Permalänk
Medlem

Sleeve 24pin förlängare

Tjena, vet att jag kanske har gjort många olika trådar men vill ha snabbt svar..

Jag ska börja sleeva och tänkte börja med något enkelt.

En 25cm 24-pins atx-förlängare.

Har lyckats efter lite osäkerhet att lossa på "hon-sidan" alltså där man lossar på stiften med ett verktyg med 2 pinnar man sticker in på sidorna om stiften.

Nu till problemet... att lossa på "han-sidan"

Hur gör man detta?

Jag har ett verktyg som har "rör" på var dera sida men dom är alldeles för stora för dom stiften... any ideas?

Tack på förhand.

Mvh Robin

Visa signatur

| 4000D Airflow | MSI B550 TOMAHAWK | Ryzen 5600X | 32gb DDR4 | 1x 1TB Kingston NVMe | GeForce GTX 1080TI | Corsair RM1000x | 34" Xiaomi Mi Monitor | CM Storm Quickfire TK Brown | Logitech G602 | HyperX Cloud II |

Permalänk
Medlem
Skrivet av dulingen:

Tjena, vet att jag kanske har gjort många olika trådar men vill ha snabbt svar..

Jag ska börja sleeva och tänkte börja med något enkelt.

En 25cm 24-pins atx-förlängare.

Har lyckats efter lite osäkerhet att lossa på "hon-sidan" alltså där man lossar på stiften med ett verktyg med 2 pinnar man sticker in på sidorna om stiften.

Nu till problemet... att lossa på "han-sidan"
http://djungelapa.se/img/p/184-420-thickbox.jpg

Hur gör man detta?

Jag har ett verktyg som har "rör" på var dera sida men dom är alldeles för stora för dom stiften... any ideas?

Tack på förhand.

Mvh Robin

Stefan på djungelapa har lagt upp en guide på sin hemsida

http://www.djungelapa.se/atxtool.pdf

Visa signatur

CPU: i5 2500K @ 4,7GHz | GPU: Gigabyte GTX 670 OC | Mobo: MSI P67A-GD55 | PSU: BeQuiet Dark Power Pro10 550W | CPU-kylare: Noctua NH9-UB |Chassi: Inget | HDD: 2+1TB WD Green | SSD: Corsair Force GT 120GB | RAM: Corsair 16GB Vengeance CL9

Permalänk
Medlem

funkar inte för mig

får väl hitta på nån annan lösning i så fall. måste vara limmat eller något liknande..

Utöver detta så har Stefan inte gjort om guiden efter tillrättelsen om vilken sida som är hona/hane.

Tack iaf, om någon annan har tips så tar jag gärna emot det!

Visa signatur

| 4000D Airflow | MSI B550 TOMAHAWK | Ryzen 5600X | 32gb DDR4 | 1x 1TB Kingston NVMe | GeForce GTX 1080TI | Corsair RM1000x | 34" Xiaomi Mi Monitor | CM Storm Quickfire TK Brown | Logitech G602 | HyperX Cloud II |

Permalänk
Proffsmobbare

Bägge sidorna lossas på exakt samma sätt, fästanordningen är identisk. Lim används inte heller, du får försöka lite hårdare bara.

Permalänk
Medlem

Hej!

Om du har 24p verktyget så får du pressa fram kabeln så mycket du kan för att verktyget ska få tag i hullingarna som sitter på kontaktstiftet, sen kör du in verktyget så långt in du kan och drar ut kabeln
Denna video visar han-kontakten, fast en 8p istället för 24p