Ny mobiltelefon till flickvännen för max 2000 kr.

Permalänk
Medlem

Ny mobiltelefon till flickvännen för max 2000 kr.

Kan ni rekommendera en bra mobiltelefon som jag ska köpa till min flickvän, den får kosta högst 2000 kronor.

Permalänk

Några krav eller icke saker skulle va bra.

Du får lämna några kriterier att ta hänsyn till så ska du nog få några lämpliga lurar rekommenderade.

Permalänk

om du ska ha hållbar så ska hon ha Nokia 3310

Visa signatur

GPU: Nvidia GeForce 2x GTX 670 CPU: Intel 3570K 4.2 GHz PSU: Corsair TX750W Moderkort: MSI Z77A-S01 CPU kylare: H70 Chassi: Corsair Obsidian 650D SSD: Samsung SSD Desktop 830- Series 128GB HDD: Western Digital 2TB + 1TB Skärm: XL2420T 120Hz LED www.ohfoto.se www.onroaders.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nattmannen:

Några krav eller icke saker skulle va bra.

Du får lämna några kriterier att ta hänsyn till så ska du nog få några lämpliga lurar rekommenderade.

Hon har inga särskilda krav eftersom hon kommer använda den mest till att sms:a och ringa med.

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Här har du ett helt gäng mellan 1000-2000
http://www.netonnet.se/art/telefon/mobiltelefon/1?BrandFilter...

Vad du väljer sedan är tycke och smak.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Om man inte ska ha en smartphone kan man lika gärna skaffa en som tål lite stryk:

Jag hade den här innan jag skaffade en android:
http://www.netonnet.se/art/telefon/mobiltelefon/stryktalig-mo...
Fruktansvärt bra batteritid! Jag hade den ständigt påslagen och laddade ett par ggr i månaden. Stabil och kändes rejäl. Värt 600 spänn.
Sedan var mediaspelaren sisådär, kameran kass och ja, den funkade bra att ringa, sms:a med och lyssna på radio med.
Finns ju en mera påkostad stryktålig samsung för lite mer pengar.

http://www.netonnet.se/art/telefon/mobiltelefon/stryktalig-mo...

Visa signatur

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
CPU: AMD Phenom II X4 955 / MB: Gigabyte GA-870A-UD3 / GPU: Gigabyte Geforce GTX 660 Ti / Nätagg: Corsair VX 550 80+ / 16 Gb RAM / 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ // Ipad mini 2 //

Permalänk
Medlem

Tycker XPERIA-telefoner är mest bang för buck. Kolla in dom. Själv har jag en Xperia Mini som kostade runt 2,5. Grym lur.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem

Tycker XPERIA-telefoner är mest bang för buck. Kolla in dom. Själv har jag en Xperia Mini som kostade runt 2,5. Grym lur.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

=)

Permalänk

Lånar tråden lite. Jag letar efter en till min tjej också. Budget 2-3000kr

Krav: Kameran ska vara bra. Så bra som möjligt och "se bra ut / lätt att använda" tex. min SG2 är för stor.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Dator: 10900KF, RTX 3080, Torrent Compact
Skärm: LG 42C2 + Dell S2721DGF
Tillbehör: iQunix F97 med vita pudding, Taurus GM1-W, PS5 gamepad
Ljud: EPOS H3Pro, GSP 670, Corsair Virtuoso, Fidelio X2HR, DT770 pro, Eris E5, Airpods Pro 2022, GoXLR, Fiio E10
Övrigt: iQunix ZX75, Varmilo va109m, Keychron K8(Glorious Panda)

Permalänk
Skrivet av Badkrukan:

Lånar tråden lite. Jag letar efter en till min tjej också. Budget 2-3000kr

Krav: Kameran ska vara bra. Så bra som möjligt och "se bra ut / lätt att använda" tex. min SG2 är för stor.

Nokia N8. Mobilvärldens bästa kamera, den ser bra ut, med Belle uppdateringen så är den simpel att använda, den är ganska liten för att vara en smartphone.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anonymous FTW:

Nokia N8. Mobilvärldens bästa kamera, den ser bra ut, med Belle uppdateringen så är den simpel att använda, den är ganska liten för att vara en smartphone.

Är det så fortfarande nu när det kommit endel nytt med bra mobilkameror?(tänker främst på xperia s htc one x och ipone 4s) N8 är föresten inget jag skulle köpa i nuläget den börjar bli för gammal annars är den okej om man inte råkar vara en "appfreak" ;).

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

De jag spontant kommer på är
Xperia Ray - Rätt liten och smidig telefon som är välbyggd
Xperia Neo - Lite större men inte alls lika välbyggd. Likvärdig kamera
LG Optimus Black - Stor Skärm om man jämför med de andra. Inte samma kvalité vad gäller kameran.

Samtliga är lite äldre telefoner men bör uppfylla hennes behov, eftersom hon till största del ska SMSa och ringa är kanske uppdateringar inget större krav.

Mitt val skulle fallit på Xperia Ray då den är riktigt smidig och har bra kamera, ett extra plus för att den kommer att uppdateras till senaste mjukvaran av Android

Permalänk
Medlem

Den hade t.om trådlös kommunikation! Sanslöst!

