Permalänk
Medlem

Qpad MK-85 kanske (Nytt tangentbord)

Tjenare ska köpa nytt tangentbord har kollat på qpad mk-85

men mina kompisar säger att jag ska ha Corsair Vengeance K90

Så jag frågar er vilket ska jag ha? Qpad ser jävligt nice ut men vilken är bäst?

Visa signatur

Jag har Dyslexi! Det innebär att jag har läs- och skrivsvårigheter
CPU: Intel Core i7 2600 | GPU: XFX Radeon HD 7950 3GB | CHASSI: Antec p280 | KYLNING: antec kühler h2o 620 | NÄTAGG: corsair hx 650w |SSD: Samsung SSD Basic 830-Series 128GB | SATA: Seagate 1TB | MODERKORT: MSI Z77A-GD65 | RAM: Dubbel-Kanal DDR3 = 16,0 GB |

Permalänk
Medlem

Det är en preferensfråga, personligen föredrar jag det "rena" utseendet som Qpads tangentbord ger ^^ Du kommer aldrig använda alla de där macro keysen så varför betala för dem? Bättre att satsa på bättre kvalitet!

Visa signatur

i7- 2600k | 60GB SSD | Corsair Hydro H80 | Corsair HX 750W/80+ | Corsair 600t | 6970 kyld med Accelero Xtreme Plus II | 4st Gentle Typhoon 1850rpm | Antec Big Boy 200mm
Utrustning: Qpad MK- 80 | Asus Xonar- STX | Beyerdynamics DT770 Pro 80 | Qpad 5K
Snälla citera om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeaDUggh:

Det är en preferensfråga, personligen föredrar jag det "rena" utseendet som Qpads tangentbord ger ^^ Du kommer aldrig använda alla de där macro keysen så varför betala för dem? Bättre att satsa på bättre kvalitet!

Så jag ska satsa på qpad?

Visa signatur

Jag har Dyslexi! Det innebär att jag har läs- och skrivsvårigheter
CPU: Intel Core i7 2600 | GPU: XFX Radeon HD 7950 3GB | CHASSI: Antec p280 | KYLNING: antec kühler h2o 620 | NÄTAGG: corsair hx 650w |SSD: Samsung SSD Basic 830-Series 128GB | SATA: Seagate 1TB | MODERKORT: MSI Z77A-GD65 | RAM: Dubbel-Kanal DDR3 = 16,0 GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 25benja:

Så jag ska satsa på qpad?

Jag personligen skulle göra det, men om du tänker använda/ betala för massa makros/ mjukvara så är det upp till dig såklart

Visa signatur

i7- 2600k | 60GB SSD | Corsair Hydro H80 | Corsair HX 750W/80+ | Corsair 600t | 6970 kyld med Accelero Xtreme Plus II | 4st Gentle Typhoon 1850rpm | Antec Big Boy 200mm
Utrustning: Qpad MK- 80 | Asus Xonar- STX | Beyerdynamics DT770 Pro 80 | Qpad 5K
Snälla citera om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

personligen så gick jag med MK-85 för att det bara är MX cherry-red switches medans K90 inte har det

annars så var en liten plast bit på min MK-85 som jag var tvungen och trycka in annars så fastnade backspace knappen, funkar fel fritt nu så

P.S kom just på att LED backlighten är ständigt på om jag har den på ljus nivå 3 ingen annan nivå väldigt udda (även om datorn är av)

Permalänk
Medlem

Jag hade valt mk85.
Men tangentbord är 100% smaksak, själv kör jag keytronic och de som inte provat dem säger att jag är galen. (När de ser ett 100:- tbord vid resten av sakerna:)

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeaDUggh:

Jag personligen skulle göra det, men om du tänker använda/ betala för massa makros/ mjukvara så är det upp till dig såklart

DEt är att jag bryr mig inte om priset bara vilken som är bäst och skönast att spela och sånt

