Permalänk
Medlem

Backplate för 7970?

Behövs det en backplate för 7970 när jag beställt "ek Acetal+EN" blocket?
Eller är det bara för det estetiska?
Klickade på amd fullcover blocks hos aquatuning och antog att det är det enda som behövs.
Någon som vet om det medföljer kuddar eller är det nått jag måste beställa utöver?
Med vänlig hälsning, Martin.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair 800D | i7 2600K | Asus P8P67 DELUXE | 8 Gb 1333MHz | XFX 7970 | Corsair SSD 120GB | AX 850W 80+ G| Vattenkylt

Permalänk
Medlem

Lite sent ute, men hur gick det? Ligger i samma tankar.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

Jag gissar på att de gick bra , svaret e nej man behöver inte backplate det är bara för det estetiska
och de brukar medfölja kuddar i eks paket som man får klippa till applicera själv.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Medlem
Skrivet av BaZZe:

Jag gissar på att de gick bra , svaret e nej man behöver inte backplate det är bara för det estetiska
och de brukar medfölja kuddar i eks paket som man får klippa till applicera själv.

Ok, beställde en referensmodell och kommer förmodligen byta kylare om det låter för mycket. Hittade en backplate hos Inet, lite osäker om jag ska byta till vattenkylning eller köra på luft men tror du den passar till referenskylaren? Om det är som du säger så skaffar jag gärna en så länge, då det ser mycket bättre ut när PCB-brädan inte är lika synlig.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av zelxi:

Ok, beställde en referensmodell och kommer förmodligen byta kylare om det låter för mycket. Hittade en backplate hos Inet, lite osäker om jag ska byta till vattenkylning eller köra på luft men tror du den passar till referenskylaren? Om det är som du säger så skaffar jag gärna en så länge, då det ser mycket bättre ut när PCB-brädan inte är lika synlig.

Jag kan inte garantera men eftersom det bara e 4 skruvhål så borde det teknisk sätt fungera köra på en ek backplate på kortet men inget jag kan garantera eftersom jag inte testat.
Så teknisk sätt skruva bort 4 skruvarna som matchar med hålen på kortet och sen lägg på backplaten skruva i dom igen, det jag e rädd för är att dom andra skruvarna/ dom 4 kring gpun på baksidan är högre än eks skruvar som följer med och kan därav ta i så backplaten går inte på.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Medlem
Skrivet av BaZZe:

Jag kan inte garantera men eftersom det bara e 4 skruvhål så borde det teknisk sätt fungera köra på en ek backplate på kortet men inget jag kan garantera eftersom jag inte testat.
Så teknisk sätt skruva bort 4 skruvarna som matchar med hålen på kortet och sen lägg på backplaten skruva i dom igen, det jag e rädd för är att dom andra skruvarna/ dom 4 kring gpun på baksidan är högre än eks skruvar som följer med och kan därav ta i så backplaten går inte på.

Ah ok, tackar för svar! Får göra lite mer research, pendlar fortfarande mellan luft eller vatten x).

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
99:e percentilen

Någon som vet om det går att köpa en backplate och montera på ett 7970 referens? Går det isåfall att sedan även montera en Accelero Extreme-kylare på kortet och ha både den och backplaten.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Hittade på overclock forumet att det ska fungera fint att montera en EK backplate på referens(PCB), behövs längre skruvar dock. Finns en lista här så man kan kika på också. Själv valde jag DCII kylaren istället, har inga planer på crossfire så satsar på större kylare x).

Visa signatur

RTS :D