Permalänk
Medlem

CDON rea - 25% på gamingprodukter

Vet inte om det här är rätt ställe att lägga tråden på, men det förtjänar att nämnas!

CDON har 25% rea på deras gamingprodukter om man matar i en kod som finns direkt på sidan. Priserna på många produkter är hyfsat kompetetetiva redan innan denna rea, så kontentan är att det finns en del riktigt bra deals där!
http://cdon.se/hemelektronik/gaming/

G400 för 208 spänn är inte pjåkigt tex...
G27 för under 1500 är inte fel det heller, eller lillebrorsan Driving Force GT för 671 bagare!

Finns massor av annat på rean dock, så var bara nåra exempel
(Nästan irriterande att man redan köpt på sig mus och tangentbord nyligen. Hade ju sparat hundralappar på att vänta)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Tackar!

Steel Series 6Gv2 för 479kr med rabatten, inte dåligt! Dock så är den ej i lager

Permalänk
Medlem

Du var väl en ängel! Tack!

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

tack

Visa signatur

Chassi: APLUS Monolize PSU: HX520w Corsair GPU: Gigabyte GTX 460 OC 1GB Skärm: Acer p223w CPU: Q6600 @ 3,4 GHz CPU kylning: TRUE Black 120 RAM: OCZ Reaper PC8500 4GB MB: Gigabyte GA-P35-DS3 SSD/HD: Samsung 830 64GB + 128GB SSD, WDC Black 500 GB | Fraktfritt inet!

Permalänk
Medlem

Hmf, brukade inte CDON ha fraktfritt över 500kr? Märkte det här om dan när jag tänkte beställa lite grejer...

Visa signatur

AMD Phenom x4 965 @ Stock || ASUS M4N68T LE V2 || 8Gb Corsair XMS3 RAM || Corsair HX 750W || XFX GTX260

Permalänk
Medlem

Funderar på att köpa ett nytt headset då mitt siberia v2 kabeln har blivit sönder snurrad och micen är lite skum.

Vet inte riktigt vilket jag vill köpa förutom att jag MAX är villig att betala mellan 400-500 kr om det är motiverat köpet.

Några krav jag har är komfort, bra mic och inte se alltför ruskiga utan vara ganska neutrala.

Har kollat igenom lite recensioner på endel utav dem som finns och fastnade lite för corsair 1500. Vet ni om detta är ett bra allternativ och vilket annat borde jag köpa?

http://cdon.se/hemelektronik/headset_corsair_vengeance_1500_d...

Tackar för tipset!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cimbom3:

Hmf, brukade inte CDON ha fraktfritt över 500kr? Märkte det här om dan när jag tänkte beställa lite grejer...

Erbjudandet gäller t o m 2012-04-24 och kan endast användas vid ett köptillfälle. Observera att koden inte kan kombineras med andra rabattkoder och endast gäller för den fraktklass som produkten ingår i.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Medlem

Tack så mycket!

Visa signatur

Intel Core i9 9900K@ 5,2Ghz (Noctua NH-D15) | Asus ROG Maximus Xi Hero Z390 | Corsair Vengeance 16GB DDR4 2666Mhz | MSI GeForce RTX 3080 10GB GAMING X TRIO | EVGA Supernova G2 750W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cimbom3:

Hmf, brukade inte CDON ha fraktfritt över 500kr? Märkte det här om dan när jag tänkte beställa lite grejer...

Jo, på filmer och spel i alla fall så var det fraktfritt över 600:-, såg det nu med att de ersatt det med 50kr rabattkod istället.. På hemelektronik har de dock aldrig haft fraktfritt.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XpreS:

Jo, på filmer och spel i alla fall så var det fraktfritt över 600:-, såg det nu med att de ersatt det med 50kr rabattkod istället.. På hemelektronik har de dock aldrig haft fraktfritt.

Hm, okej. Kanske jag som fått för mig helt fel då... Tack iaf!

Visa signatur

AMD Phenom x4 965 @ Stock || ASUS M4N68T LE V2 || 8Gb Corsair XMS3 RAM || Corsair HX 750W || XFX GTX260

Permalänk
Medlem

Som sagt gäller i några dagar till och ska se om dem får in fler Siberia headset då dem var slut i både svart och rött, lite störande... Men kan det vara värt att köpa denna musen då också? Kostar "bara" 330:- då typ värd det?
http://cdon.se/hemelektronik/roccat_kova%2b_mouse_gaming_mous...

