Köpråd för en ganska kass dator, hjälp?

Permalänk
Medlem

Köpråd för en ganska kass dator, hjälp?

Tjena!

Lillasyrran fick en ny dator nu till påsk. Dessvärre är det en av dom sämre datorerna jag beskådat, och hon har därför bett mig pimpa den lite, så att säga. Specsen för hennes dator finns här:

http://www.emachines.com.au/ec/en/AU/content/model/PV.NCT02.0...

(Edit: Värt att tillägga att det är rätt modell i länken, men hon har bara 2gb RAM i sin, av någon anledning?)

Hon lirar en del Sims och liknande spel. Som det är nu laggar det ganska mycket, och den klarar inte av 1080p video utan mycket lagg. Målet är att hon ska klara av det hon gör nu, plus lite till, utan problem. Jag är heller ingen dator-guru, så rätta mig om jag har fel, men det skulle väl räcka med ett nytt grafikkort? Eller är CPUn så dålig den också? Grafiken är väl för tilfället inbyggt i moderkortet, korrekt? Skulle spm sagt behöva lite hjälp.

Har ni några förslag på inte alltför dyra grafikkort som passar i datorn (både i slotten och i själva chassit)?

Visa signatur

Moderkort: ASUS P7P55D-E Pro, Grafikkort: Gigabyte HD6950 2GB, Processor: Intel i5 760 2,8GHz (3,6 GHz), Kylning: Noctua NH-U12P SE2, RAM: Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz DDR3, Hårddisk: 1TB Samsung Spinpoint, Nätaggregat: Fractal Design Tesla 650W 80+, Chassi: Cooler Master HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog kolla på ett AMD Radeon HD 6670 om jag var du:)

Visa signatur

|NZXT H440 Black |GTX 970 STRIX|GIGABYTE Z97X-SLI|Corsair XMS3 1600 mhz 8x2 GB|Intel Core i5 4690K(4,0GHz)|Corsair RM750x| ADATA SSD PREMIER 256GB + Samsung 850 EVO 500GB |Corsair H110i|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deaflong:

Jag skulle nog kolla på ett AMD Radeon HD 6670 om jag var du:)

Oh, glömde nämna min budget! Kan tänka mig spendera upp mot 1500kr. Så om något bättre får plats i lådan så går det bra.

Visa signatur

Moderkort: ASUS P7P55D-E Pro, Grafikkort: Gigabyte HD6950 2GB, Processor: Intel i5 760 2,8GHz (3,6 GHz), Kylning: Noctua NH-U12P SE2, RAM: Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz DDR3, Hårddisk: 1TB Samsung Spinpoint, Nätaggregat: Fractal Design Tesla 650W 80+, Chassi: Cooler Master HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem

Om man säger såhär. För att få den i spelbart skick bör du göra tre saker:

- Uppgradera nätaggregatet(250w räcker ingenstans, speciellt inte om det är ett OEM noname)
- Inhandla en beggad LGA775 Core 2 Quad
- Skaffa ett sjyst beggat grafikkort(typ 5770/460)
- Uppgradera till 4gb RAM

Det du dock måste göra är att ta reda på följande:

- Är nätagget av ATX-standard
- Är moderkortet av ATX eller mATX-standard, och har det en fullängds PCIe-port
- Processorkylarens modell

Lättast är om du öppnar chassit och knäpper ett par bilder och lägger upp dom här.

Hjälper gärna till

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

jag skulle snålat och enbart satsat på det starkaste grafikkortet du hittar som inte kräver extern strömmatning, då borde det inte vara några problem med sims 3.

Visst kan du köpa ram, köpa processor, byta nätagg och köpa bättre moderkort osv men då kan du lika gärna köpa en ny dator isf så det är ju en avvägning.

Permalänk
Medlem

Kollade på lite jämförelser, och det verkar vara en helt okej processor(E3300). Presterar som en ganska stark Core 2 Duo.

