Permalänk
Skrivet av ceogar:

Aha, så om man har ett ud6 som också har 3 pcie och är 1156 bräda så borde det gå i 8 + 8 om man kör i pcie 1 + 3?

http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=3234#s...
Nope, UD6 har inget nf200 chip och stödjer inte 3-way. Nedersta porten är x4 och dem två översta är x16(x16 eller x8,x8)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=3234#s...
Nope, UD6 har inget nf200 chip och stödjer inte 3-way. Nedersta porten är x4 och dem två översta är x16(x16 eller x8,x8)

Ahh det var ju lite segt för min kompis då

Synd att det inte finns några alternativ som är 2-slot :/

Tack för svaren.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk

Moderkort

Tjena, undrar bara vilket moderkort du använder eftersom jag håller på att bygga ngt liknande
och om du har några positiva /negativa komentarer om det moderkortet tack för alla fotona o så säg grymt ut blev nästan lite avis ^^

Permalänk
Skrivet av Shaggy94:

Tjena, undrar bara vilket moderkort du använder eftersom jag håller på att bygga ngt liknande
och om du har några positiva /negativa komentarer om det moderkortet tack för alla fotona o så säg grymt ut blev nästan lite avis ^^

Tackar
Står vad jag använder i min sign i tråden eller längre bak i tråden där jag nämnt det men, jag använder ett Gigabyte P55A-UD7 och jag applåderar dig starkt om du kan få tag på ett
+ P55 men klarar 3-way SLI/CFx
+ 24st faser för CPU
+ följer med vattenblock
+ massor av SATA uttag (8st SATA II & 2st SATA III)

- den alternativa kylaren för nordbryggan är svår att använda och värdelös i kylsyfte
- Finns ingen som tillverkar vattenblock till det
- placeringen av ACHI kontakten, men detta är ett återkommande problem på alla Gigabyte brädor

Permalänk

tack för info:) sorry men va rätt sent jag skrev så min hjärna fungerade inte riktigt som den skulle xD

Permalänk
Medlem

Snygga dom va!

Permalänk

funderar.

jag ska skaffa nya kylare till mina gtx470 tänkte köra det sli fram mot våren/sommaren. jag har ett Asus P8P67 deluxe, och undrar följande.

1. ska jag vattenkyla dom, finns det nåt värde i det? det jag jag menar är hur länge står sig 470 sli?
kan ju i och för sig använda allt utom blocken till nästa kort.
2. om jag ska luftkyla dom, är det bara tumskruvarna som ställer till det för att få plats på ett icke 3-way Moderkort?

tacksam för förslag och ideer:)

Permalänk

Fasen vad snyggt det blev i slutändan

Visa signatur

Harder Better Faster Stronger