Visa signatur

Jag har Dyslexi! Det innebär att jag har läs- och skrivsvårigheter
CPU: Intel Core i7 2600 | GPU: XFX Radeon HD 7950 3GB | CHASSI: Antec p280 | KYLNING: antec kühler h2o 620 | NÄTAGG: corsair hx 650w |SSD: Samsung SSD Basic 830-Series 128GB | SATA: Seagate 1TB | MODERKORT: MSI Z77A-GD65 | RAM: Dubbel-Kanal DDR3 = 16,0 GB |

Permalänk
Medlem

Satt i precis samma sits som dig innan jag bestämde mig för MK-85! Är så sjukt nöjd, det är underbart att skriva/spela på och det skriker kvalité! K90 är ett trevlig tangetbord (polare har) men för mig så blev det ett mk-85 då jag gillar mer det diskreta utseendet och den "lavaröda" färgen på tangenterna. Sen är det ju inte heller någon nackdel att ha 2st USB och ljud/mic inbyggt.

Visa signatur

[Intel Core i5 2500k] [Asus P8Z68-V Pro] [2x ATI 6950 1gb] [Fractal Design XL] [Corsair HX 750W] [Corsair 16Gb 1600MHz] [OCZ SSD Vertex3 120GB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stylaren:

Satt i precis samma sits som dig innan jag bestämde mig för MK-85! Är så sjukt nöjd, det är underbart att skriva/spela på och det skriker kvalité! K90 är ett trevlig tangetbord (polare har) men för mig så blev det ett mk-85 då jag gillar mer det diskreta utseendet och den "lavaröda" färgen på tangenterna. Sen är det ju inte heller någon nackdel att ha 2st USB och ljud/mic inbyggt.

Blir nog mk-85

Visa signatur

Jag har Dyslexi! Det innebär att jag har läs- och skrivsvårigheter
CPU: Intel Core i7 2600 | GPU: XFX Radeon HD 7950 3GB | CHASSI: Antec p280 | KYLNING: antec kühler h2o 620 | NÄTAGG: corsair hx 650w |SSD: Samsung SSD Basic 830-Series 128GB | SATA: Seagate 1TB | MODERKORT: MSI Z77A-GD65 | RAM: Dubbel-Kanal DDR3 = 16,0 GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 25benja:

Så jag ska satsa på qpad?

Det tycker jag iallafall, du kommer inte använda macro knapparna så ofta (egen erfarenhet). Så satsa kvalitet, Qpad har mekaniska brytare på alla knappar som inte Corsair inte har valt att använda på alla knappar.

Visa signatur

Chassi:Phanteks Enthoo Evolve | Moderkort: Asus Matx | SSD: Crucial m4 128Gb, Samsung 256Gb | CPU: Intel Core I5 9600k | Kylning:Noctuna NH-U12S | Ram: Corsair Vengeance 16GB | GPU: Gigabyte 2080ti | PSU: Corsair RM750 80+ Gold | Skärm: 27GL| Lur: Motorola Edge 30 Pro

Citera för respons!

Permalänk

Själv skulle jag valt Qpad, och det gjorde jag också Är supernöjd me mitt, men som andra redan sagt så handlar det ju om vilka brytare du föredrar, så är ju bäst om du kan testa

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Mikkey:

Det tycker jag iallafall, du kommer inte använda macro knapparna så ofta (egen erfarenhet). Så satsa kvalitet, Qpad har mekaniska brytare på alla knappar som inte Corsair inte har valt att använda på alla knappar.

Kvalitet på Qpad tangentborden, det tål att diskuteras..

Jag skulle satsa på ett Filco, inget annat, speciellt inte i den prisklassen. Du får dock ingen bakrgrundsbelysning med dem, men om det inte är väldigt viktigt så ta ett Filco istället.

Filco tangentbord med Svensk ISO hittar du här

Permalänk
Medlem
Skrivet av 25benja:

Blir nog mk-85

Mk-85?