Permalänk
Medlem

Xperia Ray är helt fantastisk! Går att få för precis under 2000:- nu.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=923215

Nu har den precis uppdaterats till Android 4 också, smutt som fan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JSvanberg:

Jag synar och höjer din ZTE Blade till ZTE Blade² (1 790:-)

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

äger själv en huawei.. osar kvalitet om dom ändå om dom är billiga

Permalänk
Medlem

Börjar bli rörigt när två personer vill ha köpråd i samma tråd om två helt olika saker (enda gemensamma nämnaren är ringa/sms).

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hzup:

Jag synar och höjer din ZTE Blade till ZTE Blade² (1 790:-)

lägre upplösning, men annars verkar den lovande, är den värd 800 mer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JSvanberg:

Tänkte bara säga att jag har en själv och flickvännens Samsung Galaxy GIO äger min Blade tyvärr.
visst de är skönare med högre upplösning men fan så mycket bättre ljud och annat som GIO har...

jag vill ha en GIO framför Bladen faktiskt.

Skrivet av Badkrukan:

Lånar tråden lite. Jag letar efter en till min tjej också. Budget 2-3000kr

Krav: Kameran ska vara bra. Så bra som möjligt och "se bra ut / lätt att använda" tex. min SG2 är för stor.

Galaxy Plus? Galaxy serien, dyrare modellerna då strax UNDER s2 då?
dock inte ACE den är onödig skapelse....

edit:
Blade II verkar vara ett solklart val ju?! trodde de döpte om Skate till Blade II
fast Blade II verkar ha värdelös Batteritid ju, 4h bara

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nico.v:

Tänkte bara säga att jag har en själv och flickvännens Samsung Galaxy GIO äger min Blade tyvärr.
visst de är skönare med högre upplösning men fan så mycket bättre ljud och annat som GIO har...

jag vill ha en GIO framför Bladen faktiskt.

Galaxy Plus? Galaxy serien, dyrare modellerna då strax UNDER s2 då?
dock inte ACE den är onödig skapelse....

edit:
Blade II verkar vara ett solklart val ju?! trodde de döpte om Skate till Blade II
fast Blade II verkar ha värdelös Batteritid ju, 4h bara

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=985257,770449,869180 Blade 2 ser ut att ha samma tid på pappret som vanliga blade.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Kom på att Xperia Mini Pro kan vara ett alternativ också om man skriver mycket sms, med tanke på att den har ett fysiskt tangentbord

Permalänk
Medlem
Skrivet av kemal88:

Kom på att Xperia Mini Pro kan vara ett alternativ också om man skriver mycket sms, med tanke på att den har ett fysiskt tangentbord

Kompisen som har en sådan säger att han måste ladda den på lunchen om den inte ska dö under kvällen för honom, kan vara värt att tänka på. (Vet inte hur mycker han använder den dock.) I övrigt tycker jag den känns pigg osv det lilla jag fått testa den.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kemal88:

Kom på att Xperia Mini Pro kan vara ett alternativ också om man skriver mycket sms, med tanke på att den har ett fysiskt tangentbord

Tangentbordet är ju ganska efterblivet utformad, men annars en hygglig telefon för pengarna.

Visa signatur

System: Intel core i7 2700k @ 4,8 ghz | Corsair Hydro H80 | Radeon HD7970 | Asus Maximus Gen3 | Corsair Vengeance 16GB 1600mhz | Samsung 830 60Gb SSD x 3 | NZXT Phantom + alla extra fläktar | Tangentbord: Corsair K90 och Q-Pad Mk-85 | Hörlurar: Sennheiser 350PC, Sennheiser 360PC och Sennheiser 598HD

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Kompisen som har en sådan säger att han måste ladda den på lunchen om den inte ska dö under kvällen för honom, kan vara värt att tänka på. (Vet inte hur mycker han använder den dock.) I övrigt tycker jag den känns pigg osv det lilla jag fått testa den.

Det är lite illa, tycker att en telefon ska klara minst en hel dags användande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kemal88:

De jag spontant kommer på är
Xperia Ray - Rätt liten och smidig telefon som är välbyggd
Xperia Neo - Lite större men inte alls lika välbyggd. Likvärdig kamera
LG Optimus Black - Stor Skärm om man jämför med de andra. Inte samma kvalité vad gäller kameran.

Samtliga är lite äldre telefoner men bör uppfylla hennes behov, eftersom hon till största del ska SMSa och ringa är kanske uppdateringar inget större krav.

Mitt val skulle fallit på Xperia Ray då den är riktigt smidig och har bra kamera, ett extra plus för att den kommer att uppdateras till senaste mjukvaran av Android

Ber att få instämma. Är själv ganska nöjd med min Neo. (samma kamera och hårdvara som i Ray:en) Tycker inte att den är stor och då letade jag ändå efter en telefon som jag skulle ha i fickan.
Får ni tag i en Neo så ar inte det ett dåligt val

Skrivet av kemal88:

Det är lite illa, tycker att en telefon ska klara minst en hel dags användande.

Rätta mig om jag har fel men har inte så gott som alla smartphones det felet att ivrigt användande suger ur batteriet på kort tid.

Visa signatur

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
CPU: AMD Phenom II X4 955 / MB: Gigabyte GA-870A-UD3 / GPU: Gigabyte Geforce GTX 660 Ti / Nätagg: Corsair VX 550 80+ / 16 Gb RAM / 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ // Ipad mini 2 //

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atropos:

Rätta mig om jag har fel men har inte så gott som alla smartphones det felet att ivrigt användande suger ur batteriet på kort tid.

Jo men en dag med hyffsat intensiv användning ska man i alla fall kunna begära utan att behöva ladda enligt mig annars skulle jag absolut undvika att köpa

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb