Min låt på youtube framförs av mig såhär

Permalänk
Medlem

Min låt på youtube framförs av mig såhär

Hej,
har just nu lagt upp en låt där jag sjunger. Det instrumentala är inte min "creation", synth och scratch-ljud har en snubbe via nätet spelat in. Pianot är en gratisloop.

Ser lite galen ut...

Permalänk
Medlem

Ingen fel på själva låten men om du nu måste stå hela tiden i mitten i samma position så kan du väl byta omgivningen, spela in videon på olika platser. Det såg ju tråkigt ut och det kändes som om du inte visste vad du skulle göra med dina händer härnäst.

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

Spelade in den med webbkamera... lite svårt att få in vinklar från olika håll då... Tack ändå för svaret. (har inget annat videoverktyg att spela in med)

Permalänk
Medlem

Jobbade vidare på videon som du sa och lade till en extra videosekvens. (uppdaterade första posten)

Permalänk
Musikälskare

Första: modigt gjort!
Andra: inte min stil så jag kan tyvärr inte säga om det är bra eller dåligt

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Ja, jag får lite ångest av att lägga upp mig själv på youtube om jag ska va helt ärlig
ok

Permalänk
Medlem

'Sings' var väl kanske lite att ta i

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

Annorlunda, vemodigt? Jag tror jag gillar det på något skumt vänster. Modigt, som flashen sa.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Hehe, vill inte vara elak... Men det va inte bra!

Permalänk
Medlem

Riktigt bra om du justerar pitchen (i datorn, efteråt) i din sång tycker jag.
Låter lite åt Enigma-hållet IMO.

Permalänk
Medlem

Inte min stil när det kommer till musik, men fan va skön den var ändå..jag blev avslappnad
En del toner var dock riktigt dåliga, men många var också bra!

Permalänk
Medlem

Tack för er respons på min video/låt, jag tycker också det är "blandat" ang låten som er respons var, ger den 5/10 stjärnor, tycker alltså den inte är så jäkla bra själv fast den duger för visning.

Permalänk
Medlem

Gjorde en lugn låt idag. Vad tycker ni? Går det att sjunga i en sån här soft/luftig stämma och ändå få det lyssningsbart?

Kommentera gärna! (fast helst inte "åh det här suger", utan något konstruktivt)

Permalänk

Soft låt, inget större fel på den, men jag är totalt omusikalisk då. Men helt ok "chill musik"....:)

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jorå, så kan du också sjunga. Nu låter du lite som Moby, eller Boy George (Culture Club).
Väldigt mycket "chillout"-varning på din musik, även om du gör en lugnare variant.
Du kan sjunga sådär till dunka-dunka också, you know .. om du vill.

http://www.youtube.com/watch?v=dBCkoDJkIOc (Moby - Why does my heart feel so bad).

I like it.

Permalänk
Avstängd

Lite väl mycket vibrato i siste videon du la upp men rätt soft låt endå!

Visa signatur

-| Intel I7-2600K Lapped | ASUS Sabertooth P67 | Corsair Vengeance 1600MHz 16gb | 2 x Sapphire 6970 2gb | EK Vattenkyl | 2 x Corsair Force GT 120gb SSD | WD Black 1TB | Corsair AX1200w | 3 x BenQ 22" LED |-
-| KRK RoKIT5 | AudioBOX | Maschine Mikro |- http://www.sweclockers.com/image/gallery/2011/12/28/Sdc15039....

Permalänk
Medlem

------------