Permalänk
Inaktiv

Köpråd för Tangentbord

Hej allihopa.

Jag ska införskaffa mig ett tangentbord, men jag vet inte riktigt vad jag ska gå efter och har inte heller pin pointat min budget på hur mycket det ska kosta heller.

Jag har kollat runt lite och kan inte påstå att jag vet vad jag ska kolla efter direkt.
Det jag vet är vad jag önskar, men kan inte sätta fingret på vad det heter, vilket försämrar mina chanser att söka efter det jag vill ha!
Skriver ner här vad jag hade velat ha på mitt tangentbord så kanske ni kan hjälpa mig på traven?

Det jag vill ha är!
- Belysning på knapparna så man slipper slänga ner ögonen en centimeter mot tangentbordet (kan se jävla skoj ut när frugan tittar)
- Tystlåtet, dvs ska inte låta som att jag bygger lego på ett våldsamt sätt
- Att man ska kunna trycka på flera tangenter samtidigt så att det inte blir problem (vilket jag har nu på ett generiskt tangentbord)

Övriga saker så som flashiga displayer och sådant är verkligen INTE behövligt, ett enkelt, men funktionellt och bra tangentbord helt enkelt

Hade uppskattat svar, tack för mig!

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Låter som du inte vill ha ett mekaniskt tangentbord.
Vet iaf ett tangentbord som lever upp till alla dina krav utom bakgrundbelysningen, och det är Microsoft's Sidewinder X4 tangentbord.
Som du hittar här.
Det enda det saknar är bakgrundsbelysning, ska du ha ett tangentbord med bakgrunsbelysning så får du tulla på att kunna trycka in fler knappar samtidigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Låter som du inte vill ha ett mekaniskt tangentbord.
Vet iaf ett tangentbord som lever upp till alla dina krav utom bakgrundbelysningen, och det är Microsoft's Sidewinder X4 tangentbord.
Som du hittar här.
Det enda det saknar är bakgrundsbelysning, ska du ha ett tangentbord med bakgrunsbelysning så får du tulla på att kunna trycka in fler knappar samtidigt.

... fast sidewinder X4 är ju bakgrundsbelyst

Visa signatur

Dator: i7 4770K, MSI RTX 2060, 16 GB RAM, blandade SSD:s, en gul kabel från HDD till modermodemet

Permalänk
Inaktiv

Tackar, är sidewinder x4 tyst på knapparna då eller? Såg inte att du skrev något om det. Om det är så, så beställer jag ett efter svar! Tack!

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av anon131444:

Tackar, är sidewinder x4 tyst på knapparna då eller? Såg inte att du skrev något om det. Om det är så, så beställer jag ett efter svar! Tack!

Det finns ju tystare, men det är "laptop" tangenter på det, tror det är saxswitchar också, så det är tyst. Låter verkligen inte som att kriga med lego iaf.

Skrivet av JoeBlack:

... fast sidewinder X4 är ju bakgrundsbelyst

Jasså, det var mer än jag visste. Trodde bara det var X6 som hade bakgrundbelysning.

Permalänk
Inaktiv

Perfekt, nu är ordern lagd, tack så mycket

Permalänk
Medlem

Logitech g11, har 2 st om du vill köpa

Visa signatur

| Ryzen 1700 @ 4.0 ghz | Asus PRIME X370-PRO | 32 GB Corsair Vengeance LP 3000 mHz | Gigabyte GTX 770 2-way SLI | BenQ XL2410T, 5x AOC e2460SDA | Fractal design R5 | https://i.imgur.com/rjO3bLw.jpg

Software developer

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av anon131444:

Perfekt, nu är ordern lagd, tack så mycket

Nemas problemas!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon131444:

Perfekt, nu är ordern lagd, tack så mycket

Min bror har X4, han är nöjd, enda han kunde klaga på var att det va ovant i början med lite "laptop" feeling på knapparn.