Permalänk
Medlem

Tråkigt problem med XBMC

När jag lägger till filmer i XBMC (från en annan dators hårddisk som är delad i nätverket) så kommer det flera av samma film, ibland är det två och ibland mer än fem av samma film.

Vad är det som är problemet? Kan det vara någon inställning?

Det andra problemet är att den frågar hela tiden att en viss fil är för stor och behövs packas upp, men sen när man går in i mappen så är den lika stor som vilken annan film som helst och samma format, efter att den packats upp så händer det inte mer, sen när man uppdaterar biblioteket igen så vill den packa upp samma fil igen.

Permalänk
Medlem

Skulle det kunna vara så att du har både uppackade versioner och packade på din disk?

Annars kan man ju bara ta bort vart annan

Visa signatur

3570K @ de-lid @ 4.8 GHz | Sabertooth Z77 | 8GB-2133MHz-CL9 | ATi R9 290 @ 1150/1375
3x F60 RAID0 + 3TB WD Green
{@Custom H2O Loop}
Dell 3007WFP 2560x1600 BLANK AG removed+BLbleed mod | Z-5500 @ cap-mod
Garage Band komposition!

Permalänk
Medlem

Angående dubbletter kan du högerklicka och välja Movie Information på varje dublett om du förstår vad jag menar och se filvägen. På så sätt kan du ser hur XBMC resonerar kring vad som är en film och vad som inte är en film i dina mappar.

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Prova att rensa databasen, finns en funktion under settings\video.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem

Sitter i skolan men jag ska försöka prova era förslag när jag kommer hem.

Återkommer om det löst sig

Permalänk
Medlem

Antar att du kör i biblioteksläge, om du byter till filläge kommer detta att lösa sig. Jag har samma problem och XBMC hittar då fler filer i samma mapp som den tar som enskild film - fast samma film då...

Vilken version kör du?

Visa signatur

HTPC 1/server: i5 4460, GTX 1060 3Gb, SilverStone Grandia GD08 + Silverstone Nightjar 400W (passivt) (Tyst och bra, ROON och mediaserver)
HTPC 2: I3 6100, Kolink Satelite, 12GB DDR3 1600MHz
Speldator 1 (Sonens): I7 3770 + GTX 1070, 32GB DDR3 1600MHz, Corsair Carbide 275R
Speldator 2 (Dotterns): Ryzen 2700X, 16Gb DDR4 2666MHz, s340 Elite

Permalänk
Medlem

precis som nafs säger, kör du library mode så plockar xbmc gärna sample's bildfiler nfos osv. Går enkelt att exkludera via advancedsettings.xml.

http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Userdata/advancedsetting...

Permalänk
Medlem
Skrivet av nafs:

Antar att du kör i biblioteksläge, om du byter till filläge kommer detta att lösa sig. Jag har samma problem och XBMC hittar då fler filer i samma mapp som den tar som enskild film - fast samma film då...

Vilken version kör du?

Jag har xbmc 11 eden på pc med w7

Permalänk
Medlem

T.ex The A-Team ligger som 3 filmer och sen hittade jag något som hette co2 och var uppdelad i typ 10 filmer med samma namn, och alla dessa spelade upp a-team.. konstigt

edit: verkade som vissa .rar filer som heter cd2 blir automatiskt co2 i xbmc