Men... Nätagget kommer inte orka med ett ordentligt dedikerat grafikkort. Datorn har med väldigt stor sannolikhet antingen integrerad Intel-grafik, eller något väldigt klent Nvidia-kort(typ 310/320).

Om ATX-agg passar, och om det går in ett grafikkort av standardstorlek så rekommenderar jag att du delar upp budgeten(1500:-) såhär:

- Beggat nätagg(80+ cert bör det ha) - max 500:-
- Beggat grafikkort, typ 5850, 5770, 460, 550 el. likn. - max 1000:-

Men kolla som sagt hur det ser ut inuti, och ta bilder

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Jag tittade lite på paketet och de nämner inte ens PCI(-e) så bilder inifrån kan vara väldigt intressant att se angående möjlighet till uppgradering.
250W är lite svagt för ett nätagg men tilläggas bör att min dator inte drar mer än 210W vid belastning i 3DMark11 och runt 230W vid maxbelastning i Prime, så nätagget kan klara en uppgradering (om det har extra kontakter för detta, väldigt tveksamt). Finns bara PCI-plats så tycker jag du ska skaffa ett kort utan extra strömförsörjning, resten av pengarna är bättre att spara till nästa bygge. Har hon dessutom den medföljande skärmen så är upplösningen så låg att ett bättre grafikkort är bortkastad prestanda.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, ASUS RX 580 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W - Bärbar: ASUS F3SR, Core2Duo@2,6-3,1Ghz 4 GB, SSD

Permalänk
Medlem

Snabbaste grafikkortet som inte behöver någon extra ström via PCI-E strömkabel från nätaggregatet är nya Radeon HD7750, max ström förbrukning är cirka 50watt för själva kortet och den är lika snabb i spel som gamla Radeon HD5770 http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1130179

Stort test på HIS Radeon HD7750 http://www.techpowerup.com/reviews/HIS/HD_7750_iCooler/

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdancer:

Om man säger såhär. För att få den i spelbart skick bör du göra tre saker:

- Uppgradera nätaggregatet(250w räcker ingenstans, speciellt inte om det är ett OEM noname)
- Inhandla en beggad LGA775 Core 2 Quad
- Skaffa ett sjyst beggat grafikkort(typ 5770/460)
- Uppgradera till 4gb RAM

Det du dock måste göra är att ta reda på följande:

- Är nätagget av ATX-standard
- Är moderkortet av ATX eller mATX-standard, och har det en fullängds PCIe-port
- Processorkylarens modell

Lättast är om du öppnar chassit och knäpper ett par bilder och lägger upp dom här.

Hjälper gärna till

Skrivet av guos89:

jag skulle snålat och enbart satsat på det starkaste grafikkortet du hittar som inte kräver extern strömmatning, då borde det inte vara några problem med sims 3.

Visst kan du köpa ram, köpa processor, byta nätagg och köpa bättre moderkort osv men då kan du lika gärna köpa en ny dator isf så det är ju en avvägning.

Skrivet av Videoapan:

Jag tittade lite på paketet och de nämner inte ens PCI(-e) så bilder inifrån kan vara väldigt intressant att se angående möjlighet till uppgradering.
250W är lite svagt för ett nätagg men tilläggas bör att min dator inte drar mer än 210W vid belastning i 3DMark11 och runt 230W vid maxbelastning i Prime, så nätagget kan klara en uppgradering (om det har extra kontakter för detta, väldigt tveksamt). Finns bara PCI-plats så tycker jag du ska skaffa ett kort utan extra strömförsörjning, resten av pengarna är bättre att spara till nästa bygge. Har hon dessutom den medföljande skärmen så är upplösningen så låg att ett bättre grafikkort är bortkastad prestanda.

