Permalänk
Medlem

Server problem

Hej!

Jo nu är det så att jag råkade sätta ut 162000 tnt på min server och på något sätt började det sprängas. Jag har lagt ner mycket tid och själ på denna servern men nu kan jag inte joina den ? Det står can't reach server när jag försöker. På själva server kommandotolken står det OUT OF MEMORY mm.

Finns det något jag kan göra för att fixa det ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zewy^^:

Hej!

Jo nu är det så att jag råkade sätta ut 162000 tnt på min server och på något sätt började det sprängas. Jag har lagt ner mycket tid och själ på denna servern men nu kan jag inte joina den ? Det står can't reach server när jag försöker. På själva server kommandotolken står det OUT OF MEMORY mm.

Finns det något jag kan göra för att fixa det ?

Kör du crackat ? Isånnafall kommer denna tråden raderas.

Kan bero på det isf

Permalänk
Medlem

OUT OF MEMORY låter ju som processen har konsumerat allt minne den har fått tilldelat. har du testat att starta om servern?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whine:

Kör du crackat ? Isånnafall kommer denna tråden raderas.

Kan bero på det isf

Nej jag har köpt spelet. Jag har bukkit som server program.

Och ja wickit jag har startat om server ett flertal gånger

Permalänk
Medlem

Liknande hände för mig, använda mig utav Voxelsniper och råka lägga ut hur mkt tnt som helst och polarn skulle såklart tända på.
Varje gång jag joina servern så var frameraten nere på 1 fps så man kunde inte göra något, det jag fick göra var att stänga av servern och använda Mcedit och ta bort chunksen som tnt låg på och sedan generera nya.

Visa signatur

CPU:Intel Core i5 4670K @stock Mobo:MSI z87 G-45 GPU:MSI GeForce GTX 1070 6GB Minne:Corsair Vengeance 1600Mhz 2x4GB HDD:Samsung 103SJ 1Tb SSD:Samsung 830 128GB PSU:Fractal Design 650Watt Chassi:InWin 303 Svart
www.surfburken.se

Permalänk
Medlem

Om du hellre vill lösa det utan att gå in och ändra chunks skulle du kunna testa en (bukkit)plugin som hanterar TNT lite bättre än hur det fungerar i vanilla.

Exempelvis http://dev.bukkit.org/server-mods/nolagg/ TNT-buffering.
Det finns förmodligen ännu fler liknande plugins om du söker på TNT i bukkits plugin-avdelning

Visa signatur

Xtralarge.se - Minecraft server med betoning på uptime, stabilitet och kvalitet.

Permalänk

Använd Mcedit!

Mvh: Eric

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.