Permalänk
Medlem

IKEA börjar sälja hemelektronik

Till sommaren kommer IKEA börja sälja möbler med integrerad TV och ljudsystem.

Kanske Billy med 50" TV blir nästa storsäljare.

Vad skall man tro om detta?

http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/sverige/ikea-borjar-salj...

Permalänk

Nja.. Ideen kanske är bra men hade nog hälre sett att de endast säljer modell anpassade möbler istället och sen att kunden kan välja de produkter de vill ha.

Det är ändå lite skillnad på tex en tv för 3 000kr eller en för 10 000kr.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Känns som om detta är mer inriktat på "hemelektronik-idioter" som bara vill ha något enkelt och som bara fungerar.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Jag tror att det kan fungera. Knappast för entusiaster, men säkert för folk som bor trångt och billigt som inte är kräsen. Anledningen? Det blir nog ganska funktionellt och enkelt att få ihop något dugligt med smarta konceptlösningar till relativt lågt pris.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av SunQ:

Känns som om detta är mer inriktat på "hemelektronik-idioter" som bara vill ha något enkelt och som bara fungerar.

Det är ju dock dessa "idioter" det finns flest av, det som säljer idag är de billigaste snikmodellerna.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

Tror det kan bli riktigt bra. Dock inte för folk som vill ha sina uber system etc. Utan mer för vanliga nissar som skulle välja en vanligt 6k tv med möbler

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ser ut som en Imac

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

Tycker detta är klockrent av IKEA. Riktigt smart koncept som jag tror kommer sälja bra och bli en hit.

Permalänk
Medlem

Låter som en väldigt bra ide... Jag bor just nu på 19 kvm och detta skulle man ha börjat med för flera år sedan.

Permalänk

Jag har inte startat min tv på ett år, har absolut inte plats för en till möbel i mitt studentrum och har knappast råd att köpa en ny tv, men ändå vill jag ha en sån där.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Random-person:

Jag har inte startat min tv på ett år, har absolut inte plats för en till möbel i mitt studentrum och har knappast råd att köpa en ny tv, men ändå vill jag ha en sån där.

Önskar att jag ens kunde ha en TV i min lägenhet... Människan som designade huset där jag bor hade väldigt suspekta ideer om hur man utformar rum.

Permalänk
Medlem

Tycker om idéen. En TV för svensson är något som blir fult och plastigt och nästan aldrig år ihop med resten av rummet utan att rummet ska behöva kännas fint och plastigt.

Skrivet av m0rk:

Önskar att jag ens kunde ha en TV i min lägenhet... Människan som designade huset där jag bor hade väldigt suspekta ideer om hur man utformar rum.

http://www.eidar.se/Global/DisplayMultimedia.ashx?guid=77e719...

Släng ut sängen och dra upp ett tält över den på altan.
EDIT: Eller glöm sängen.. Kör tält all the way.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk

Ikea får nog sålt grejerna. Men skulle nog aldrig köpa packet själv, om det inte visar sig vara väldigt bra...

Permalänk
Medlem

Tror den kommer att sälja grymt bra och på Ikea kan man få allt i alla möjliga kombinationer och färger. Fem års garanti som ingår i priset knäcker ju allt, glöm elektronikkedjornas försäkringar.

En fjärr till allt känns ju lyxigt när jag oftast sitter med minst tre stycken på bordet.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Till sommaren kommer IKEA börja sälja möbler med integrerad TV och ljudsystem.

Kanske Billy med 50" TV blir nästa storsäljare.

Vad skall man tro om detta?

http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/sverige/ikea-borjar-salj...

Nog tror jag att det kommer att sälja allt. Skulle vara, eller det kommer att bli intressant att se vad dom kommer att ha för typ utav utbud. Så det ser man framemot.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Nästan samma målgrupp som Apple/Mac-ägare fast heminredare istället

"Det är en nyckelfärdig lösning" Sen är prestanda osv irrelevant..

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Önskar att jag ens kunde ha en TV i min lägenhet... Människan som designade huset där jag bor hade väldigt suspekta ideer om hur man utformar rum.

http://www.eidar.se/Global/DisplayMultimedia.ashx?guid=77e719...

Skaffa ett väggfäste med lång sväng/vrid/roterbar arm så kan du vinkla tv:n beroende på var du sitter. T.ex. skulle den kunna sitta på väggen mellan skrivbord och säng. Det behöver ju inte vara en 50", en 32" eller kanske mindre borde ju duga då du inte har någon soffa att sitta i (då man brukar sitta en sisådär ~3 meter bort vanligtvis). Sedan så blir väl fästena billigare ju klenare konstruktion som behövs.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk

de ska även bygga en helt ny stadsdel i london

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunden:

Det är ju dock dessa "idioter" det finns flest av, det som säljer idag är de billigaste snikmodellerna.

Säger absoult inte att det är någon dålig idé de kommit med. Jag menar egentligen att det är det smartaste de kunde göra. Tänk vad smidigt för just alla dessa "hemelektronik-idioter" eller de som vill ha en kompakt och allt-i-ett lösning.

Tror att det kommer slå stort.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |