Spel utan våld efterlyses

Permalänk

Spel utan våld efterlyses

Jag har alltid spelat tv/pc-spel och med studier framöver begränsas tiden jag kan spela spel.

För att jag ska hinna med min sambo, mina studier och även mina hobbys (blir bara fler och fler)
önskar jag att min sambo kunde spela med mig ibland. Hon tycker dock inte om spel som är väldigt stressiga och har högt tempo. Så inga shooter's överhuvudtaget. Ska vara coop eller multiplayer såklart.

Några tips?

funderar redan på "Rock of ages" Men behöver en till xbox controller först.

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Portal 2, duh

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk

Rayman Origins, kanske lite snabbt men ack så kul, spelar det själv med kvinnan min och hon uppskattar det i alla fall

Permalänk
Skrivet av LeafBox:

Portal 2, duh

c:

Might & magic behöver inte heller nämnas btw, redan godkänt av sambo. ^^

Permalänk
Skrivet av python_ormen:

Rayman Origins, kanske lite snabbt men ack så kul, spelar det själv med kvinnan min och hon uppskattar det i alla fall

Kommer med skräck ihåg hur mycket jag ogillade rayman när jag var liten, han är så... ful. :c

Permalänk
Skrivet av chrisragnar:

Kommer med skräck ihåg hur mycket jag ogillade rayman när jag var liten, han är så... ful. :c

Jag var själv inte ett stort fan av dem gamla Rayman spelen, men detta lyckades dem bra med. Fungerar som New Super Mario Bros, som också är ett spel som jag spelat mycket med min bättre hälft så om du har ett Wii är det också ett spel ni kan pröva.

Permalänk

Nämn gärna om det går att spela på en dator eller om man behöver två. Ifs inte illa med en anledning att bygga en till dator.

Permalänk

The Settlers 4 , äkta gammalt strategispel funkar på alla datorer som kör Win 98 eller bättre, visserligen har man soldater och slåss men inget blod; alla blir änglar när dem dör

Permalänk
Skrivet av python_ormen:

Jag var själv inte ett stort fan av dem gamla Rayman spelen, men detta lyckades dem bra med. Fungerar som New Super Mario Bros, som också är ett spel som jag spelat mycket med min bättre hälft så om du har ett Wii är det också ett spel ni kan pröva.

Youtube'ar det nu. Tack för tipset iaf C:

Permalänk
Skrivet av Noobicious:

The Settlers 4 , äkta gammalt strategispel funkar på alla datorer som kör Win 98 eller bättre, visserligen har man soldater och slåss men inget blod; alla blir änglar när dem dör

Toppen (; tack.

Permalänk
Avstängd

Ni kan ha mys/skräck-kväll med amnesia och penumbraserien. Bara att turas om! Roligt att kolla på, även fast den andra spelar.

Annars så är ju som sagt Portal2 fint, men tempot kan ju vara lite högt ibland.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Skrivet av Demonoidz:

Ni kan ha mys/skräck-kväll med amnesia och penumbraserien. Bara att turas om! Roligt att kolla på, även fast den andra spelar.

Annars så är ju som sagt Portal2 fint, men tempot kan ju vara lite högt ibland.

Ja penumbra har jag, tror jag fastnade och gav upp dock ^^ kan ge det ett nytt försök.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av chrisragnar:

Ja penumbra har jag, tror jag fastnade och gav upp dock ^^ kan ge det ett nytt försök.

Finns dock tre stycken penumbra! Samt, gamla N64 som Zelda, Mario etc är också mysiga att spela "med" varandra (turas om, helt enkelt). Visserligen är det ju våld i Zelda och Mario. Dock spel som man inte får ha missat, i min mening!

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Skrivet av Demonoidz:

Finns dock tre stycken penumbra! Samt, gamla N64 som Zelda, Mario etc är också mysiga att spela "med" varandra (turas om, helt enkelt). Visserligen är det ju våld i Zelda och Mario. Dock spel som man inte får ha missat, i min mening!

Jo jag vet, har det första och dark plague.

Permalänk
Medlem

Trine 2 kan alltid vara nått. Fantastiskt mysigt spel

Visa signatur

Cpu: AMD Ryzen 5 5600x @4.8Ghz
Gpu: Powercolor Radeon RX 5700 (5700XT VBIOS) @ C:2000Mhz M:1800Mhz
Ram: Kingston Fury 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz
Lagring: WD Green SN350 2TB M.2 SSD
Psu: Seasonic 750W Gold

Permalänk

Skulle rekommendera Journey, väldigt stillsamt och vackert spel, både jag och flickvännen älskar det, dock är det bara en spelare i taget, även om det har en sorts multiplayer, och är på PS3.

