Skriver ut långsamt HP psc 2410 Photosmart - help!

Permalänk
Medlem

Skriver ut långsamt HP psc 2410 Photosmart - help!

Jag har en gammal men fortfarande någorlunda bra allt i ett maskin här som har börjat krångla. (HP PSC 2410 Photosmart)

Förr, på den gamla goda tiden (någon månad sen) när man hade XP så fungerade den helt felfritt. Men nu sen jag bytte till 7an istället så har den börjat skriva ut i en hastighet av typen obefintlig. Det tar ca. 5-10 minuter att skriva ut ett papper med lite text på.

När jag hade XP fanns det ju programvara som HP höll med men nu när allt ska vara så jäkla enkelt å allt finns i windows 7 redan så har dom ju inte gjort någon speciell mjukvara med drivrutiner å sånt för det behövs ju inte längre. Tyckte dom iaf.

Jag vetefasen hur jag ska få den att skriva ut snabbare, är det någon här som har någon idé om vad problemet kan vara?

Tack för hjälpen

Visa signatur

Fractal North, Corsair AX860, ASUS TUF Gaming Z790-Plus WIFI, Intel Core i7-13700K, Noctua NH-U12A, Corsair 64GB DDR5 6000MHz, ASUS 4080 TUF Gaming, Kingston Fury Renegade 4TB M.2, Samsung 850 EVO 500GB M.2 + Corsair Force GT 240GB + 3st Mekaniska tot. 16TB

Permalänk
Medlem

Kan du inte ställa in farten? har en liknande och om man tar på finaste kvalisort så skriver den så fort som du beskrev.
Mvh

Visa signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4,20 GHz GPU: ASUS ROG Matrix R9 290X
RAM: 4x2GB Corsair Dominator CL8 1600Mhz SSD: Samsung 840 250GB
PCB: ASRock 990FX Extreme9 SPU: Xonar D2 PSU: Corsair AX 750 W
Jag har högre V-core än dig! http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2427150

Permalänk
Medlem
Skrivet av Malawie:

Kan du inte ställa in farten? har en liknande och om man tar på finaste kvalisort så skriver den så fort som du beskrev.
Mvh

Näe tyvärr asså, bilden blir suddig som satan, även om det bara är text skriver den ut så här långsamt och har kollat inställningarna och den är inställd på normal hastighet och normalt på allt annat också asså.

Visa signatur

Fractal North, Corsair AX860, ASUS TUF Gaming Z790-Plus WIFI, Intel Core i7-13700K, Noctua NH-U12A, Corsair 64GB DDR5 6000MHz, ASUS 4080 TUF Gaming, Kingston Fury Renegade 4TB M.2, Samsung 850 EVO 500GB M.2 + Corsair Force GT 240GB + 3st Mekaniska tot. 16TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Colery:

Näe tyvärr asså, bilden blir suddig som satan, även om det bara är text skriver den ut så här långsamt och har kollat inställningarna och den är inställd på normal hastighet och normalt på allt annat också asså.

kolla datumet på dina patroner på den modellen är det långsamt pga oftast 3 anledningar
1: patronens garanti har gått ut ur datum om datumen på patronen gått ut ur garanti blir den långam pga det patronsystem det är (lite torkad bläck osv)

2:skrivaren behöver riktas in igen
en inriktad skrivare gör att det automatisk är långsam utskrift. gå till setup (skiftnyckeln om jag inte kommer ihåg fel) verktyg och rickta in skrivaren men då krävs att båda patronerna skriver ut alla färger (gul svart blå och röd) för att det skall lyckas.

3: Skrivarens drivare suger på win7
Men höger klicka på skrivaren och välj skrivar inställningar (printer preferenses) och under flicken påapper bör du ha att ändra kvaliten till snabbutkast till exempel

säg till om något är fel då jag tar allt från minnet så tar vi om det...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Merak:

kolla datumet på dina patroner på den modellen är det långsamt pga oftast 3 anledningar
1: patronens garanti har gått ut ur datum om datumen på patronen gått ut ur garanti blir den långam pga det patronsystem det är (lite torkad bläck osv)

2:skrivaren behöver riktas in igen
en inriktad skrivare gör att det automatisk är långsam utskrift. gå till setup (skiftnyckeln om jag inte kommer ihåg fel) verktyg och rickta in skrivaren men då krävs att båda patronerna skriver ut alla färger (gul svart blå och röd) för att det skall lyckas.

3: Skrivarens drivare suger på win7
Men höger klicka på skrivaren och välj skrivar inställningar (printer preferenses) och under flicken påapper bör du ha att ändra kvaliten till snabbutkast till exempel

säg till om något är fel då jag tar allt från minnet så tar vi om det...

Vart hittar jag det här med inriktad menar du? Hittar inget val för att göra något sånt

Har helt nya patroner så de bör inte vara problem. Både färg och svart. Testade precis att ändra till hastighet snabbast men det fungerade inte heller
Testade också på min flickväns laptop med Win Vista på och det gick lika långsamt

Visa signatur

Fractal North, Corsair AX860, ASUS TUF Gaming Z790-Plus WIFI, Intel Core i7-13700K, Noctua NH-U12A, Corsair 64GB DDR5 6000MHz, ASUS 4080 TUF Gaming, Kingston Fury Renegade 4TB M.2, Samsung 850 EVO 500GB M.2 + Corsair Force GT 240GB + 3st Mekaniska tot. 16TB

Permalänk
Medlem

Ok går det med kopiering eller suger det då också?

Det jag menar med inrikting är att varje gång det är nya patroner behövs en inriktning av dem, men dom har ändrat namnet genom åren så kolla efter justera patronen, rikta in skrivaren eller align cartrige eller något liknande. Hittat 2 länkar som kan funka (har inte den skrivaren)
Denna kan funka då det är för långsam utskrift (den är rätt värdelös men under har ju skett)
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c01928898...

Den är för att den inte kan justera skrivaren men funkar till viss del här.
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?lc=en&dlc=en&cc=n...

om inget är till hjälp kan du berätta vad du har på tools i skrivaren eller maintence vilka val finns där?

så till sist a recap
align skrivaren
testa annan usb kabel (ja den är mycket konstig men funkar förvånasvärt många ggr)
och berätta vilka val du har på tools och maintence (verktyg och eller underhåll)

( jävlar va lite info det fanns om den skrivaren på hp:s sida)