Ibm Model M2 värde? Intresse?

Permalänk

Ibm Model M2 värde? Intresse?

Hejsan!

Jag undrar om det finns något intresse eller värde av ett sådant här tangentbord. Se det lite som antikrundan fast på nätet! Det är i väldigt fint skick, inga skador i plasten vad jag kan se och alla tangenter fungerar ypperligt. Kör det i ps/2 kontakten utan converter. länkar in bilder nedan!

Visa signatur

Intel E6750 @ 3.2Ghz, 6Gb 800mhz Corsair, 250Gb HDD, Sapphire 4870 1Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av LaserChoklad:

Hejsan!

Jag undrar om det finns något intresse eller värde av ett sådant här tangentbord. Se det lite som antikrundan fast på nätet! Det är i väldigt fint skick, inga skador i plasten vad jag kan se och alla tangenter fungerar ypperligt. Kör det i ps/2 kontakten utan converter. länkar in bilder nedan!

http://i147.photobucket.com/albums/r301/laserchoklad/Tangenbr...

http://i147.photobucket.com/albums/r301/laserchoklad/aasd.jpg

vad är det för brytare Anton?

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Skrivet av Saandberg:

vad är det för brytare Anton?

/S

Hej!

Det är Buckling spring "clicky"! Som i de andra Model M.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Model M2 har inte lika mycket värde som ett Model M. Det är plastigare, tunnare och väsnas mer. Jag skulle säga, runt 200 kr för ett M2 i bra skick.

Skönt att höra att det fungerar. På många M2:or så har en eller flera kapacitatorer på controller-kortet torkat ut. Det var en gång en samlare som lyckades komma över ett parti M2:or i oöppnade kartonger för relativt lite pengar och trodde att han hade hittat guld, men det visade sig att han behövde kassera mer än hälften av dem ...

Förresten, så finns det faktiskt också Model M och M2 med gummiknopps-brytare. De är mer ovanliga. Model M2 med gummiknoppsbrytare känner man igen på att de har en bredare kant runt om.

Visa signatur

“It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends upon his not understanding it!”

Permalänk
Medlem
Skrivet av LaserChoklad:

Hej!

Det är Buckling spring "clicky"! Som i de andra Model M.

Behåll det mekaniska brytare är ju asnice

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Skrivet av Findecanor:

Model M2 har inte lika mycket värde som ett Model M. Det är plastigare, tunnare och väsnas mer. Jag skulle säga, runt 200 kr för ett M2 i bra skick.

Skönt att höra att det fungerar. På många M2:or så har en eller flera kapacitatorer på controller-kortet torkat ut. Det var en gång en samlare som lyckades komma över ett parti M2:or i oöppnade kartonger för relativt lite pengar och trodde att han hade hittat guld, men det visade sig att han behövde kassera mer än hälften av dem ...

Förresten, så finns det faktiskt också Model M och M2 med gummiknopps-brytare. De är mer ovanliga. Model M2 med gummiknoppsbrytare känner man igen på att de har en bredare kant runt om.

Aha bra att veta! Tack för det!

Skrivet av Saandberg:

Behåll det mekaniska brytare är ju asnice

/S

Det ska jag göra! Var bara intresserad av att veta lite mer om det!

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Bjuder 200 annars om du vill säljat

Permalänk
Skrivet av Distilled:

Bjuder 200 annars om du vill säljat

Hehe tack för erbjudandet, men pengarna är inte så viktiga för mig om det inte rör sig om stora summor.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Ebay går att få tag i allt på :D! Så ingen fara