Permalänk
Medlem

7970, fel clocks?

Hej, undrar varför jag får fel clocks på mitt 7970 när jag installerar CCC 12.3 ?
Får en Core på ca 500Mhz.

kan väl alltid testa den förra drivrutinen.
Men är det fler som har problem?

Permalänk
Medlem

Ja 2D klocken är runt 500MHz, det är inte bara så att du kör i windows utan nått 3D igång då, testa ett 3D spel så ska den gå upp

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Ja 2D klocken är runt 500MHz, det är inte bara så att du kör i windows utan nått 3D igång då, testa ett 3D spel så ska den gå upp

Har 500MHz fortfarande i furmark osv.
Spel har jag inte testat än

Permalänk
Medlem

Dom kan ibland fastna i det läget om du har en webbläsare uppe, speciellt om flash är laddat, tex om du är på youtube eller andra liknade siter.

Du kan i så fall högerklicka på flashklippet välja inställningar och ta bort bocken där det står aktivera maskinvaruaxelration

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Dom kan ibland fastna i det läget om du har en webbläsare uppe, speciellt om flash är laddat, tex om du är på youtube eller andra liknade siter.

Du kan i så fall högerklicka på flashklippet välja inställningar och ta bort bocken där det står aktivera maskinvaruaxelration

Stämmer inte. Stängde av exakt allt för att testa.
Så många program som möjligt också.
men har fortf 500mhz

Permalänk
Medlem

Kör 3DMark11 eller Vantage och posta poängen här. Får du en normal poäng så är allt som det ska, dvs. kortet klockas upp när du kör 3D.

Permalänk
Medlem

Glöm inte att sätta hög prestanda också under energialternativ, default är balanserat, men också strömsparfunktion kan orsaka problemet
Sedan om flash har snurrat i en webläsare så kan det förhindra att kortet klockar upp sig, stänga av webläsaren hjälper inte alltid, utan krävs omstart också, då flash kan fortfarande vara laddat

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

har inte båda AMD och NVIDIA lagt in spärrar på Furmark, mao. helt oanvändbart test i detta läge.

MSi afterburner och bara alt+tab ut från ett spel och kolla grafen ?

Visa signatur

But moooooooom !

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marquzz:

Kör 3DMark11 eller Vantage och posta poängen här. Får du en normal poäng så är allt som det ska, dvs. kortet klockas upp när du kör 3D.

fick dåligt resultat i 3dmark.

Står tillochmed att core ligger på 500mhz

Permalänk

Snor din tråd lite
Min 7950 buggar ibland och kan fastna i 300/150, alltså idle, även om jag startar ett spel, någon som har en lösning?
AMD Drivrutiner </3

Visa signatur

Jag drömmer mardrömmar om att installera chassifläktar

Permalänk
Medlem
Skrivet av LtnCharles:

Snor din tråd lite
Min 7950 buggar ibland och kan fastna i 300/150, alltså idle, även om jag startar ett spel, någon som har en lösning?
AMD Drivrutiner </3

Starta om datorn :), funkade för mig en gång.

Permalänk
Medlem

Startade MSI afterburner och drog en reset.
Nu har kortet rätt clocks. Frågan är om jag får samma problem när jag startar om datorn
Tänkte testa nu xD

Permalänk
Medlem

är inte hundra på att felet är helt fixat.
men MSI afterburner reset verkade fungera iaf : )

Permalänk
Medlem

frågan är varför kortet bara har 1gb minne enligt 3dmark11
borde jag vara orolig :o?