Permalänk
Medlem

Drivrutiner?

Tjenare!

Har lite problem med mina drivisar som jag försökt installera flera gånger utan att moderkortet inte blir registrerat i systemet?

moderkortet är utav modell GIGABYTE-GA-P67A-D3-B3, det står unknown när jag installerar,

Här är några bilder ur Driver Agent.

http://i.imgur.com/Wf22y.jpg

Tack så mycket!

Mvh Joakim.

Permalänk
Medlem

Vore jättebra med lite frågor, eller tankar kring problemet, kommer själv inte på vad det kan vara som krånglar!

Permalänk
Medlem

Har du laddat ner rätt drivrutiner? dvs http://www.gigabyte.se/products/product-page.aspx?pid=3800#dl

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

#3 Japp, har testat att konfiguera bios vid uppstart till default också.

Verkar som om den inte blir registrerad bara?

krångel krångel.

Permalänk
Medlem

Vad säger installationsprogrammet när du installerar? Några felmeddelanden?
Har du installerat övriga drivers utan att de tar också eller? (dvs ljud och sata)

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Har det någon betydelse om inte moderkortet känns igen om alla chipset och periferikretsar är korrekt installlerade? Om det är ett ASUS, Gigabyte eller unknown spelar väl ingen roll... Huvudsaken är väl att allt funkar som finns på moderkortet och att inga frågetecken finns i enhetshanteraren.

Visa signatur

Server: HP 6300 pro, RAID 1 m.m + 10" netbook Xubuntu
TVrum: Laptop Fujitsu i7
Dotterns: MSI gaming laptop i5, GTX 1050ti
Frugans: Laptop Fujitsu i5
Bärbara 2st 10" + 1st 15,6"

Permalänk
Medlem

#6 Japp, allt verkar ju fungera ? men blir lite fundersam när driveragent inte känner av vissa chipset?

Och i enhetshanteraren finns inte moderkortet överhuvudtaget..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jotti:

#6 Japp, allt verkar ju fungera ? men blir lite fundersam när driveragent inte känner av vissa chipset?

Och i enhetshanteraren finns inte moderkortet överhuvudtaget..

Enhetshanteraren registrerar inte "moderkortet" då det inte är en komponent i sig utan består av många andra komponenter. T.ex USB hub, PCI bridge, chipset m.fl.

Så oroa dig inte över att moderkortet inte dyker upp utan använd datorn du

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem

#8 Tack så jättemycket, jag hoppas att du har rätt nu, men en sak också som jag tänkte på..
När jag går in på Canyourunit så failar mitt grafikkort på alla spel nästan? Den har senaste drivisar, men tror fortfarande att det är för att moderkortet inte känns av?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Jotti:

#8 Tack så jättemycket, jag hoppas att du har rätt nu, men en sak också som jag tänkte på..
När jag går in på Canyourunit så failar mitt grafikkort på alla spel nästan? Den har senaste drivisar, men tror fortfarande att det är för att moderkortet inte känns av?

Vad har du för grafikkort då?

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem

Jag har R7850 Twin FROZR 2GD5. Alltså nu börjar det krångla ännu mer, jag måste ju kunna installera mina chipsets?? FÅR INTE DEM IINSTALLERADE !! händer inget efter jag installerat och startat om datorn ?? går inte att installera spel heller utan att chipset är isntallerat-.-

Intel(R) Management Engine Interface (X)

Intel(R) 6 Series/C200 Series Chipset Family 4 port Serial ATA Storage Controller - 1C00 (X)
Intel(R) 6 Series/C200 Series Chipset Family 2 port Serial ATA Storage Controller - 1C08 (X)

Där har ni dem som inte är installerade, VARFÖR INSTALLERAS INTE SKITEN?

Permalänk
Medlem

Några svar ? =/ är väldigt frustrerad, gick in på ett spel som heter runescape, en webbläsarspel.
Fick mycket lagg, vilket var skumt!

och min memory clock mhz åkte upp o ner som fasen, är inte så bra på datorer heller och blir frustrerad :S
*här har ni graph över prestandan.*

http://i.imgur.com/uT0Ah.jpg Så blev det nu iallafall så är den hela tiden nu. Vad ska jag göra!

Permalänk
Medlem

Har läst lite och vissa säger att det har fixat sig genom att dem har Reflashad sina bios ?

Vågar inte ge mig ut på något ännu!

All hjälp uppskattas !!

Permalänk
Medlem

http://i.imgur.com/Wf22y.jpg

Fortfarande samma.. Får inte till detta!

Permalänk
Medlem

ingen som kan datorer ?

Permalänk
Medlem

Jo här finns folk som kan datorer, men vi är varken fjärrskådare eller tankeläsare.

Har du provat att gå in i enhetshanteran & uppdaterat drivrutinen alternativt manuellt valt drivrutin?

Vilken Bios rev. har du?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av skruvis:

Jo här finns folk som kan datorer, men vi är varken fjärrskådare eller tankeläsare.

Har du provat att gå in i enhetshanteran & uppdaterat drivrutinen alternativt manuellt valt drivrutin?

Vilken Bios rev. har du?

Skrivet av Jotti:

ingen som kan datorer ?

Jodå, som skruvis säger, folk här kan mycket men vi är inga magiker

Hur som helst, ta en bild på moderkortet så att vi kan verifiera att du verkligen har det moderkort du skriver att du har. Det måste gå att läsa ut moderkortets modellnamn och revisionsnummer. Annars kan det vara så att du försöker installera fel drivrutiner.

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jotti:

ingen som kan datorer ?

Undrar om vi hör mer från dig?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless