Radeon 7970 + tre skärmar = FAIL

Permalänk
Medlem

Radeon 7970 + tre skärmar = FAIL

Hej.
Skriver här för att få tips om hur jag går vidare, då frustrationen över ett AMD's Radeon 7970 snart nått sin gräns. Har läst igenom de flesta 7970 trådar jag kan hitta, men inget som avhjälper strulet jag har!!!

Hur som helst!
Jag hade tills för lite sedan två st NVidia GTX 460 kort, men inte i SLI.
Ett kort drev en skärm, och det andra drev två skärmar.
Tyvärr så var väl prestandan inte i topp på mina 460 kort, så jag köpte nyligen ett Radeon 7970 kort:
http://www.dustin.se/asus-radeon-hd7970-dcii-3gb-gddr5-pci-e-...

Övriga komponenter är: Core I7 3.2 GHz, 16GB RAM, två stripade OCZ Vertex3 240GB, Corsair 750W Nätagg och Win7 x64 PRO.
Denna uppsättning har jag jobbat med jättemycket fast då med 460 korten.

Jag monterade det nya kortet och kopplade alla tre skärmarna via Displayport.
Gjorde en helt ren ominstallation av datorn, installerade de då senaste drivrutinerna 12.1.
Så långt allt väl.

Arbetet i Vegas flöt i början på fint, provade lite enklare renderingar i 10 minuter. Kortet i sig var dessutom både svalare och tystare än mina 460 kort. Men här slutar oxå de positiva delarna.

När jag jobbar i Sony Vegas, så funkar det bra i ca 20-60 minuter, sen fryser datorn och en skärm slocknar, sedan de andra två i tur och ordning för att sedan blåskärma och visa att en ati DLL ställt till problem (det blinkar till så fort så jag hinner inte se vilken).
Jag har googlat som tusan för att hitta en lösning, har läst massor med olika forum som har lika många olika tips på detta problem. Har testat alla kända drivrutiner, med ominstallation av datorn varje gång, men felet kvarstår.
Datorn och kortet är helt oöverklockat, chassit är ett helt öppet med bästa luftflöden. Kortet pendlar mellan 50-60 grader varmt, så jag tror inte att problematiken liggeri värme eller övriga komponenter.

Jag testade att sätta kortet i en annan dator, kopplade in skärmarna, men får exakt samma fel. Datorn bootar, man jobbar en stund, sen pang så slocknar skärmarna och datorn startar om. Det märkliga är att det inte spelar nån roll vad man gör, jag kan sitta och slösurfa eller jobba i ex. excel. Samma sak!

Vad jag däremot upptäckte var att om jag kopplar ur två skärmar och bara kör med en skärm, så är systemet stenstabilt. Jobbade en hel dag utan problem. Men så fort jag har tre skärmar inkopplade så kommer problemet tillbaka.

Jag testade och att köra 3DMark 11 i flera timmar, och då fungerar det oxå utan krash, även med tre skärmar inkopplade?!

Jag har testat att inte låta datorn sätta monitorerna i "Sleep" efter några minuter, detta "trix" verkar enligt http://www.overclock.net/t/1226892/fixes-catalyst-drivers-err... bara relatera om skärmarna är inkopplade via DVI portarna, inte DisplayPort. Dock finns det bara en DVI port, en HDMI port samt fyra Dispayportar på kortet.
Kan väl f.ö själv tycka det verkar märkligt att detta skulle påverka, då monitorerna knappast skulle gå ner i "sleep" läge när man jobbar?!

Jag hittade ett inlägg om att man skulle installera MSI Afterburner och sedan modifiera en .ini fil för att komma runt problemet. Ingen skillnad.

Just nu kör jag drivrutin ver 12.3, och datorn hänger sig ungefär 1-2 ggr i timmen med tre skärmar inkopplade.

Jag körde tidigare två st Nvidia GTX 460 SLI, utan några som helst problem, men ville uppgradera kortet för bättre prestanda på GPUn.

Jag vände mig till Dustin, och fick följande svar:

Hej,

När man som konsument köper saker på nätet så har man 14 dagars ångerrätt från att man mottagit varan. Under den tiden får man öppna och testa produkten för att se om man vill behålla den eller inte. Man måste inom dessa 14 dagar anmäla till återförsäljaren om man inte vill behålla varan för att kunna använda sig av sin ångerrätt.
I det här fallet har din ångerrätt tyvärr gått ut (gick ut 2012-03-14), vilket gör att vi inte kan återköp varan för dig.
Om det är ett känt problem så kommer Asus att åtgärda det, för de släppte det här kortet med tanken att göra sina kunder så nöjda som möjligt, och då vill de ju givetvis åtgärda eventuella problem så fort som möjligt.
Om varan är defekt så kan vi ta in den inom ramen för garantin, där varan i så fall repareras och returneras till dig.
Vill du att vi lägger upp ett ärende för garantiservice?

Med vänliga hälsningar / Best regards
Annica Molin

Det är möjligt att AMD kommer med en uppdaterad drivrutin i framtiden, men då jag köpte kortet för att kunna koppla in tre skärmar samtidigt, och jag jobbar uteslutande med videoredigering, kan jag inte lita på att det kommer nya drivrutiner i närtid.
Jag har redan förlorat massor av tid genom att datorn hänger sig i tid och otid när jag jobbar, för att sedan göra om allt vid omstart även om jag sparar så ofta jag kommer ihåg.

Har ni sweclockers några ideer eller tips jag kan prova?

Mvh

/D

Update: Provade 12.4 BETA drivisar. Men problemet kvarstår, det tog mig två blåskärmar bara för att skriva denna uppdatering.

Update!
Permalänk
Medlem

jag tycker du ska kontaka asus och se vad dom säger om det hela, är det ett känt problem? om möjligt kan du kanske prova en kompis 7970 med 3 skärmar och se om han/hon har samma problem? har du möjlighet att testa att köra nån skärm i en annan port genom kanske en adapter?

kan bli svårt med RMA då det fungerar bra med en skärm? men försöka kan man ju alltid med risk att förlora pengar :/

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

jag tycker du ska kontaka asus och se vad dom säger om det hela, är det ett känt problem? om möjligt kan du kanske prova en kompis 7970 med 3 skärmar och se om han/hon har samma problem? har du möjlighet att testa att köra nån skärm i en annan port genom kanske en adapter?

kan bli svårt med RMA då det fungerar bra med en skärm? men försöka kan man ju alltid med risk att förlora pengar :/

Hej!
Jag upplever det som ett semikänt fel, då det är så många som skriver om samma sak på olika forum runt om på nätet.
Dock verkar ingen ha en vettig lösning! :/
Jag har skiftat kablage mellan skärmarna, samt flyttat runt skärmarna mellan de fyra olika displayportarna. Jag får exakt samma fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daedra:

Hej!
Jag upplever det som ett semikänt fel, då det är så många som skriver om samma sak på olika forum runt om på nätet.
Dock verkar ingen ha en vettig lösning! :/
Jag har skiftat kablage mellan skärmarna, samt flyttat runt skärmarna mellan de fyra olika displayportarna. Jag får exakt samma fel.

startmeny-->högerklick på dator--->egenskaper-->avancerade systeminställningar-->start och återställning-->inställningar-->bocka ur starta om automatiskt under system fel så slipper du att blåskärmen försvinner så du hinner läsa felkoden och skriva upp den och googla på den så kanske man kan få en hum om vad det kan vara, trots att det verkar vara drivrutinen.

tänkte på att du skrev att blåskärmen försvann i första inlägget.

antar att du får goggla runt och se om någon hittat en lösning på problemet? tycker du ska försöka ringa asus, vem vet dom kanske sitter på någon inofficiell fulfix?

i värsta fall kanske du får snegla på ett 680 gtx då dom ska stödja 3 skärmar nu?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

Knepigt... Jag kör CF 7970 på 3 skärmar. Har känt att det blir som små fryslagg 1-2 gånger i timmen när jag spelar BF3 eller andra spel som varar i 0.5-1,5sek.
Även blir det flimmer ibland på skärmen. Men inte några långa frysningar....
Jag kör gigabytekort men borde vara samma.
Tycker du ska maila ASUS

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Avstängd

tydligen strular amd med sin nya klock och flera skärmar en hel del.
Jag skulle byta till ett 680.
Jag finner det oacceptabelt att det ska strula med ett kort som kostar 5k.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar!

Jag kommer beställa en 680 kort ist och lägga 7970 kortet på hyllan!
Det fungerar ju med en monitor, så kanske man kan kränga 7970 kortet med förlust om man berättar förutsättningarna.

Permalänk
Medlem

Vet inte va du har för skärmar men kan du inte prova köra en på hdmi,en på dvi å en på displayport ?
Jag har själv byggt system med upp till 6 skärmar och fått det att fungera bra, fast inte med 7970 ännu dock.

Visa signatur

intel 750@4,1ghz
7950@1070 core 1400mem
mb gigabyte p55ud6

Permalänk
Medlem
Skrivet av xxbiker:

Vet inte va du har för skärmar men kan du inte prova köra en på hdmi,en på dvi å en på displayport ?
Jag har själv byggt system med upp till 6 skärmar och fått det att fungera bra, fast inte med 7970 ännu dock.

Jag har 3st Dell U2711, inte det märkvärdigaste, men det är bra upplösning o skärpa.
Har inte allt kablage som behövs för att testa de olika portarna, men det kan ju vara värt att shoppa såna o testa!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daedra:

Jag har 3st Dell U2711, inte det märkvärdigaste, men det är bra upplösning o skärpa.
Har inte allt kablage som behövs för att testa de olika portarna, men det kan ju vara värt att shoppa såna o testa!

Hej,
Om det är så att du arbetar med videoredigering tycker jag du ska kräva att de tar in kortet. När ett företag förlorar tid = pengar kan det vara lättare att man få rätt, men då kan det vara så att du inte längre slåss i egenskap av privatperson. Du ska vända dig till återförsäljaren, se till att de får en kort och koncis beskrivning, och be dem testa. Egentligen ska du filma datorn med mobilen när det händer och skicka med i ett USB eller via mail till supporten. Det skulle nog hjälpa otroligt mycket som bevis.
Återförsäljaren har som du säkert vet rätt att reparera varan (du får mao. likadant kort) 3 ggr innan du kan börja kräva pengar tillbaka eller annan vara.

Om du har tid för detta är det en lösning, om inte kan du försöka hävda utebliven inkomst. Vänd dig till konsumentverket på din ort för råd om hur du ska argumentera. Spara dessutom namn och tid på den du pratar med på supporten.

Hoppas det löser sig

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk
Medlem

installerade mitt Sapphire Radeon HD 7970 igår och drog igång ifinity direkt och har inte haft nått problem ännu!

eller jo en irreternde sak har jag, när jag drar ett fönster över mittskärmen så delar sig fönstret en 2cm typ som om att det e vcynk problem händer inte på de 2 andra skärmarna! hade inte det på 5850

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Daedra:

Jag har 3st Dell U2711, inte det märkvärdigaste, men det är bra upplösning o skärpa.
Har inte allt kablage som behövs för att testa de olika portarna, men det kan ju vara värt att shoppa såna o testa!

För den upplösningen "2560x1440" kommer inte hdmi fungera, dvi porten kan fungera men det är lite olika på hur grafikkorts tillverkarna gör.

Visa signatur

intel 750@4,1ghz
7950@1070 core 1400mem
mb gigabyte p55ud6

Permalänk
Medlem
Skrivet av kyre:

Återförsäljaren har som du säkert vet rätt att reparera varan (du får mao. likadant kort) 3 ggr innan du kan börja kräva pengar tillbaka eller annan vara.

som jag förstod det så får dom bara göra ett försök att repa varan eller ersätta den och om inte det funkar så får man pengarena tillbaka (så var det med mitt logitech G35 som gick sönder 2 gånger under ett år så)

Permalänk
Medlem
Skrivet av harith:

som jag förstod det så får dom bara göra ett försök att repa varan eller ersätta den och om inte det funkar så får man pengarena tillbaka (så var det med mitt logitech G35 som gick sönder 2 gånger under ett år så)

Konsumentköplagen säger 2-3 ggr, det handlar om kostnad. Lagen är gammal och innan tekniska prylar kom var det ju alltid något som kunde repareras. För teknikprylar är det ju ofta så att hittar man felet på 15 minuter är det enkelt att avgöra om det går att laga. Om inte kan det ta evigheter att felsöka och det blir billigare att bara skicka en ny, marginalerna är så låga och felsökningstid är pengar.

