AoEO - Age of Empires Online

Permalänk

AoEO - Age of Empires Online

I går den 16e Augusti kunde jag för första gången logga in på AoEO - Age of Empires Online.

http://ageofempiresonline.com/

Spelet är f2p men man kommer att kunna köpa saker i en store (främst kosmetiska samt inehåll typ quest packs).
Just nu hållar man till kring medelhavet, där du kan välja mellan att vara Grek eller Trojan (valde Grek). Senare kommer andra kulturer tillkomma.
Du är din Huvudstad. Man gör quests som ger xp för att gå upp i level (som i de flesta mmo's). Questerna öppnar även nya färdigheter/teknologier.
Det finns en typ av "talent-tree" som gör att du kan styra inriktningen på ditt imperium samt achievments.
Har ännu inte kommit till pvp nivå så det kan jag inte säga något om ännu.

Grafiken är trevlig när man kör på max upplösning och påminner mycket om grafiken man hittar i browser baserade spel.
Allt sköts med musen. UI är lätt att förstå och man kommer snabbt in i spelet. Mycket tydliga tutorials dyker hela tiden upp.
Av chaten att dömma består spelarbasen av "typiska" mmo-spelare... samma skämt som vi hört de senaste tio åren :/

Tror att detta kan bli mycket beroendeframkallande och att det på sikt kommer få en äldre spelarbas än WoW, Rift, Aion och dylika. Fördelen mot många andra mmo's är att du inte missar något om du inte spelar på ett tag... du fortsätter helt enkelt där du var sist.
Fick av någon anledning tillbaka minnen från min tid i Wizard101 när jag spelade... förmodlgen pga den gemytliga lite gulliga framtoningen.

Har du tröttnat på begränsningarna som finns i likande browser och fb-spel så kan detta vara något för dig.

Några andra som loggade in i går?

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Skrivet av Främling:

I går den 16e Augusti kunde jag för första gången logga in på AoEO - Age of Empires Online.

http://ageofempiresonline.com/

Spelet är f2p men man kommer att kunna köpa saker i en store (främst kosmetiska samt inehåll typ quest packs).
Just nu hållar man till kring medelhavet, där du kan välja mellan att vara Grek eller Trojan (valde Grek). Senare kommer andra kulturer tillkomma.
Du är din Huvudstad. Man gör quests som ger xp för att gå upp i level (som i de flesta mmo's). Questerna öppnar även nya färdigheter/teknologier.
Det finns en typ av "talent-tree" som gör att du kan styra inriktningen på ditt imperium samt achievments.
Har ännu inte kommit till pvp nivå så det kan jag inte säga något om ännu.

Grafiken är trevlig när man kör på max upplösning och påminner mycket om grafiken man hittar i browser baserade spel.
Allt sköts med musen. UI är lätt att förstå och man kommer snabbt in i spelet. Mycket tydliga tutorials dyker hela tiden upp.
Av chaten att dömma består spelarbasen av "typiska" mmo-spelare... samma skämt som vi hört de senaste tio åren :/

Tror att detta kan bli mycket beroendeframkallande och att det på sikt kommer få en äldre spelarbas än WoW, Rift, Aion och dylika. Fördelen mot många andra mmo's är att du inte missar något om du inte spelar på ett tag... du fortsätter helt enkelt där du var sist.
Fick av någon anledning tillbaka minnen från min tid i Wizard101 när jag spelade... förmodlgen pga den gemytliga lite gulliga framtoningen.

Har du tröttnat på begränsningarna som finns i likande browser och fb-spel så kan detta vara något för dig.

Några andra som loggade in i går?

Spelade för några månader sedan då fanns enbart greker att välja på, förstod inte själva mmo aspekten i spelet då, var mest som ett vanligt RTS i AOE anda med en chatt där folk skrev massa strunt

Permalänk

Lyckades efter flera timmar patcha upp och testa spelet. Games for Windows LIVE strulade och patchningen fungerade inte som det skulle, riktigt frustrerande. Hann bara spela några uppdrag sen, men var inte särskilt imponerad. Har man, som jag, inte så många vänner som spelar så ser jag inte var eller när själva ONLINE-delen kommer in i det hela. Hittils har jag bara sett en fjortischatt och möjligheter att spela uppdrag som co-op. Antar att jag måste ge det några dagar till innan jag kan uttala mig ordentligt (:

Permalänk
Inaktiv

Man kan köra PvP först vid level 6 eller så.

Permalänk

Laddade ner spelet på en timme. Hade också strul med Live kontot då jag tydligen hade ett sedan tidigare på samma mail.. som jag glömt men löste det till slut. I övrigt så flyter spelet klockrent för mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Inaktiv

En timme? Tog kanske 10 min för mig att ladda ner det..

Permalänk
Medlem

Jag fixade hem Age of Empires Online direkt efter att jag vann en nyckel på FZ. Mycket trevligt spel, men jag irriterade mig på folk i general-chatten som satt och jämförde AoEO med Battlefield 3, rent grafiskt sett. Fan vad jag hatar grafiknördar ibland alltså xD

Hur som helst så är jag inne lite då och då, men med tanke på att jag inte är någon person som spelar ofta, så spelar jag det mest då jag har tråkigt eller liknande.

Har kommit upp till level 3 sedan igår. Det bevisar väl hur stor spelnörd jag verkligen är

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Våga vägra dessa f2p spel som kostar mer än ordentliga spel.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Testade Persierna i demouppdraget som finns. De var helt klart annorlunda mot de tidigare civilisationerna.

Visa signatur

Ryzen 3600X, PRIME B350-PLUS, 32GB DDR4 3200, Samsung EVO 860, Radeon RX 5700 AMD Reference, ViewSonic VA2719-2K https://xbox-series.se/

Permalänk
Medlem

Någon som spelar?

Kört nu runt 7h, trevligt att det finns via steam nu.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

ska börja spela på steam, är en gammal Age of Empires 3 spelare.

Permalänk
Medlem

Är det någon som spelar?
Finns så att man kan göra klaner eller liknade?
Håller på att installera det just nu...

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kastrull:

Är det någon som spelar?
Finns så att man kan göra klaner eller liknade?
Håller på att installera det just nu...

Jag och min fru spelar rätt mycket. Klaner eller liknande är poänglöst i detta spel men det finns microsoft kompis system.