Permalänk

Vertikala Ränder

God kväll SweC,

Har sedan igår haft ett problem med min sekundära skärm. Får vid scrollning i webbläsare/resizing av fönster vertikala svarta streck som framträder i en grupp på skärmen, påminner om hur en CRT-skärm ser ut när den filmats då ränderna sakta animeras neråt om jag fortsätter scrolla (om nödvändigt kan ett videoklipp på detta bifogas). Allt detta började efter att jag spelat en match Battlefield 3, vilket är ett spel som alltid tycks ställa till med problem för mig. Startade även Battlefield BC2 igår och fick så samma fenomen på den primära skärmen, fast betydligt större (täckte i princip hela skärmen, och ränderna skakade även vilket gjorde allt helt ibrukbart). Om jag kopplar ur/inaktiverar den sekundära skärmen fungerar allt som det ska, så det verkar som att skärmen påverkar den andra.

Skärmen är en Fujitsu Siemens T17-1 och är ansluten via VGA (den primära skärmen är en BenQ E2420HD via HDMI). De är inställda som extended desktop.

Det jag testat är:

* Installera om drivrutinerna
* Ommonterat grafikkortet (tagit ut det, startat datorn utan, stängt av och sedan satt i det igen)

Då det är hyggligt frustrerande att bilden inte är stabil skulle hjälp uppskattas. Är inte heller särskilt sugen på att koppla ut den andra skärmen då jag vant mig vid dubbla skärmar och tycker det är väldigt bekvämt.

EDIT: Kan även tillägga att allt fungerat helt felfritt i månader, så hårdvarufel tror jag inte att det är. Grafikkortet går svalt, och alla problem jag haft med det hittils (en hel del) har enbart varit mjukvaruproblem.

Visa signatur

Intel i5 3570k @ 4,5 GHz + Noctua NH-D14 | 8 GB Corsair XMS3 1600MHz | ASUS GTX 670 DCII 2 GB | Samsung 840 EVO| OCZ Vertex 2 | ASUS P8Z77-V | Fractal Design Define R3 | Plexgear PS-600 80 Plus

Dator och data är INTE samma sak.

Permalänk
Medlem

Jag hade ett liknande problem och det berodde på överklockningAv GPUn. Och det var bara standardklock som inte gav detta problemet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk
Skrivet av Tobi the Dobi:

Jag hade ett liknande problem och det berodde på överklockningAv GPUn. Och det var bara standardklock som inte gav detta problemet.

Skickades från m.sweclockers.com

Har inte överklockat grafikkortet :/

Testade dock att höja med ~20 MHz då jag visste att det fungerade sedan tidigare, och det var ungefär då det började. Kör nu på standardfrekvens med samma problem.

EDIT: Okay, testade att underklocka och sedan höja till standardfrekvensen igen, och det tycks fungera hittills.

Visa signatur

Intel i5 3570k @ 4,5 GHz + Noctua NH-D14 | 8 GB Corsair XMS3 1600MHz | ASUS GTX 670 DCII 2 GB | Samsung 840 EVO| OCZ Vertex 2 | ASUS P8Z77-V | Fractal Design Define R3 | Plexgear PS-600 80 Plus

Dator och data är INTE samma sak.