Skrivet av janee:

Snabbaste grafikkortet som inte behöver någon extra ström via PCI-E strömkabel från nätaggregatet är nya Radeon HD7750, max ström förbrukning är cirka 50watt för själva kortet är den är lika snabb i spel som gamla Radeon HD5770 http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1130179

Stort test på HIS Radeon HD7750 http://www.techpowerup.com/reviews/HIS/HD_7750_iCooler/

Ok, så jag hoppas jag fick med det relevanta på bild nu. Här är ett galleri: http://imgur.com/a/LA4ru#7 (Den första bilden var inte menad att ladda upp, men kan inte ta bort den nu så what ever... )

Om jag behöver fler nya komponenter än grafikkortet kan hon tänka sig höja budgeten, men helst inte för mycket. Vill helst hålla mig till nya produkter.

Tack för hjälpen!

Visa signatur

Moderkort: ASUS P7P55D-E Pro, Grafikkort: Gigabyte HD6950 2GB, Processor: Intel i5 760 2,8GHz (3,6 GHz), Kylning: Noctua NH-U12P SE2, RAM: Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz DDR3, Hårddisk: 1TB Samsung Spinpoint, Nätaggregat: Fractal Design Tesla 650W 80+, Chassi: Cooler Master HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem

Eftersom datorn använder Windows 7 64Bit så bör man ha minst 4GB ram minne och då kan du kolla vilket minne som redan sitter i dator med programmet CPU-Z http://www.cpuid.com/downloads/cpu-z/1.60-setup-en.exe bocka ur rutorna så slipper du ASK Toolbar i webbläsaren.

Här har du ett billigt ram minne som kanske passar bra http://www.inet.se/produkt/5304317/corsair-2gb-1x2048mb-cl9-1...

Detta Gigabyte Radeon HD7750 är lite snabbare än HIS HD7750 kortet och är 195mm långt och är lika tyst http://www.inet.se/produkt/5409406/gigabyte-radeon-hd7750-102... om du vill vara säker att det passar så kan du mäta avståndet mellan 24 pin strömkontakten på moderkortet och slott öppningen på chassit.

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem

Har fått en hel del olika förslag nu. Men jag behöver alltså mer minne, nytt nätagg samt nytt grafikkort. That's it, korrekt?

Minnet kan jag köpa likadant som jag har nu, ska kolla vad jag har. Det brukar väl vara relativt billigt också? Tror syrran har ett annat nätagg liggandes här någonstans, ska se vad det är. Hur många w behövs? Och till slut, vilket jävla grafikkort skall jag ha? Har fått många förslag nu ju.

Visa signatur

Moderkort: ASUS P7P55D-E Pro, Grafikkort: Gigabyte HD6950 2GB, Processor: Intel i5 760 2,8GHz (3,6 GHz), Kylning: Noctua NH-U12P SE2, RAM: Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz DDR3, Hårddisk: 1TB Samsung Spinpoint, Nätaggregat: Fractal Design Tesla 650W 80+, Chassi: Cooler Master HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem

Du behöver inget nytt nätaggregat i datorn om du köper ett HD7750 eftersom grafikkortet bara förbrukar cirka 50watt i full load, den sammanlagda strömförbrukningen kommer att ligga på max 150watt i full load för hela datorn med ett HD7750.

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem

Inget nytt nätagg.
Ett 7750 och ett identiskt minne á la 2GB så kommer datorn att vara helt okej.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av janee:

Du behöver inget nytt nätaggregat i datorn om du köper ett HD7750 eftersom grafikkortet bara förbrukar cirka 50watt i full load, den sammanlagda strömförbrukningen kommer att ligga på max 150watt i full load för hela datorn med ett HD7750.

Skrivet av Rydisen:

Inget nytt nätagg.
Ett 7750 och ett identiskt minne á la 2GB så kommer datorn att vara helt okej.

Är det tillräckligt mycket drag i det kortet då? Räcker det för hennes ändamål + lite till? Vore perfekt isf ju! Har kollat på hennes RAM nu och det står inte så mycket vettigt. Är det ens möjligt att köpa såna? Om så är fallet få ni jättegärna länka, alternativt länka till någon motsvarighet som fungerar istället.