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk
Medlem

skärmar

Nu vet jag inte om du tänkt på detta, men för att köra 3x den upplösningen du är ute efter så måste dela grafikkortet stödja den upplösningen på alla portar, samt du behöver en aktiv displayport adapter med DUAL LINK dvi

Mitt 6870 stödjer tex bara dual link DVI på en av portarna

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av justize:

Nu vet jag inte om du tänkt på detta, men för att köra 3x den upplösningen du är ute efter så måste dela grafikkortet stödja den upplösningen på alla portar, samt du behöver en aktiv displayport adapter med DUAL LINK dvi

Mitt 6870 stödjer tex bara dual link DVI på en av portarna

Jag tror att han har ett Asus-kort med 4 st DisplayPort, så han kan koppla alla skärmarna till DP utan någon adapter.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Det här problemet känner jag igen mig i till viss del. Jag har ett sapphire 7970 köpt begagnat som också kraschar när jag kör fler skärmar (kör 2 skärmar). Har haft för avsikt att skapa en tråd här om det men det får nog vänta lite. Verkar ju som sagt inte finnas några direkta lösningar för det ute på nätet.
Mitt problem ger dock BSOD med något i stil med "Attempt to reset display driver and recover from timeout failed" (och BSOD sker BARA i Idle och det sker INTE när bara en skärm är inkopplad)

Och jag som lovade mig själv att ge AMD ett försök till.. förstår inte varför jag alltid ska råka ut för problem med AMD.

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anden12:

Det här problemet känner jag igen mig i till viss del. Jag har ett sapphire 7970 köpt begagnat som också kraschar när jag kör fler skärmar (kör 2 skärmar). Har haft för avsikt att skapa en tråd här om det men det får nog vänta lite. Verkar ju som sagt inte finnas några direkta lösningar för det ute på nätet.
Mitt problem ger dock BSOD med något i stil med "Attempt to reset display driver and recover from timeout failed" (och BSOD sker BARA i Idle och det sker INTE när bara en skärm är inkopplad)

Och jag som lovade mig själv att ge AMD ett försök till.. förstår inte varför jag alltid ska råka ut för problem med AMD.

Efter allt strul så tänkte köpa ett GTX 680 kort ist, men ingen har dem på lager. Så nu sitter jag med mina gamla 460 kort igen! :/
Efter all denna reklam från AMD, och så kan de inte få till en så fundamental sak som fungerande drivrutiner.

Jag kommer då aldrig köpa ett AMD grafikkort igen! Radeon 7970 kortet ligger nu och skräpar på bordet brevid mig!

Tack allihop för era svar!

Permalänk
Skrivet av Daedra:

Efter allt strul så tänkte köpa ett GTX 680 kort ist, men ingen har dem på lager. Så nu sitter jag med mina gamla 460 kort igen! :/
Efter all denna reklam från AMD, och så kan de inte få till en så fundamental sak som fungerande drivrutiner.

Jag kommer då aldrig köpa ett AMD grafikkort igen! Radeon 7970 kortet ligger nu och skräpar på bordet brevid mig!

Tack allihop för era svar!

Du ska inte testa att byta till ett nytt 7970 då? Det kan ju vara trasigt. Alla som kör 3t skärmar på 7970 har ju inte problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Du ska inte testa att byta till ett nytt 7970 då? Det kan ju vara trasigt. Alla som kör 3t skärmar på 7970 har ju inte problem.

Problemet uppstår inte när kortet är under last! Jag körde 3DMark 11 i flera timmar utan problem. Även med alla skärmar inkopplade.
Innan jag bytte tillbaka, så pratade jag med en granne som spelar Starcraft 2. Han kom in och installerade/kopierade sitt spel till min dator och körde runt en en bra stund. Det fungerade utan problem med alla tre skärmarna inkopplade.
När jag sitter och jobbar mest med video och slösurfar så kommer BSOD.
Jag är övertygad om att problemet uppstår när kortet går ner i sitt "strömsparläge", någonstans havererar drivrutinen.

Permalänk
Skrivet av Daedra:

Problemet uppstår inte när kortet är under last! Jag körde 3DMark 11 i flera timmar utan problem. Även med alla skärmar inkopplade.
Innan jag bytte tillbaka, så pratade jag med en granne som spelar Starcraft 2. Han kom in och installerade/kopierade sitt spel till min dator och körde runt en en bra stund. Det fungerade utan problem med alla tre skärmarna inkopplade.
När jag sitter och jobbar mest med video och slösurfar så kommer BSOD.
Jag är övertygad om att problemet uppstår när kortet går ner i sitt "strömsparläge", någonstans havererar drivrutinen.

