Permalänk
Medlem

Julas 99kr mus Havit HV-MS616T

Min a4tech mus dog härom dagen. Var inne på jula idag och råkade gå förbi deras skrämda elektronikhörna. Jag är inget fan av budgetmärken som Trust som de så flitigt köper in. Men fick syn på Havit musen och kände mig tvungen att packa upp för att känna/klämma på den. Kvalitetsmässigt så var intrycket och känslan i stil med Roccat Kone fast i mini-format. Alltså någonstans mellan en fullstor gaming mus och en laptop mus.

Enligt julas hemsida är tillverkaren MarQuant vilket inte stämmer.
http://www.jula.se/optisk-datormus-ms616t-924692

Här är den
http://www.havit-europe.com/havit/index.php/en/Souris/HV-MS61...

Nu är frågan om någon har någon erfarenhet av denna? Lägger så klart hellre de 100kronorna på en vettigare mus. Men är den något att ha så länge tills jag bestämt vilken som ska få ersätta min gamla mus? Hittar ingen info om den.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Nyfiken: Varför envisas du med att köpa budget av något som du använder så mycket?

Permalänk
Medlem

Köper hellre en beggad MX5xx om pengarna tryter

Permalänk
Medlem

Egentligen har jag råd med dyrare. Alla logitechs känns som stora rymdskepp att hålla i handen. Vet att många gillar dom, men de passar inte min spelstil riktigt. Vill ha en mus som har möjlighet att ställa in 600dpi egentligen. Långt ifrån alla möss klarar det så behöver nåt sålänge. Sen har jag ett gäng äldre datorer som jag skulle behöva byta ut mössen på. Det roliga var att den kändes rätt mycket mer kvalitativ än andra budgetalternativ. Kanske testar en ändå..

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Tycker du borde tagit till dig av tipsen du fick i den andra tråden som du skapat...

Både Zowie EC2 samt steelseries sensei är mindre möss som bör passa dina behov och mycket därtill, att köpa budgetmöss är ju bland det dummaste man kan göra eftersom det är musen man använder absolut mest när man sitter och spelar, som du verkar vilja göra med musen du köper.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Tycker du borde tagit till dig av tipsen du fick i den andra tråden som du skapat...

Både Zowie EC2 samt steelseries sensei är mindre möss som bör passa dina behov och mycket därtill, att köpa budgetmöss är ju bland det dummaste man kan göra eftersom det är musen man använder absolut mest när man sitter och spelar, som du verkar vilja göra med musen du köper.

Jo du har nog rätt. Zowie är EXAKT vad jag letar efter om man ser till formen. MEN det är galet viktigt att den inte har någon form av acceleration och klarar 600 dpi. Rädd att ja kommer få svårt att ställa om mig annars... Men det kanske går rätt fort? Skulle vilja veta exakt vad 600dpi och 4 i sense motsvarar i Quake Live, med andra dpi inställningar. Och hur man ska ställa om sensen i spelet för att få exakt samma som jag är van vid. Kan låta överdrivet petigt, men sån är jag x)

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Skrivet av Chris_Kadaver:

Jo du har nog rätt. Zowie är EXAKT vad jag letar efter om man ser till formen. MEN det är galet viktigt att den inte har någon form av acceleration och klarar 600 dpi. Rädd att ja kommer få svårt att ställa om mig annars... Men det kanske går rätt fort? Skulle vilja veta exakt vad 600dpi och 4 i sense motsvarar i Quake Live, med andra dpi inställningar. Och hur man ska ställa om sensen i spelet för att få exakt samma som jag är van vid. Kan låta överdrivet petigt, men sån är jag x)

Lirar själv med EC1an, vilket är en större version utav EC2an. Går att ändra mellan 500->1000->2000 DPI, finns väl program där du kan ställa om exakt DPI annars? Är osäker.

Edit:
Här kan du läsa om den: http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=3090

Permalänk
Medlem

Såg I nån tråd där han I huvudet räknade om vilka dpi/sens skulle motsvara en annan sorts dpi/sens så det ska nog gå då

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Jo du har nog rätt. Zowie är EXAKT vad jag letar efter om man ser till formen. MEN det är galet viktigt att den inte har någon form av acceleration och klarar 600 dpi. Rädd att ja kommer få svårt att ställa om mig annars... Men det kanske går rätt fort? Skulle vilja veta exakt vad 600dpi och 4 i sense motsvarar i Quake Live, med andra dpi inställningar. Och hur man ska ställa om sensen i spelet för att få exakt samma som jag är van vid. Kan låta överdrivet petigt, men sån är jag x)

Möss har inte acceleration.. det är en mjukvaruinställning.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triffid:

Möss har inte acceleration.. det är en mjukvaruinställning.

Jaså? Jag hade visst för mig att det fanns hårdvaru acceleration.
Saxat från SteelSeries hemsida...

Citat:

Does the Kinzu have mouse acceleration?

The SteelSeries Kinzu was built with hardware level acceleration which is preferred by some of the top gamers in the world. Although mouse acceleration has been coined as a villain in some gaming circles, it is slowly but surely becoming a valued feature for certain top gamers whom can utilize its benefits to the fullest. The major gripe with mouse acceleration is inconsistency. This inconsistency is due to software-based acceleration tools such as Windows mouse acceleration which is built for basic tasks such as web browsing, not precision gaming.

We’ve built the Kinzu to be a precision gaming tool for the next generation of gamers demanding consistency, as well as the latest technology. It is our one and only mouse that utilizes hardware-based acceleration that is built into the mouse sensor itself. This provides unparalleled consistency. The technical basis behind this is that the mouse normally has to communicate with your operating system's shell in order for the sensor movement to become a cursor movement on your screen. Acceleration will be added within your operating system only and this change may not be communicated between your mouse and computer. By implementing hardware level acceleration as we have on the Kinzu, you control the acceleration with one tool instead of leaving it up to your operating system to figure it out.

We do realize that some gamers swear against mouse acceleration and refuse to subscribe to the preferences of some of the next generation’s top gamers. If that’s the case, the Kinzu is not for you! Finally, it is important to note that the SteelSeries Kinzu is our one and only mouse that utilizes this exclusive acceleration engine that is implemented on a hardware level.

Dold text
Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Chris_Kadaver:

Jo du har nog rätt. Zowie är EXAKT vad jag letar efter om man ser till formen. MEN det är galet viktigt att den inte har någon form av acceleration och klarar 600 dpi. Rädd att ja kommer få svårt att ställa om mig annars... Men det kanske går rätt fort? Skulle vilja veta exakt vad 600dpi och 4 i sense motsvarar i Quake Live, med andra dpi inställningar. Och hur man ska ställa om sensen i spelet för att få exakt samma som jag är van vid. Kan låta överdrivet petigt, men sån är jag x)

Det är ingen inbyggd accel i EC1/2, just därför jag köpte en sådan, hade Steelseries kinzu tidigare, och den hade både positiv och negativ accel beroende på hur snabbt man rörde musen, helt oanvändbart...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne, varken i samma eller olika forumdelar (så kallad korspostning). Om en moderator har låst en tråd, är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne.

*Tråd låst pga korspostning.*

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?