Kompakt/kompakt+tenkeyless med röda eller svarta

Permalänk
Medlem

Kompakt/kompakt+tenkeyless med röda eller svarta

Finns andra än detta?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1054773

Ett annat intressant bord är det här: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=45575

Det är mycket litet och innehåller några specialswitchar som jag har svårt att få information om. Kan vara för litet, jag är två meter lång och har normalstora händer för min längd, men jag har det hellre trångt för fingrarna än för handleder och axlar, jag vill spela med armarna som ett A istället för ett V, därför söker jag kompakta tangentbord.

Tack på förhand!

Permalänk

Model Number

SGK-4000-GKCL1 (Blue Switch)
SGK-4000-GKCC1 (Black Switch)
SGK-4000-GKCM1 (Brown Switch)

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Det finns inte så mkt annat än quickfire tangentbordet i sverige tyvärr, tänk på att det du länkade inte är svensk ISO heller, utan det är US ANSI layout på det.

Cherry tangentbordet är inge vidare bra, det är ML switchar i det och ytterst få gillar det för att man måste trycka exakt i mitten på tangenten, annars blir den trög som fan att trycka ned.

Det jag rekommenderar är isf ett filco från keyboardco.com om du vill ha ett kompakt tangentbord med svensk layout.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av huttala:

Det finns inte så mkt annat än quickfire tangentbordet i sverige tyvärr, tänk på att det du länkade inte är svensk ISO heller, utan det är US ANSI layout på det.

Nja, bilden visar ett amerikanskt men försäljarna hävdar "Nordic".

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Elgot:

Nja, bilden visar ett amerikanskt men försäljarna hävdar "Nordic".

I rubriken på tangentbordet står det ju "CM Storm Quickfire Rapid Black Switch (EN)" känns som det bör vara på engelska när det står just att det är ett engelskt.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av huttala:

I rubriken på tangentbordet står det ju "CM Storm Quickfire Rapid Black Switch (EN)" känns som det bör vara på engelska när det står just att det är ett engelskt.

Vad prisjakt säger har ju dock underordnad betydelse. Titta hos komplett.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Elgot:

Vad prisjakt säger har ju dock underordnad betydelse. Titta hos komplett.

Se på fan, när man går in på butikerna står det att det är på svenska, lagom förvirrande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Det finns inte så mkt annat än quickfire tangentbordet i sverige tyvärr, tänk på att det du länkade inte är svensk ISO heller, utan det är US ANSI layout på det.

Cherry tangentbordet är inge vidare bra, det är ML switchar i det och ytterst få gillar det för att man måste trycka exakt i mitten på tangenten, annars blir den trög som fan att trycka ned.

Det jag rekommenderar är isf ett filco från keyboardco.com om du vill ha ett kompakt tangentbord med svensk layout.

Hur står sig ett Filco mot en CM Storm? Jag ska kolla själv men sitter på mobilen atm.

Ganska mycket dyrare, fast hela 3cm mindre... Fan också

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemongen:

Ett annat intressant bord är det här: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=45575

Nej, det är det inte. Undvik! Jag håller med Huttala här.
Det har en slags mekaniska lågprofilsswitchar, som inte alls på långa vägar är lika bra som Cherry MX.

Skrivet av mangemongen:

Hur står sig ett Filco mot en CM Storm?

CM Storm Quickfire Rapid har massor med loggor överrallt, gummerad låda, uttagbar USB-kabel med kabelkanaler på undersidan, LED inuti tangenter istället för separata och mediafunktioner på vissa tangenter (med Fn-tangenten).
Båda är byggda av samma kinesiska fabrikör, och jag har hört att de ska vara ganska likvärdiga invändigt, förutom det jag nyss nämnt. Du ska kunna stoppa innanmätet från en Quickfire Rapid inuti en Filco-låda t.om.

Men ... man kan inte använda ett tangentbord som har så många skrikiga loggor överrallt. Jag funderar på att eventuellt skaffa ett, men det första jag skulle göra vore att måla lådan och byta ut tangenterna.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Findecanor:

Nej, det är det inte. Undvik! Jag håller med Huttala här.
Det har en slags mekaniska lågprofilsswitchar, som inte alls på långa vägar är lika bra som Cherry MX.