Ja, men alla som kör eyefinity på 7970 har ju inte problem, så det måste vara något fel på just ditt kort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Ja, men alla som kör eyefinity på 7970 har ju inte problem, så det måste vara något fel på just ditt kort?

Jag kör inte eyefinity!

Permalänk
Medlem

Hade liknande problem med mitt 5870 vid release("grey screen of death" hände endast vid idle/surfande och aldrig när kortet belastades/om man körde med 1 skärm), problemet var iaf då att kortet ibland gick ner till "standard" (150/300 core/mem) idle klocks istället för dom något högre idle klocks (400/600) som ska användas när man kör med 2 eller fler skärmar. Är möjligt att det är samma sak som spökar igen med 79xx serien, den buggade muspekaren är ju trots allt tillbaka igen också, iaf för mig >_>

Permalänk
Medlem
Skrivet av KalBumling:

den buggade muspekaren är ju trots allt tillbaka igen också, iaf för mig >_>

mig med

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Daedra:

Jag kör inte eyefinity!

Det påverkar inte min poäng

Skrivet av bjonss13:

Den uppe i högra hörnet? Ta bort skuggan under muspekaren så försvinner det

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Den uppe i högra hörnet? Ta bort skuggan under muspekaren så försvinner det

Högra hörnet? Vi snackar nog inte om samma sak. Det som händer för min del är att muspekaren buggar ut totalt och blir en hög med streck/delar av pekaren, men bara på en av skärmarna medan den är helt normal på de övriga två skärmarna.

Permalänk

Det är fel på ditt kort... Har testat köra med ett kort och märkte inget. Testade kort nr2 och inget fel där heller.
Lämna in det och få ett nytt tycker jag!:)

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daedra:

Hej.
Skriver här för att få tips om hur jag går vidare, då frustrationen över ett AMD's Radeon 7970 snart nått sin gräns. Har läst igenom de flesta 7970 trådar jag kan hitta, men inget som avhjälper strulet jag har!!!

Hur som helst!
Jag hade tills för lite sedan två st NVidia GTX 460 kort, men inte i SLI.
Ett kort drev en skärm, och det andra drev två skärmar.
Tyvärr så var väl prestandan inte i topp på mina 460 kort, så jag köpte nyligen ett Radeon 7970 kort:
http://www.dustin.se/asus-radeon-hd7970-dcii-3gb-gddr5-pci-e-...

Övriga komponenter är: Core I7 3.2 GHz, 16GB RAM, två stripade OCZ Vertex3 240GB, Corsair 750W Nätagg och Win7 x64 PRO.
Denna uppsättning har jag jobbat med jättemycket fast då med 460 korten.

Jag monterade det nya kortet och kopplade alla tre skärmarna via Displayport.
Gjorde en helt ren ominstallation av datorn, installerade de då senaste drivrutinerna 12.1.
Så långt allt väl.

Arbetet i Vegas flöt i början på fint, provade lite enklare renderingar i 10 minuter. Kortet i sig var dessutom både svalare och tystare än mina 460 kort. Men här slutar oxå de positiva delarna.

När jag jobbar i Sony Vegas, så funkar det bra i ca 20-60 minuter, sen fryser datorn och en skärm slocknar, sedan de andra två i tur och ordning för att sedan blåskärma och visa att en ati DLL ställt till problem (det blinkar till så fort så jag hinner inte se vilken).
Jag har googlat som tusan för att hitta en lösning, har läst massor med olika forum som har lika många olika tips på detta problem. Har testat alla kända drivrutiner, med ominstallation av datorn varje gång, men felet kvarstår.
Datorn och kortet är helt oöverklockat, chassit är ett helt öppet med bästa luftflöden. Kortet pendlar mellan 50-60 grader varmt, så jag tror inte att problematiken liggeri värme eller övriga komponenter.

Jag testade att sätta kortet i en annan dator, kopplade in skärmarna, men får exakt samma fel. Datorn bootar, man jobbar en stund, sen pang så slocknar skärmarna och datorn startar om. Det märkliga är att det inte spelar nån roll vad man gör, jag kan sitta och slösurfa eller jobba i ex. excel. Samma sak!