Det är mycket värt med mk-50 som faktiskt har röda switchar enda skillnaden är bakgrundsbelysningen(kanske usb hub och strumpa runt kabel) och det är verkligen inte värd 400-500 kronor
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=657579

Fast det beror på vad du tycker, själv hade jag aldrig gett 400-500 kronor extra för bakgrundsbelysning med dåliga fästen och abs plast.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem

Mk85 är helt klart värt pengarna, bästa tangentbordet jag någonsin använt.

Permalänk
Medlem

Jag kör MK85 och är toknöjd!

Visa signatur

FD Define R6, Noctua NH-D15S, 6x Noctua NF-A14 PWM, Corsair AX860i, Asus Maximus XI Hero, Intel Core i7 9700k, 32GB Corsair Vengence PRO 3200MHz, Asus GTX1080ti, Samsung 850 EVO 500GB.

Permalänk
Medlem

Filco som har nämnt är ett snäpp bättre än det mesta, men frånvaron av bakgrundsbelysning gör att jag väljer annat, så jag kör med Qpad MK80
men gillar ju dom blå brytarna bättre än röda, funderar dock på en beställning av Qpad med bruna också

Qpad är ändå betydligt bättre än helt valfritt nytt bord av logitech eller , microsoft hade några bra tangentbord för ca 15 år sen men inga nu
Logitech har aldrig haft nått bra.

Mellan corsair och Qpad, så Qpad alla dar i veckan

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Avstängd

qpad mk50 räcker gott o väl om man inte vill ha en andra massa prylar som man kan skryta med

Ungefär som att köpa bil köper du en bil för att dag ut och in ta dig till olika platser eller vill du ha en för att skryta för polarna

Permalänk
Medlem

Har båda här hemma men ska sälja K90 tangentbordet. Det är grymt läckert med upphöjda tangenter, aluminium och blå belysning men lite av en besvikelse funktionelt.

Det är inte full n-key rollover det har mk-85an.
Det är cherry red på båda men K90 har det inte på alla tangenter, vilket var fult gjort tycker jag.
Macro knapparna, jag använder macro knappar flitigt och det var därför jag bytte till mk-85 egentligen. Där kan jag välja vilka knappar jag vill som macro knappar. Mycket bättre då man kan ha dom nära till hands vid spel.
Corsair måste jobba på programvarubiten, var väldigt buggigt för mig.

Utöver det är dom i stort sett identiska.

Permalänk
Medlem

Beställde mitt mk-85 precis nu 920kr med frakt på cdon billigare en så kommer man nog inte undan dom andra sidorna säljer gö för 1200-1500kr

Hoppas jag blir nöjd nu så ska jag sälja mitt Logitech G19

Permalänk
Medlem

MK-85

Visa signatur

Chassi: Corsair 7000x, PSU Corsair HX1000i, MB: GIGABYTE AORUS MASTER X670E, CPU:AMD Ryzen 9 7900X3D, GPU: ASUS Radeon RX 7900 XTX 24GB TUF OC, RAM: G.Skill 64GB (4x16GB) DDR5 6000MHz, M.2: 2*WD Black SN850X 1TB Gen 4, OS: Win 11 Pro, Monitors: Samsung Odyssey G9 49 5120x1440 240hz + ASUS "RoG SWIFT " PG278Q 144Hz G-Sync, Headset : Logitech Pro X 2 Lightspeed, Mic : RØDE Mikrofon NT1 + Ai-1 Studio Kit + RØDE PSA1+ Professional Studio Arm

Permalänk
Medlem

Nån som kan tipsa om ett gaming tangentbord, baklyst.. fast att knapparna är lite lägre.. inte så höga som på qpad ?

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem

är mk-85 tystare en Logitech G19?

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av bosis1:

är mk-85 tystare en Logitech G19?

Det beror på om du bottnar tangenterna, men det är högst troligt att du kommer göra det om du går från membrantangentbord till mekaniskt.
Med andra ord, ja MK-85 låter mer än ett Logitech G19.