Permalänk
Medlem
Skrivet av phreec:

Sitter själv på en XAI och som nämnt så har den icke avstängbar acceleration i sensorn. Dock så tror jag inte att TS skulle bry sig ett dugg om det om han nu snackar om att lira CS med 5k+ DPI, herregud. 400DPI räcker väl i CS och även andra shooters som Battlefield 3 där jag brukar skifta mellan 400DPI för infanteri och 5200 för att snabbare vrida tank tornen, SOFLAM's, Kornet's etc.

TS: Låter kanske som en självklarhet men du vet väl att man kan sänka eller höja sensen i spelet också? Handlar inte bara om DPI på musen alltså.

ett tips om du vill stänga av mouse acc

http://www.sk-gaming.com/file/3504-CPL_Mouse_Fix

en registry fil som tar bort den, dock kanske inte optimalt om man inte vill ha de avstängt överallt men för oss cs freaks e de ett måste med xai

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av blekfet:

Logitech mx518 tycker jag är perfekt till cs!

Bästa musen någonsin!! (:

R.I.P.

Permalänk
Medlem

Orkade inte läsa hela tråden men varför ska du ha så jävla hög DPI? CS är ett segt spel där man ska köra med lägre dpi, medans spel som quake och SC2 kan man behöva 4000dpi+ om man så vill

Jag kan fortfarande lira cs med mina 1300DPI och panga HS på PCW...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anton_Jae:

Jadå, vet att man kan sänka och höja sensen in game. Men jag fattar inte hur man kan ha så låg DPI, även med lägsta DPI'n och högsta sensen så tycker inte jag att det funkar lika bra som 5600DPI.

Då måste du använda väldigt hög sens om du märker skillnad, har du testat hur många varv du gör om du drar musen från ena sidan på musmattan till den andra? Jag använder 2000dpi(för att inte få musacc) och gör 450 grader på min zowie swift (34cm) och de flesta jag lirat med anser det som hög sens, men du måste ju dra ett helt varv på några cm om du ska märka skillnad 800dpi -> 5600dpi.

Visa signatur

Dator 1#
3930k \|/ gtx970 \|/ Corsair 64gb @1866mhz \|/ Asus Sabertooth x79 \|/
2st Samsung 840pro 256gb @ Raid0 | 4st Samsung F1 640gb @ Raid 0 | 2tb + 1tb seagate
Skärmar
Catleap 2B 27" 1440p \|/ Qnix 27" 1440p \|/ Benq XL2410T

Permalänk
Skrivet av shocker:

Då måste du använda väldigt hög sens om du märker skillnad, har du testat hur många varv du gör om du drar musen från ena sidan på musmattan till den andra? Jag använder 2000dpi(för att inte få musacc) och gör 450 grader på min zowie swift (34cm) och de flesta jag lirat med anser det som hög sens, men du måste ju dra ett helt varv på några cm om du ska märka skillnad 800dpi -> 5600dpi.

Drar jag så kommer jag 3/4 av musmattan, men jag har en enormt stor musmatta så.

Visa signatur

Alienware X51 R2: i3 4130, GTX 645, 6GB.
Skoldator: MacBook Air 11" 2013, 1,3Ghz, 8 GB.
Mobil: iPhone 5S 16GB
Surfplatta: iPad mini 16GB WIFI
Konsol= Xbox 360 E

Permalänk

Använder 450 DPI, då.

Visa signatur

Alienware X51 R2: i3 4130, GTX 645, 6GB.
Skoldator: MacBook Air 11" 2013, 1,3Ghz, 8 GB.
Mobil: iPhone 5S 16GB
Surfplatta: iPad mini 16GB WIFI
Konsol= Xbox 360 E

Permalänk
Medlem

Menade såklart i cs, inte skrivbordet

Visa signatur

Dator 1#
3930k \|/ gtx970 \|/ Corsair 64gb @1866mhz \|/ Asus Sabertooth x79 \|/
2st Samsung 840pro 256gb @ Raid0 | 4st Samsung F1 640gb @ Raid 0 | 2tb + 1tb seagate
Skärmar
Catleap 2B 27" 1440p \|/ Qnix 27" 1440p \|/ Benq XL2410T

Permalänk

Jaha, ska testa.