CM Storm Quickfire Rapid har massor med loggor överrallt, gummerad låda, uttagbar USB-kabel med kabelkanaler på undersidan, LED inuti tangenter istället för separata och mediafunktioner på vissa tangenter (med Fn-tangenten).
Båda är byggda av samma kinesiska fabrikör, och jag har hört att de ska vara ganska likvärdiga invändigt, förutom det jag nyss nämnt. Du ska kunna stoppa innanmätet från en Quickfire Rapid inuti en Filco-låda t.om.

Men ... man kan inte använda ett tangentbord som har så många skrikiga loggor överrallt. Jag funderar på att eventuellt skaffa ett, men det första jag skulle göra vore att måla lådan och byta ut tangenterna.

Låter som att det blir ett CM för mig. Mediafunktioner och led är nice

Borde gå att få bort loggor på annat sätt än att måla över dem tycker man

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemongen:

Mediafunktioner och led är nice

Alltså, det är inte bakgrundsbelysning. Bara ljus inuti Caps Lock, Scroll Lock etc.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Findecanor:

Alltså, det är inte bakgrundsbelysning. Bara ljus inuti Caps Lock, Scroll Lock etc.

Jaha.. Fan vad synd. Jag har vant mig vid det från min bärbara.

Permalänk
Medlem

Har hittat två grymma tangentbord nu med svarta brytare! Väntar på svar om vilket av dem som är kortast.

KBC Poker och Noppoo Choc Mini . Båda finns på ebay worldwide shipping!

Permalänk
Medlem

Vet bara att jag älskar mitt Filco tenkeyless. Har dock inte testat någon av de andra ni nämner.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk

Vet någon om CM quickfire med röda/bruna kommer till sverige nån gång?

Visa signatur

i7-870 | MSI P55-GD65 | 8gb DDR3 Ram 1600Mhz | Intel X25-m 80GB SSD/Samsung Spinpoint F3 1TB | 2x 6870| Cooler Master 690 II Advanced | Corsair HX 650W | LGW2363D 120hz

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av mangemongen:

Har hittat två grymma tangentbord nu med svarta brytare! Väntar på svar om vilket av dem som är kortast.

KBC Poker och Noppoo Choc Mini . Båda finns på ebay worldwide shipping!

Skulle nog rekommendera ett noppoo mini, men ta modellen med PBT caps. Då får du med riktigt bra tangenter som annars kostar runt 50$ att köpa till senare. Sedan har du lite fler fysiska knappar på noppoo trots att man kan göra det mesta med FN knapp på KBC Poker.

Men har aldrig testat något av dessa själv, så kan inte garantera något. Men jag vet att Noppoo't och KBC Poker är grymt poppis på diverse tangentbordsforum, så det är inga dåliga tangentbord något av dem. Men som sagt, skulle nog satsa på noppoo av dom två.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Skulle nog rekommendera ett noppoo mini, men ta modellen med PBT caps. Då får du med riktigt bra tangenter som annars kostar runt 50$ att köpa till senare. Sedan har du lite fler fysiska knappar på noppoo trots att man kan göra det mesta med FN knapp på KBC Poker.

Men har aldrig testat något av dessa själv, så kan inte garantera något. Men jag vet att Noppoo't och KBC Poker är grymt poppis på diverse tangentbordsforum, så det är inga dåliga tangentbord något av dem. Men som sagt, skulle nog satsa på noppoo av dom två.

Jo, och jag vill ha F tangenterna, problemet är att Noppoon är bredare, och till stor del på grund av några tangenter som jag skiter fullständigt i, och det absolut viktigaste för mig är bredden. Blir nog ett KBC med PBT om det är mer än 1-1,5cm mindre på bredden.

Antar att det är bredden, alltså höger till vänster.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av mangemongen:

Jo, och jag vill ha F tangenterna, problemet är att Noppoon är bredare, och till stor del på grund av några tangenter som jag skiter fullständigt i, och det absolut viktigaste för mig är bredden. Blir nog ett KBC med PBT om det är mer än 1-1,5cm mindre på bredden.

Antar att det är bredden, alltså höger till vänster.

Låter bra det, som sagt helt en smaksak mellan dessa tangentbord.

Skickades från m.sweclockers.com