om nått bra? har beställt 16 gb 133 mhz internminne från intet ;D

Permalänk

Hade samma problem, För mig var det min Razer tray ikon som drog 30-35 % cpu. Haha