Vad jag däremot upptäckte var att om jag kopplar ur två skärmar och bara kör med en skärm, så är systemet stenstabilt. Jobbade en hel dag utan problem. Men så fort jag har tre skärmar inkopplade så kommer problemet tillbaka.

Jag testade och att köra 3DMark 11 i flera timmar, och då fungerar det oxå utan krash, även med tre skärmar inkopplade?!

Jag har testat att inte låta datorn sätta monitorerna i "Sleep" efter några minuter, detta "trix" verkar enligt http://www.overclock.net/t/1226892/fixes-catalyst-drivers-err... bara relatera om skärmarna är inkopplade via DVI portarna, inte DisplayPort. Dock finns det bara en DVI port, en HDMI port samt fyra Dispayportar på kortet.
Kan väl f.ö själv tycka det verkar märkligt att detta skulle påverka, då monitorerna knappast skulle gå ner i "sleep" läge när man jobbar?!

Jag hittade ett inlägg om att man skulle installera MSI Afterburner och sedan modifiera en .ini fil för att komma runt problemet. Ingen skillnad.

Just nu kör jag drivrutin ver 12.3, och datorn hänger sig ungefär 1-2 ggr i timmen med tre skärmar inkopplade.

Jag körde tidigare två st Nvidia GTX 460 SLI, utan några som helst problem, men ville uppgradera kortet för bättre prestanda på GPUn.

Jag vände mig till Dustin, och fick följande svar:

Hej,

När man som konsument köper saker på nätet så har man 14 dagars ångerrätt från att man mottagit varan. Under den tiden får man öppna och testa produkten för att se om man vill behålla den eller inte. Man måste inom dessa 14 dagar anmäla till återförsäljaren om man inte vill behålla varan för att kunna använda sig av sin ångerrätt.
I det här fallet har din ångerrätt tyvärr gått ut (gick ut 2012-03-14), vilket gör att vi inte kan återköp varan för dig.
Om det är ett känt problem så kommer Asus att åtgärda det, för de släppte det här kortet med tanken att göra sina kunder så nöjda som möjligt, och då vill de ju givetvis åtgärda eventuella problem så fort som möjligt.
Om varan är defekt så kan vi ta in den inom ramen för garantin, där varan i så fall repareras och returneras till dig.
Vill du att vi lägger upp ett ärende för garantiservice?

Med vänliga hälsningar / Best regards
Annica Molin

Det är möjligt att AMD kommer med en uppdaterad drivrutin i framtiden, men då jag köpte kortet för att kunna koppla in tre skärmar samtidigt, och jag jobbar uteslutande med videoredigering, kan jag inte lita på att det kommer nya drivrutiner i närtid.
Jag har redan förlorat massor av tid genom att datorn hänger sig i tid och otid när jag jobbar, för att sedan göra om allt vid omstart även om jag sparar så ofta jag kommer ihåg.

Har ni sweclockers några ideer eller tips jag kan prova?

Mvh

/D

Update: Provade 12.4 BETA drivisar. Men problemet kvarstår, det tog mig två blåskärmar bara för att skriva denna uppdatering.

försök byt kortet i sweclockers marknaden mot ett GTX 680

http://www.sweclockers.com/annons/66518-evga-gtx680-bytes-797...

kanske med denna personen?

Alla vet att AMD inte vet hur man gör vettiga drivrutiner så de är lika bra och hålla sig borta från dom

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uvania:

Alla vet att AMD inte vet hur man gör vettiga drivrutiner så de är lika bra och hålla sig borta från dom

Kanske det är drivrutinerna, kanske det är tillverkningsfel(någon komponent som inte håller måttet) eller
Kanske ESD-skada...

Fo3

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Skrivet av Uvania:

försök byt kortet i sweclockers marknaden mot ett GTX 680

http://www.sweclockers.com/annons/66518-evga-gtx680-bytes-797...

kanske med denna personen?

Alla vet att AMD inte vet hur man gör vettiga drivrutiner så de är lika bra och hålla sig borta från dom

Jag skulle faktiskt inte rekommendera gonom att byta ett defekt kort i marknaden

Skickades från m.sweclockers.com