Permalänk
Hedersmedlem

vilket 6970 är bäst

hej jag skall köpa ett hd 6970 men undrar vilekn modell som är bäst skall köra bf3 high räker för mig men undrar vilken av dom medelerna som är bäst har funderat på Sapphire Radeon HD 6970 2GB GDDR5 men vilken modell är bäst jag struntar i ljudet har högtaler musiken liger på 120-130 db...

tack på förahand

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem

Ska du köra Crossfire i framtiden kanske någon modell av referensdesign är föredra, något av XFX korten kanske. Ska du bara ha Singelkort är väl Asus kort att föredra med DirectCU kylaren.

Permalänk
Hedersmedlem

hej det blir ett till och börja med kan hända att dett blir ett till fast det är iaf inte aktuelt på ca ett år kan bara ha 27.4 cm kort i min nuvarande låda så tänkte om jag kunde använda den men vad är skilnaden på asus och sapphire kort mer än kylningen det kan väll inte vara så stor skilnad eller??

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Hedersmedlem

powercolor kan vara ett altelnativ med

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tkoop1:

hej det blir ett till och börja med kan hända att dett blir ett till fast det är iaf inte aktuelt på ca ett år kan bara ha 27.4 cm kort i min nuvarande låda så tänkte om jag kunde använda den men vad är skilnaden på asus och sapphire kort mer än kylningen det kan väll inte vara så stor skilnad eller??

Oj, det var inte det lättaste inlägget att läsa.. Det är ingen skillnad på korten förutom kylningen. Du får kolla hur stora kort som går in i din låda.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av tkoop1:

hej det blir ett till och börja med kan hända att dett blir ett till fast det är iaf inte aktuelt på ca ett år kan bara ha 27.4 cm kort i min nuvarande låda så tänkte om jag kunde använda den men vad är skilnaden på asus och sapphire kort mer än kylningen det kan väll inte vara så stor skilnad eller??

Om ett år lär du inte hitta ett nytt 6970 iaf.

Jag kör Sapphires referens 6970, fungerar felfritt och utan ljudproblem, men kör en mycket sval låda (FT02).

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Hedersmedlem

hej jag har kollat jag kan ha 27.4 cm kort i min låda.

om det inte är nån skilland förutom kylningen så blir det nog ett kort från Sapphire ändå

jag bryr mig inte om ljudet som jag sa tidigare...

ber om ursäkt om det var svårt att läsa....

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Hedersmedlem

hej MultiMan hardu prövat bf3 i den eller nåt liknande isf vad har du för temp i fulload?

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av tkoop1:

hej MultiMan hardu prövat bf3 i den eller nåt liknande isf vad har du för temp i fulload?

Inte testat just BF3 än, men det blir inte speciellt varmt alls, tänker i princip aldrig på fläkten iaf i Skyrim. Min låda är däremot ingen bra måttstock eftersom den är supersval med 3 180mm-fläktar i botten och skorstenseffekt iom att moderkortet sitter vridet 90 grader.

Mycket svalare än mitt gamla 4890, i samma låda.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Hedersmedlem

okej tack blir nog Sapphire då tack för allt

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem

Mitt tips blir att helt enkelt ta det billigaste så skulle jag gjort!
Fläkten kan man ju ställa ner i msi afterburner så den blir näst intill ljudlös på dom flesta korten, fast ändå med kontrollerad temperatur så klart!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tkoop1:

jag struntar i ljudet har högtaler musiken liger på 120-130 db...

Du menar att du lirar musik vid en volym som motsvarar ett jetplan på 25 meters avstånd? Huj, stackars dina öron.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av twit:

Du menar att du lirar musik vid en volym som motsvarar ett jetplan på 25 meters avstånd? Huj, stackars dina öron.

Det är inte överdrivet många system som kan ge de ljudnivåerna öht, så skulle vara intressant att veta vad han har.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

Cooolt Jag vill också ha ett ljudsystem som fixar samma ljudtryck som en rockkonsert!

Visa signatur

ASRock Z68 Extreme 3 | 2500K @ 3.3GHz | ASUS Radeon 7950 DCII Top | Corsair Vengeance 8Gb 1600MHz |Intel 330 180GB| Crucial m4 64GB | WD Blue 750GB | Thermaltake Thoughpower 750 W

Permalänk
Skrivet av Erixon_81:

Cooolt Jag vill också ha ett ljudsystem som fixar samma ljudtryck som en rockkonsert!

Hur sjutton mår fönsterna i rummet efter det??!

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Du menar att du lirar musik vid en volym som motsvarar ett jetplan på 25 meters avstånd? Huj, stackars dina öron.

Tinnitus for life

Permalänk
Hedersmedlem

ja jag har fåt något sämre hörsel pga musiken men det är perfekta högtalare har byggt dom själv
4x15 tums basar riktigt gött
men nu va det ej det de handlade om men tack alla som skrevb om det tråden handlade om

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Skrivet av tkoop1:

ja jag har fåt något sämre hörsel pga musiken men det är perfekta högtalare har byggt dom själv
4x15 tums basar riktigt gött
men nu va det ej det de handlade om men tack alla som skrevb om det tråden handlade om

Du kommer att behöva dina öron också senare i livet..

Permalänk
Hedersmedlem

jag vet men tinitus e ej så farligt hör ett pip men man hör ju vad anndra säger endå men slutsnakat om det nu de va ej syftet med tråden

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk

Nä jag kör ju på en jävligt hög skärmstyrka på telefonen men jag hör ju fortfarande vad folk säger!

Gör som Bödvar saoch ta det billigaste.

Permalänk
Hedersmedlem

aa blir sapphire tror jag deras kyllare är bra

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk

Sapphire har sin FleX och Toxic som båda har bra kylare för multi gpu lösningar.

Permalänk
Hedersmedlem

ja jag gillar toxic får se vad jag för pengar i slutet av månaden har jag till ett asus kort blir det det pga deras kyllare som e svin bra

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!