Och för alla er som inte visste om rean kan ni hålla lite koll på
http://www.sweclockers.com/forum/86-stationara-datorer-koprad...
Därigenom fick jag reda på det ungefär kvart över fyra

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av nontA91:

Funderar på att köpa ett nytt headset då mitt siberia v2 kabeln har blivit sönder snurrad och micen är lite skum.

Vet inte riktigt vilket jag vill köpa förutom att jag MAX är villig att betala mellan 400-500 kr om det är motiverat köpet.

Några krav jag har är komfort, bra mic och inte se alltför ruskiga utan vara ganska neutrala.

Har kollat igenom lite recensioner på endel utav dem som finns och fastnade lite för corsair 1500. Vet ni om detta är ett bra allternativ och vilket annat borde jag köpa?

http://cdon.se/hemelektronik/headset_corsair_vengeance_1500_d...

Tackar för tipset!

Rekommenderar inte dom. Haft 2 par som båda har konstant vitt brus..jättejobbigt

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Permalänk
Medlem

Är på jakt efter ett nytt tangentbord och nu har jag en sådan beslutsångest att jag håller på att bli galen här.

Var först inne på det här: http://cdon.se/hemelektronik/razer_marauder_star_craft_ii_off...
Sjukt billigt, 224 med rabatt. Bara man pallar med allt SC2 tjafs.

Sedan var jag inne på det här: http://cdon.se/hemelektronik/logitech%C2%AE_g510_gaming_keybo...
Tufft med display, men känns jävligt klumpigt.

Det skall ligga på max 600:- inkl rabatt.
Vara belyst och man skall kunna byta färg.
Vill inte ha 200 olika makroknappar.
Vilket rekommenderar ni?

Permalänk
Medlem

Köpte en razer naga för 535 igår

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wassblad:

Var först inne på det här: http://cdon.se/hemelektronik/razer_marauder_star_craft_ii_off...
Sjukt billigt, 224 med rabatt. Bara man pallar med allt SC2 tjafs.

Vet inte om det är ett problem för dig, men obs att det har kompakt layout med hela sektionen för piltangenter och ins/home/pgup/pgdown/home/end bortplockad... (såvitt jag kan avgöra från bilden)
Dvs du får stänga av numlock och använda numeriska sektionen på tangentbordet när du ska använda pilarna osv antar jag... Passar kanske inte alla?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av XpreS:

Jo, på filmer och spel i alla fall så var det fraktfritt över 600:-, såg det nu med att de ersatt det med 50kr rabattkod istället.. På hemelektronik har de dock aldrig haft fraktfritt.

Det var visst fraktfritt på elektronik när man köpte saker för över 600 kr. Det är nu borta och ersatt med det värdelösa rabattkodssystemet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av formerself:

Det var visst fraktfritt på elektronik när man köpte saker för över 600 kr. Det är nu borta och ersatt med det värdelösa rabattkodssystemet.

Stående rabatt på 5% på alla komponenter värderar jag högt över någon fri frakt. Är väl bara att räkna istället för att gnälla?

Visa signatur

Intel Core i9 9900K@ 5,2Ghz (Noctua NH-D15) | Asus ROG Maximus Xi Hero Z390 | Corsair Vengeance 16GB DDR4 2666Mhz | MSI GeForce RTX 3080 10GB GAMING X TRIO | EVGA Supernova G2 750W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av XpreS:

Jo, på filmer och spel i alla fall så var det fraktfritt över 600:-, såg det nu med att de ersatt det med 50kr rabattkod istället.. På hemelektronik har de dock aldrig haft fraktfritt.

Det var fraktfritt på allt, de ändrade det. Har själv köpt datorkomponenter från cdon med fri frakt förra året.

Visa signatur

ASUS PRIME X570, Ryzen 5900x, 32GB 3200MHz, RTX 3080, Corsair SF600, Samsung 980 PRO 2TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Saodie:

Stående rabatt på 5% på alla komponenter värderar jag högt över någon fri frakt. Är väl bara att räkna istället för att gnälla?

Förut fick man ju 5% rabatt och fri frakt. Tror det är han s(n)yftar på

Permalänk
Medlem
Skrivet av mungo_skata:

Förut fick man ju 5% rabatt och fri frakt. Tror det är han s(n)yftar på

Där ser man. Jag har väl varit för lycklig över 5% för att tänka på om 50kr frakt ingick eller inte...

Visa signatur

Intel Core i9 9900K@ 5,2Ghz (Noctua NH-D15) | Asus ROG Maximus Xi Hero Z390 | Corsair Vengeance 16GB DDR4 2666Mhz | MSI GeForce RTX 3080 10GB GAMING X TRIO | EVGA Supernova G2 750W |

Permalänk
Inaktiv

Är ute efter en vänsterhänt billig mus, och nu vore ett bra tillfälle att handla, några tips?
Någon enkel bra variant, är högerhänt men ska öva upp vänsterhanden lite tänkte jag då jag får ont i högern ibland.

