Permalänk

IME 3.0 ergonomisk, men inte EC1

Vad är det som gör att IME 3.0 klassas som ergonomisk men inte EC1? Eller är det någon snorunge som bara har skrivit någonting slumpmässigt, tro?

För övrigt, DPI:n på en mus, förändrar den hur snabbt en mus rör sig eller berör den bara hur ofta musen läser av underlaget? Så en mus med 500 DPI och en med 99999 DPI förflyttar sig lika långt när man flyttar musen 10 cm, dock att musen med 99999 DPI läser av underlaget betydligt mycket oftare och därav bättre?

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Pollingrate beror hur ofta musen uppdateras. Har du 1000hz så blir musrörelsen mjukare än med 200hz.

Ju högre DPI du har ju snabbare rör sig muspekaren. Och som jag förstått det så ska musen läsa bättre med högre dpi eftersom den läser fler punkter per tum. Men har själv inte märkt någon skillnad alls, mer än att muspekaren rör sig bra mycket snabbare.

Men hz på musen gör stor skillnad och det märker du garanterat av, musrörelsen blir mer flytande och exakt.

Och ie 3,0 ör inte mer ergonomisk än ec1, snarare tvärtom.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ec1 är la anpassad så att man kan använda den med både höger och vänster hand. IME, går så vitt jag vet bara att använda med höger och då kanske den är bättre ergonomisk. Fast det beror ju helt på vad man själv tycker är ergonomiskt^^

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Du kan inte ta allt på prisjakt som 100% sanning. Medlemmarna får själva bidra med informationen och om en mus är ergonomisk eller ej är ju en fråga om smak. Även om jag nog skulle säga att ergonomiska möss är sådana som är specialanpassade för långtids användande och inte gaming möss.

Använd tillverkarens hemsida om du vill va "säker"

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk
Skrivet av bubbleq:

Ec1 är la anpassad så att man kan använda den med både höger och vänster hand. IME, går så vitt jag vet bara att använda med höger och då kanske den är bättre ergonomisk. Fast det beror ju helt på vad man själv tycker är ergonomiskt^^

Nä, EC1 är också anpassad för högerhänta människor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subdubwise:

Nä, EC1 är också anpassad för högerhänta människor.

Mer än vad den är för vänsterhänta?

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av bubbleq:

Mer än vad den är för vänsterhänta?

Yes, den är utformad för högerhänta och är ingen "dubbelhandad" mus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subdubwise:

Yes, den är utformad för högerhänta och är ingen "dubbelhandad" mus.

Jaha, bra att veta

Visa signatur