Vart 1,5 varv.

Visa signatur

Alienware X51 R2: i3 4130, GTX 645, 6GB.
Skoldator: MacBook Air 11" 2013, 1,3Ghz, 8 GB.
Mobil: iPhone 5S 16GB
Surfplatta: iPad mini 16GB WIFI
Konsol= Xbox 360 E

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anton_Jae:

Jaha, ska testa.

Vart 1,5 varv.

Använder du lika hög sens i allt även om du drar upp dpi till 3600? Eller anpassar du efter hur många varv du gör med sensen? För om du går från 450 -> 3600 kommer du göra 12 varv om du inte ändrar någonting vilket är något overkill.
Men om du gör 1,5 varv på en stor matta behöver du nog antagligen inte 2000+ dpi för att ha kvar precisionen.
Du har nog något annat som strular om du tyckte att din polares 5k dpi var bättre, ändra mus hz/dpi/underlag tills siktet inte hoppar runt eller vad som nu var problemet.

Visa signatur

Dator 1#
3930k \|/ gtx970 \|/ Corsair 64gb @1866mhz \|/ Asus Sabertooth x79 \|/
2st Samsung 840pro 256gb @ Raid0 | 4st Samsung F1 640gb @ Raid 0 | 2tb + 1tb seagate
Skärmar
Catleap 2B 27" 1440p \|/ Qnix 27" 1440p \|/ Benq XL2410T

Permalänk
Medlem

DPI spelar egentligen ingen roll i CS, men att rekommendera är ju att inte köra över 2000 i varje fall.

Sen är det viktigt att denna är urbockad;

Samt att du kör med några muskorrigerings kommandon som tweakar musen lite, säger inte all musacc försvinner, men det funkar betydligt bättre.
-noforcemparms
-noforcemaccel
-noforcemspd
steam > library > högerklicka på CS, properties > set launchoptions
Där lägger du in dem.

När du har dessa inställningar i spelet, så kan du i princip köra valfri sens i Windows och ändå få sensen i CS dit du vill, har nämligen sett folk som verkar rådigga och köra 200 i winsens.

Visa signatur

HHKB Pro2 - HHKB Pro JP - IBM Model M SSK - Phantom - GH60 - LZ-GH - Raptor K1 - Ducky Shine3 TKL - Filco Majestouch2 Ninja

Permalänk
Medlem

Inget slår 3.0an enligt mig sitter perfekt i handen och nu har dem slutat tillverkat den så köp på er medans ni kan. Annars tycker jag mx518 är en trevlig mus också

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anton_Jae:

Funkar det med sensei eller mamba?

Har ingen erfarenhet av mamba alls, men sensei är att slänga pengarna i sjön om du ska spela cs.

Visa signatur

HHKB Pro2 - HHKB Pro JP - IBM Model M SSK - Phantom - GH60 - LZ-GH - Raptor K1 - Ducky Shine3 TKL - Filco Majestouch2 Ninja

Permalänk
Medlem
Skrivet av gUrKhAn:

ett tips om du vill stänga av mouse acc

http://www.sk-gaming.com/file/3504-CPL_Mouse_Fix

en registry fil som tar bort den, dock kanske inte optimalt om man inte vill ha de avstängt överallt men för oss cs freaks e de ett måste med xai

Hjälper ej.
Det är 2 helt olika saker.
"mousefix" tar bort os begränsad acceleration.

Den kan ej ta bort acceleration ifrån sensorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNeikter:

Bästa musen någonsin!! (:

R.I.P.