DIMM # 1
SMBus address 0x52
Memory type DDR3
Module format UDIMM
Manufacturer (ID) (7F7F7F7F7F7F7F07)
Size 2048 MBytes
Max bandwidth PC3-10700 (667 MHz)
Part number GU512303EP0202
Manufacturing date Week 35/Year 11
Number of banks 8
Nominal Voltage 1.50 Volts
EPP no
XMP no

Visa signatur

Moderkort: ASUS P7P55D-E Pro, Grafikkort: Gigabyte HD6950 2GB, Processor: Intel i5 760 2,8GHz (3,6 GHz), Kylning: Noctua NH-U12P SE2, RAM: Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz DDR3, Hårddisk: 1TB Samsung Spinpoint, Nätaggregat: Fractal Design Tesla 650W 80+, Chassi: Cooler Master HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem

Begagnad dator? Om den är köpt ny skulle jag lämna tillbaka den (öppet köp?) och köpa något ordentligt istället för samma summa.

Edit: Kollade på bilden på nätagget, det är inte 250w i ren kraft. 250w är kombinerade peak. Peak för 12v verkar vara 212w och då får man räkna med att peak kanske är mindre bra för agget en längre tid. Jag gissar på att man bör se det som ett 150w då mina erfarenheter ifrån LiteOn är mindre trevliga.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ctrl:

Begagnad dator? Om den är köpt ny skulle jag lämna tillbaka den (öppet köp?) och köpa något ordentligt istället för samma summa.

Ingen möjlighet, tyvärr. Om jag hade bestämt hade jag aldrig köpt den från början.

Ang. ram så är det problemet löst! Har fixat ett till likadant RAM minne nu, ska slänga i det nu tänkte jag. Om grafikkortet är tillräckligt bra beställer jag det imorn.

Visa signatur

Moderkort: ASUS P7P55D-E Pro, Grafikkort: Gigabyte HD6950 2GB, Processor: Intel i5 760 2,8GHz (3,6 GHz), Kylning: Noctua NH-U12P SE2, RAM: Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz DDR3, Hårddisk: 1TB Samsung Spinpoint, Nätaggregat: Fractal Design Tesla 650W 80+, Chassi: Cooler Master HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem

Inte möjligt? Om den är ny finns det alltid möjligh4et att lämna tillbaka den. Finns en hel del olika regler som man kan utnyttja som konsument. Även om firmor ibland försöker hävda att de står över Svea Rikes Lagar.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ctrl:

Inte möjligt? Om den är ny finns det alltid möjligh4et att lämna tillbaka den. Finns en hel del olika regler som man kan utnyttja som konsument. Även om firmor ibland försöker hävda att de står över Svea Rikes Lagar.

Hon fick den i present av en skläkting som bor uppe i landet, dessutom har hon inget kvitto på den. Är medveten om kosumentlagarna.

Visa signatur

Moderkort: ASUS P7P55D-E Pro, Grafikkort: Gigabyte HD6950 2GB, Processor: Intel i5 760 2,8GHz (3,6 GHz), Kylning: Noctua NH-U12P SE2, RAM: Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz DDR3, Hårddisk: 1TB Samsung Spinpoint, Nätaggregat: Fractal Design Tesla 650W 80+, Chassi: Cooler Master HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem

Är den köpt på en kedja så kan man lämna tillbaka den på en butik inom denna kedja. Behöver inte vara samma butik mig veterligt. Kvitto är sparat i deras system, bara att skriva ut igen för dem, dvs om de orkar.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Skrivet av vobpler:

Hon fick den i present av en skläkting som bor uppe i landet, dessutom har hon inget kvitto på den. Är medveten om kosumentlagarna.

Även om det verkar oförskämt så tycker jag att du bör be dina släktingar om kvitto, bättre det än att pengarna åkt i sjön (som de delvis har nu).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ctrl:

Är den köpt på en kedja så kan man lämna tillbaka den på en butik inom denna kedja. Behöver inte vara samma butik mig veterligt. Kvitto är sparat i deras system, bara att skriva ut igen för dem, dvs om de orkar.

Ingen aning var som har köpt den. Har dessutom redan skaffat ett nytt RAM minne så det är lite sent. (Ja, jag har brutit förpackningen på den, ska sätta in den om 2 minuter.)