Sen är ju Rayman Origins väldigt kul att spela tillsammans, men vet inte hur det är på PC?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Till ps3 finns ju little big planet.

Visa signatur

Ny burk: 7600x, X670E-plus, RTX3080, 32GB DDR5, 2 TB NVMe, 8TB 3.5"
Pensionerad burk: x5650@3.5 GHz, GTX 670, 12 GB DDR3

Permalänk

Haha ja finns risk att man måste skaffa en Ps3. sitter och plockar ihop en 6000 kr dator nu ^^

Permalänk
Medlem

Minecraft Creative;)

Visa signatur

-PC- HAF932 - i7 920d0 oc 3.8ghz - P6TDELUXE v2 - Asus 7950 3GB TOP - Samsung 830 128gb - 2xWD 1TB Black - Asus Xonar Essence STX - Logitech G400 - Sennheiser pc360G4me - Logitech Z5500 - S27a950d 120hz - 2233RZ 120hz
GAME | Dota2 | Age of Conan
Youtube: http://www.youtube.com/user/b4nto

Permalänk
Medlem

Lego Star Wars är typ det enda spelet jag vet där man kan köra 2st på en PC it's pretty fun

Permalänk
Skrivet av Noobicious:

The Settlers 4 , äkta gammalt strategispel funkar på alla datorer som kör Win 98 eller bättre, visserligen har man soldater och slåss men inget blod; alla blir änglar när dem dör

Dessutom så är det faktiskt bortsett från grafiken det på alla sätt bästa strategispelet jag någonsin har spelat! tips: det går att spela i större upplösningar, tex 1920x1080. Orkar dock inte hitta nån länk, så du får googla om du vill

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Heroes 3! vet inte om de nyare spelen också är bra men 3an är det bästa jag spelat. Man kan spela det på en dator också

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem

Q.U.B.E. kanske? finns på steam för lite drygt 120 kr, dock bara singleplayer, men kul pusselspel som portal

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobicious:

The Settlers 4 , äkta gammalt strategispel funkar på alla datorer som kör Win 98 eller bättre, visserligen har man soldater och slåss men inget blod; alla blir änglar när dem dör

Nooo!!!
Settlers 2, 10:th year anniversary skall det vara. Ingen av Settlers titlarna sedan 2:an kom ut har levt upp till "originalet", sen när de gjorde en re-release av Settlers 2 med samma grafik som de nya är absolut ingen dum grej, riktigt kul, rekommenderas!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av loefet:

Nooo!!!
Settlers 2, 10:th year anniversary skall det vara. Ingen av Settlers titlarna sedan 2:an kom ut har levt upp till "originalet", sen när de gjorde en re-release av Settlers 2 med samma grafik som de nya är absolut ingen dum grej, riktigt kul, rekommenderas!!

Kan inte annat än att instämma.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem

Amnesia the dark descent

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

Wii:

New Super Mario Brothers Wii
Super Mario Galaxy 2 (kör varannan bana, supermys!)
Donkey Kong Country Returns

Ps3/Xbox360:

Pixel Junk Monsters (Ps3)
Little Big Planet 1/2 (Ps3)
Portal 2
Rayman Origins

Super Nintendo:

Secret of Mana

Pc:

Diablo 2

Alla utom SMG2 är co-op.

Visa signatur

System: Intel core i7 2700k @ 4,8 ghz | Corsair Hydro H80 | Radeon HD7970 | Asus Maximus Gen3 | Corsair Vengeance 16GB 1600mhz | Samsung 830 60Gb SSD x 3 | NZXT Phantom + alla extra fläktar | Tangentbord: Corsair K90 och Q-Pad Mk-85 | Hörlurar: Sennheiser 350PC, Sennheiser 360PC och Sennheiser 598HD

Permalänk

som sagt Rayman Origins, man kan spela upp till 4 st på samma dator vilket är trevligt.

Visa signatur

Main: Moderkort: MSI Z68A-GD65 G3 REV B3 | CPU: i5 2500k | GFX: MSI GeForce GTX 560Ti 2048MB TWIN FROZR II OC SLI | PSU: Corsair Gaming Series 800W 80+ | HDD: Intel 120gb 520 / 2gb Seagate Barracuda Green 5900rpm | Minne: Corsair 8GB CL8 1600Mhz VENGEANCE | Chassi: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

Mario Kart av valfri variant.