Permalänk
Medlem

Moderkortsplåt slakt!

Någon som rekommenderar ett billigt chassi där man på ett snyggt sätt kan skära ut moderkortsplåten för ett eget bygge?

lian li finns ju inte i lager någonstans

Mvh Simon

Permalänk
Medlem

Inte lättare att bara köpa moderkorts plåten?

Visa signatur

CITERA SÅ JAG HITTAR TILLBAKA!
Fraktfritt på Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoubiey:

Inte lättare att bara köpa moderkorts plåten?

de va nog de han mena att Lian Li's moderkortsplåt inte fanns i lager nånstans

finns nått chassi på dustin för typ 350kr har ja för mig! Lägger du upp en annons här på SweC så finns de nog säkert nån som kan sälja dig ett gammalt chassi för en billig peng med

Visa signatur

Bygglogg | Alumex HTPC Ta en titt och glöm inte att kommentera! :)
---------------------------------------------------------------
Corsair Obsidian 650D - Corsair Dominator 16GB 2133Mhz - Corsair H100 - Intel i7 3930K - Asus Radeon 7950 OC - Samsung SSD 250gb

Permalänk

Tyvärr brukar det ju vara så att lägre prislapp = drygare material att jobba med.
Har du ingen elektronikskrot eller så i närheten där du kan rota? I mitt hus ligger det nästan alltid en eller två datorer i elektronikvagnen i soprummet. En av fördelarna med att bo i lägenhet

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Tyvärr brukar det ju vara så att lägre prislapp = drygare material att jobba med.
Har du ingen elektronikskrot eller så i närheten där du kan rota? I mitt hus ligger det nästan alltid en eller två datorer i elektronikvagnen i soprummet. En av fördelarna med att bo i lägenhet

undrar om det kanske är okey att åka förbi en miljöstation o ta en dator ifrån elektronikhögarna där?

Visa signatur

Bygglogg | Alumex HTPC Ta en titt och glöm inte att kommentera! :)
---------------------------------------------------------------
Corsair Obsidian 650D - Corsair Dominator 16GB 2133Mhz - Corsair H100 - Intel i7 3930K - Asus Radeon 7950 OC - Samsung SSD 250gb

Permalänk
Skrivet av Spille:

undrar om det kanske är okey att åka förbi en miljöstation o ta en dator ifrån elektronikhögarna där?

Är ju inte riktigt lagligt, men absolut ett alternativ

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av lanbonden:

Är ju inte riktigt lagligt, men absolut ett alternativ

Har man gjort alltför många gånger haha. Har du ingen skrot i närheten som någon annan sa?

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Är ju inte riktigt lagligt, men absolut ett alternativ

ah de va det ja tänkte, det räknas kanske som stöld även om att det är "skräp"? xD

Visa signatur

Bygglogg | Alumex HTPC Ta en titt och glöm inte att kommentera! :)
---------------------------------------------------------------
Corsair Obsidian 650D - Corsair Dominator 16GB 2133Mhz - Corsair H100 - Intel i7 3930K - Asus Radeon 7950 OC - Samsung SSD 250gb

Permalänk
Skrivet av Spille:

ah de va det ja tänkte, det räknas kanske som stöld även om att det är "skräp"? xD

Helt rätt, dock brukar de ha överseende med det om man frågar snällt

Permalänk
Medlem

jag kan skänka dig ett chassi du kan slakta. bor lite utanfor gbg

Permalänk
Medlem

Ja, jag bor ju i Stockholm så lite lång att åka till gbg. Har fått lite meddelanden från folk som skänker chassin så det löser sig nog! Bra med Sweclockers!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimonZes:

Ja, jag bor ju i Stockholm så lite lång att åka till gbg. Har fått lite meddelanden från folk som skänker chassin så det löser sig nog! Bra med Sweclockers!

Kollade lite snabbt där Tittade på spilles profil av misstag och han bor ju i gbg... Så jag blandade ihop er lite.

Permalänk
Medlem

Mountain mods har plåtar

Visa signatur