Permalänk
Medlem

Edit: Hittad! Tack

Ska absolut ta ett SC2 tangentbord! 253 kronor, ja tack!

http://cdon.se/hemelektronik/razer_marauder_star_craft_ii_off...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Är ute efter en vänsterhänt billig mus, och nu vore ett bra tillfälle att handla, några tips?
Någon enkel bra variant, är högerhänt men ska öva upp vänsterhanden lite tänkte jag då jag får ont i högern ibland.

Jag ber om ursäkt, men jag får upp en helt annan bild i huvudet.....:D

Visa signatur

Numera NUC + TV
Samt:PS5 och Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Nice...

Blev ett Keyboard Corsair Vengeance K90 Nordic MMO Mechanical Gaming Keyboard

För 660kr, tack!

Visa signatur

c:\spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomaZ84:

Nice...

Blev ett Keyboard Corsair Vengeance K90 Nordic MMO Mechanical Gaming Keyboard

För 660kr, tack!

---------------------------------
Jag slog till på samma deal också, jag har länge funderat och våndats och tittat och klämt och känt på massor mekaniska, men nu tänkte jag ,pga priset att jag slår till på det här och slutar gnälla över att jag inte kan få allt jag vill ha, det här är tillräckligt nära och så många vänner som rekommenderar det också

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Lol ett razer marauder för 250 spänn är ganska sjukt. när det lanserades kostade det nästan 1500

Visa signatur

6600k Asus z170 16gig ddr4| Custom vatten loop | Corsair HX750 Gold | xl2411 | U2711 | Corsair Carbide Air 540 | Corsair force 3 ssd | Creative Sound Blaster Z | Sh 650hd | Røde Podcaster
Ducky Mini/ Razer DA 2013

Permalänk
Medlem
Skrivet av zn1tch:

Lol ett razer marauder för 250 spänn är ganska sjukt. när det lanserades kostade det nästan 1500

mm det reas bort här och där nu för 299:-.
Inte lätt att bli av med dom, komplett hade 100+ hela helgen också för 299:-

Samma med Musen, 250 spänn nu typ kostade väll 700 när den kom

Sålde inte direkt bra så stort överskott på dom 2

Funderar på att testa ett K90 (Medans man väntar på ett vettigt med bruna), men tveksam då alla inte är mekaniska, fett störigt då man spammar F knapparna alltid i spel

Permalänk
Medlem

Köpte nyss ett Maruder från kompletts rea och gav 299:- kostar http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=601643 1245:- annars men bara 299:- på CDON?? Och om man då också tar rabatten på 25% så blir det ju sjukt billigt!

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Avstängd

Är en 9e råtta för 628 ett bra köp?

Jag vill ha en skön mus som inte dubbelklickar.

Jag vet ju att mupphjulet i sidledd skall vara kasst.

SteelSeries kör väl sladd på alla sina, vettefan om det, förlänger man den och kan dra den bakom bordet kanske det fungerar men ofta tynger den ju och drar i musen isf, eller ibland / någon enstaka gång iaf

Orka sträckt sladd gör jag inte. Har en skitkass DeathAdder nu men sladden fastnar ju i armstöden på stolen och ligger på golvet och är i vägen för stolen osv hela tiden. Palla.

Logitech gör säkert bra möss men vilken är bäst? 9x? Är den trådlös? Något annat?

Sensei / Diablo III musen från SteelSeries är ju oergonomisk, kan ju inte vara någon höjdare?

Mekaniskt tangentbord vore också något men jag gillar ju att skriva på ett ergonomic 4000 och mekaniskt för att spela verkar ju lite onödigt, där är väl inte känsla ett så stort krav. Så jag vet inte där. Eller om man skulle ha ett sådant att skriva på men oergonomiskt suger nog mer än kassa knappar.

Ergonomic 4000 pajar ju å andra sidan hela tiden.

Ni får ge förslag på tangentbord med om ni vill.

EDIT:

Prutt, å andra sidan verkar ju exempelvis K90 ha en USB-port så då spelar ju inte mussladden någon roll..

Kan man alltså ha vad som helst men vad isf?

Lång sladd till tangentbordet eller trådlöst tangentbord kanske också vore något iofs ...

Visa signatur

även aliquis och något annat användarnamn som jag inte minns ..