Visa signatur

Moderkort: ASUS P7P55D-E Pro, Grafikkort: Gigabyte HD6950 2GB, Processor: Intel i5 760 2,8GHz (3,6 GHz), Kylning: Noctua NH-U12P SE2, RAM: Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz DDR3, Hårddisk: 1TB Samsung Spinpoint, Nätaggregat: Fractal Design Tesla 650W 80+, Chassi: Cooler Master HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av vobpler:

Har fått en hel del olika förslag nu. Men jag behöver alltså mer minne, nytt nätagg samt nytt grafikkort. That's it, korrekt?

Minnet kan jag köpa likadant som jag har nu, ska kolla vad jag har. Det brukar väl vara relativt billigt också? Tror syrran har ett annat nätagg liggandes här någonstans, ska se vad det är. Hur många w behövs? Och till slut, vilket jävla grafikkort skall jag ha? Har fått många förslag nu ju.

Titta först på vilken skärm hon har. Den skärm det står om i paketet har upplösning på 1366x768 och då är HD7750 väldigt mycket för mycket så att säga. Det skulle för hennes ändamål och med tanke på datorn i övrigt räcka med ett betydligt beskedligare grafikkort, kanske GT440 för 400 spänn, exempelvis detta.

Har hon bättre skärm så kan självklart HD7750 vara ett alternativ, troligen inga större problem för processorn att sköta det.

Vill hon ha bättre upplevelse av sin dator är billigt grafikkort och SSD att föredra som uppgradering nu när du redan fixat minne.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, ASUS RX 580 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W - Bärbar: ASUS F3SR, Core2Duo@2,6-3,1Ghz 4 GB, SSD

Permalänk
Skrivet av Ctrl:

Är den köpt på en kedja så kan man lämna tillbaka den på en butik inom denna kedja. Behöver inte vara samma butik mig veterligt. Kvitto är sparat i deras system, bara att skriva ut igen för dem, dvs om de orkar.

Nej, det kan man inte, iallafall inte enligt lagen. Man har endast rätt att öppna och undersöka produkten om den är köpt på distans (internet eller postorder). Är den köpt i butik har man inte rätt att öppna förpackningen, dock så är många butiker schyssta och köper tillbaka produkten ändå om den är i bra skick och förpackningen är med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Titta först på vilken skärm hon har. Den skärm det står om i paketet har upplösning på 1366x768 och då är HD7750 väldigt mycket för mycket så att säga. Det skulle för hennes ändamål och med tanke på datorn i övrigt räcka med ett betydligt beskedligare grafikkort, kanske GT440 för 400 spänn, exempelvis detta.

Har hon bättre skärm så kan självklart HD7750 vara ett alternativ, troligen inga större problem för processorn att sköta det.

Vill hon ha bättre upplevelse av sin dator är billigt grafikkort och SSD att föredra som uppgradering nu när du redan fixat minne.

400 spänn, oh! Men hon har ju som sagt 1500 att spendera på det, så 7750 verkar ju mer rimligt då. Är du säker på att den går in då? Har hon rätt PCI utgång? Är det ens PCI express hon har, eller bara PCI? Kolla i albumet som jag länkade ovan om det är till någon hjälp.

Hon har denna bildskärm: http://www.inet.se/produkt/2203311/benq-tft-22-gl2240m

Hon var för övrigt inte intresserad av att kontakta släktingen angående kvitto osv.

Visa signatur

Moderkort: ASUS P7P55D-E Pro, Grafikkort: Gigabyte HD6950 2GB, Processor: Intel i5 760 2,8GHz (3,6 GHz), Kylning: Noctua NH-U12P SE2, RAM: Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz DDR3, Hårddisk: 1TB Samsung Spinpoint, Nätaggregat: Fractal Design Tesla 650W 80+, Chassi: Cooler Master HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem

Det är ett PCI-Express x16 slott på moderkortet och eftersom hon har en bildskärm med upplösningen 1920x1080 så passar HD7750 mycket bra.

