Hjälp med att använda dap-1522 som brygga

Permalänk
Medlem

Hjälp med att använda dap-1522 som brygga

Hej jag är en kille som är kass på datorer... har en Thompsson Router trådlös från Telia som är kopplad till min stationära data på nedre våningen.
Nu är det så att jag har skaffat telias digitalbox som jag vill ha på övre våningen och för att den ska funka så behöver den internet.
Så nu har jag köppt en D-link dap-1522 som dom på affären sa att jag kunde ha på övre våningen bredvid boxen som ska fungera som en brygga/swich dvs att dep-1522 känner av min thompsson router trådlöst och från min dep-1522 med tråd in i boxen är det möjligt??? har försökt med installationsskivan som följde med dep-1522 men får inte till det... står att det ska va så enkelt.. Tacksam för svar

Permalänk

Du måste på något sätt ställa in den via dator som den är kopplad till.
Förmodligen skall du bara koppla in den i routern med en nätverkskabel, och sen kan du nog bara köra in installationsskivan.

Om allt går som det ska så hittar installationsprogrammet din brygga och kan via det gränssnittet koppla upp dig på rätt trådlösa nätverk.
Det allra smidigaste hade kanske varit att koppla upp den via WPS som jag såg att din Thomson Router och bryggan har.
Det ska finnas en knapp på routern som är märkt WPS. Tryck på den först och sen trycker du på din WPS-knapp på bryggan. Det borde fungera så enkelt!

Visa signatur

MSI P67A-GD55 | Core i7 2600k @4.0 Noctua NH-D14| Corsair HX 650W | Corsair Dominato r8 GB | XFX Radeon 6950 2 GB | Samsung 500 GB + 2x 160 GB | Corsair Force 120 GB || NAD C326BEE | Cerwin Vega VS-10 | LG LH4000| Samsung SyncMaster EX2220

Permalänk
Medlem

På baksidan så har du en liten switch som reglerar om det skall vara en AP , auto eller brygga. Testa med att ställa den i bridge (brygga) om det fungerar bättre. Har för mig att den antingen måste vara access point eller brygga för att det skall vara enkelt att ansluta.

Visa signatur

MB: ASUS ROG B450-F, CPU: AMD RYZEN 5 3600, Chassi: Fractal Define C, RAM: Corsair V DDR4 3200Mhz, GPU: ASUS RX5700 EVOOC, PSU: Corsair RM 650w, HD: Kingston A2000 1TB M.2 SSD, CPU Cooler: CM Hyper 212 RGB: MB: MSI P67A-C45, CPU: SB i5 2500K, Chassi: Antec Dark Fleet, RAM: Corsair XMS 8GB 1333Mhz, GPU: Gigabyte GTX 560 TI, PSU: Antec 520, HD: Samsung SP F3 1TB, [B]