G400 är bättre än MX518 pga borttagen Prediction, så nja

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nivity:

G400 är bättre än MX518 pga borttagen Prediction, så nja

MX518 är bättre PUNK SLUT!!

Permalänk
Medlem

MX518 / G400 (samma mus, högre upplösning) > *

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Inaktiv

Det spelar ingen roll! MX518 är bättre ändå! xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anton_Jae:

Sitter med 3600 DPI nu och tycker att det är för långsamt, har testat 5600DPI hos en kompis och det funkar så grymt mycket bättre.

DPI har med sensorns upplösning att göra (precision).
Den slutgiltiga sensen ökar när du ökar precisionen, men man kompenserar ju med att ställa sensen i mjukvaran (CS)!

Att se på DPI som sensitivity är att totalt missa meningen med de två.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNeikter:

Bästa musen någonsin!! (:

R.I.P.

Har 2 st. som gått varma i några år på stora steelseries-mattor, inga märkvärda slitningar förutom att glidesen är en aning sämre!

EDIT: Min CS-sensitivity: Liiiiite lägre än original i windows, klickar på "-" på dpiknappen tills det är lägsta, och sensitivity 1.68 i cs.

Permalänk
Medlem

Vill ni stänga av mouseacc helt och hållet? Isåfall ska ni tanka ner ett litet program vid namn RInput, funkar till det mesta.

Visa signatur

HHKB Pro2 - HHKB Pro JP - IBM Model M SSK - Phantom - GH60 - LZ-GH - Raptor K1 - Ducky Shine3 TKL - Filco Majestouch2 Ninja

Permalänk
Skrivet av Anton_Jae:

Tjenare, letar efter den bästa CS musen, trivs väldigt bra med min razer deathadder som jag har nu, men den börjar tyvärr att gå sönder så behöver en ny!

Budget ligger på max 1000kr.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=807769

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk

Sitter på en Microsoft Sidewinder X8 gaming mus. Helt underbar för mig. Spelar Cs:s och har endast 1500DPI in-game. Då det känns skönast på något sett, har testat att ha 1400DPI och 1600DPI. Allt över eller under 1500 är för mig dåligt.
Men skulle jag rekommendera en mus, som i sig är nog en av dom mest överlägsna mössen, så är det Logitech MX518. Dock tror jag dom har slutat att tillverkas

Visa signatur

Deadsith: Disc/Holy Priest | Haikeiki: MM/BM Hunter | Garridel: Frost/Arcane mage (Main) | Turák: Resto Druid

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMadMan:

DPI har med sensorns upplösning att göra (precision).
Den slutgiltiga sensen ökar när du ökar precisionen, men man kompenserar ju med att ställa sensen i mjukvaran (CS)!

Att se på DPI som sensitivity är att totalt missa meningen med de två.

Du fick en "gilla"

Lite begreppsförvirring känns det som emellanåt

Permalänk
Skrivet av Anton_Jae:

Sitter med 3600 DPI nu och tycker att det är för långsamt, har testat 5600DPI hos en kompis och det funkar så grymt mycket bättre.

Sitter med 1800dpi, flyter som nilen. Varför ha mer?

Visa signatur

Spelkonsoler> | PS1\PS2\PS2Slim\PS3Slim | N64 Black/Grey
Soffdator> MacbookPro "13 Retina '12

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMadMan:

DPI har med sensorns upplösning att göra (precision).
Den slutgiltiga sensen ökar när du ökar precisionen, men man kompenserar ju med att ställa sensen i mjukvaran (CS)!

Att se på DPI som sensitivity är att totalt missa meningen med de två.

Jo, tyvär blir på många möss "precisionen" totalt värdelös när man höjer DPI.
Ex möss som Kinzu v2/Kana som har extremjitter på allt över 800 dpi.

Folk verkar tro att högre dpi = bättre tracking vilket är helt åt skogen fel, brukar snararare vara tvärtom. Lägre dpi så presterar sensorn bättre.