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem
Skrivet av infinity08:

Nej, det kan man inte, iallafall inte enligt lagen. Man har endast rätt att öppna och undersöka produkten om den är köpt på distans (internet eller postorder). Är den köpt i butik har man inte rätt att öppna förpackningen, dock så är många butiker schyssta och köper tillbaka produkten ändå om den är i bra skick och förpackningen är med.

Ja, det står ju t.om. på moderkortet. *Sigh* Perfekt, då ska jag bara mäta och se så den passar i chassit så beställer jag!

Tack för hjälpen grabbar!

Visa signatur

Moderkort: ASUS P7P55D-E Pro, Grafikkort: Gigabyte HD6950 2GB, Processor: Intel i5 760 2,8GHz (3,6 GHz), Kylning: Noctua NH-U12P SE2, RAM: Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz DDR3, Hårddisk: 1TB Samsung Spinpoint, Nätaggregat: Fractal Design Tesla 650W 80+, Chassi: Cooler Master HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av vobpler:

400 spänn, oh! Men hon har ju som sagt 1500 att spendera på det, så 7750 verkar ju mer rimligt då. Är du säker på att den går in då? Har hon rätt PCI utgång? Är det ens PCI express hon har, eller bara PCI? Kolla i albumet som jag länkade ovan om det är till någon hjälp.

Hon har denna bildskärm: http://www.inet.se/produkt/2203311/benq-tft-22-gl2240m

Hon var för övrigt inte intresserad av att kontakta släktingen angående kvitto osv.

Som de andra sa så blir det nog bra med ett HD7750, den skärmen mår gott av ett bra grafikkort Jag tittade lite på priser för tidigare kort utan krav på mer ström och de kostar så pass lite mindre än HD7750 att det inte är värt att köpa dem.

Men resterande hundralappar läggs bäst på en SSD för lite rappare upplevelse av datorn. Kanske kan du ordna fram en beg via marknaden eller tradera?

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, ASUS RX 580 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W - Bärbar: ASUS F3SR, Core2Duo@2,6-3,1Ghz 4 GB, SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av vobpler:

Ja, det står ju t.om. på moderkortet. *Sigh* Perfekt, då ska jag bara mäta och se så den passar i chassit så beställer jag!

Tack för hjälpen grabbar!

HIS HD7750 är 181mm långt http://www.hisdigital.com/un/product2-682.shtml

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Som de andra sa så blir det nog bra med ett HD7750, den skärmen mår gott av ett bra grafikkort Jag tittade lite på priser för tidigare kort utan krav på mer ström och de kostar så pass lite mindre än HD7750 att det inte är värt att köpa dem.

Men resterande hundralappar läggs bäst på en SSD för lite rappare upplevelse av datorn. Kanske kan du ordna fram en beg via marknaden eller tradera?

Det är mycket möjligt. Om hon inte är nöjd med prestandan låter en SSD ganska vettigt!

Kortet passar f.ö, har beställt nu!

Visa signatur

Moderkort: ASUS P7P55D-E Pro, Grafikkort: Gigabyte HD6950 2GB, Processor: Intel i5 760 2,8GHz (3,6 GHz), Kylning: Noctua NH-U12P SE2, RAM: Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz DDR3, Hårddisk: 1TB Samsung Spinpoint, Nätaggregat: Fractal Design Tesla 650W 80+, Chassi: Cooler Master HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av janee:

Gigabyte's kort var 195 enligt Inet. Spelar ingen roll, var några cm kvar efter 20cm ändå så.

Visa signatur

Moderkort: ASUS P7P55D-E Pro, Grafikkort: Gigabyte HD6950 2GB, Processor: Intel i5 760 2,8GHz (3,6 GHz), Kylning: Noctua NH-U12P SE2, RAM: Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz DDR3, Hårddisk: 1TB Samsung Spinpoint, Nätaggregat: Fractal Design Tesla 650W 80+, Chassi: Cooler Master HAF 912 Plus