Permalänk
Medlem

Byta ut Corsair AX750W?

Hejsan!

Jag ska om någon dag skicka in mitt Corsair nätagg till CDON på ett garantiärende på grund av coil-whine, och då undrar jag: Ska jag bara ta ett nytt likadant nätagg av dom, eller efterfråga ett annat märke för ett liknande pris?
Har hört att just Corsair-agg har problem med coil-whine så är orolig att få tillbaka ännu ett "trasigt" ett.

Det nätagg jag funderat på är typ Fractal Design's Newton på 800W, men är osäker, specsen är ju bara "80+", inget om det är brons, silver eller guld där?

Är det lönt det, eller blir det ett nerbyte?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Du kan ju alltid prova HX750! 80plus Silver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vincent:

Du kan ju alltid prova HX750! 80plus Silver.

Vill endast ha guld-agg är jag rädd!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Varför funderar du på Fractal agget då om jag får fråga, om du endast intresserad av guld då det har 80+ standard.

Visa signatur

INWIN 909 | ASUS MAXIMUS X HERO | 8700K @ 4.7 | Vattenkylning | 32 GB G.skill Tridenz | EVGA GTX 1080 ti | 960 EVO 1tb + 850 EVO 1tb | SFX SX800-LTI

Permalänk
Medlem

Du kan alltid köra på Antec High Current Pro nätagg, http://www.webhallen.com/hardvara/128465-antec_powersupply_85... är 850W 80+ Gold, eller så finns det 1000W från samma serie som är 80+ Platinum

Visa signatur

Case: Custom made: Chieftec Dragon Midtower
Motherboard: ASRock P67 Extreme 6 B3 CPU: Intel Core i5 2500k
GPU: 2x Sapphire Radeon HD5770 1GB CrossFire RAM: 8GB ( 2x4GB ) Corsair Vengeance DDR3 @1600 MHz
PSU:
Corsair TXV2 650W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Vincent:

Du kan ju alltid prova HX750! 80plus Silver.

Det nätaggregat har jag och ska skicka tillbaka till CDON pga att det lider av coil-whine..

Permalänk
Skrivet av Atlas Tasume:

Hejsan!

Jag ska om någon dag skicka in mitt Corsair nätagg till CDON på ett garantiärende på grund av coil-whine, och då undrar jag: Ska jag bara ta ett nytt likadant nätagg av dom, eller efterfråga ett annat märke för ett liknande pris?
Har hört att just Corsair-agg har problem med coil-whine så är orolig att få tillbaka ännu ett "trasigt" ett.

Det nätagg jag funderat på är typ Fractal Design's Newton på 800W, men är osäker, specsen är ju bara "80+", inget om det är brons, silver eller guld där?

Är det lönt det, eller blir det ett nerbyte?

Jag fullkomligt älskar mitt NZXT Agg, då har jag haft en del nätagg i mina dagar och byggt med det mesta. Men den är tyst och effektiv och levererar som den ska! Kan alltså rekommendera det, blir väl till att lägga till lite stålar men vem vill tumma på kvalitén?

/S

Visa signatur

Intel® Core™ i5-2500K CPU @ 4,5 GHz : GIGABYTE Geforce 680 : Asus P8P67 Pro B3 : 8GB Vengeance @ 1600 MHz : NZXT H2 Vit Classic Chassi : Intel 320 SSD 120GB (Spel) + OCZ Vertex 4 120GB (System) : NZXT Hale90 850w : Antec kühler 620 x 2 Scythe Gentle Typhoon 1850 RPM.

Permalänk
Medlem

Om du har coil whine med ditt agg du har nu så kommer du troligen få det med nästa agg du får.
Med största säkerhet så är det agget i kombination med din hårdvara.
Så ett agg med andra komponenter än dom som sitter i corsair är nog att föredra om möjligt.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

NZXT Hale är ju en värdig kandidat.

Visa signatur

INWIN 909 | ASUS MAXIMUS X HERO | 8700K @ 4.7 | Vattenkylning | 32 GB G.skill Tridenz | EVGA GTX 1080 ti | 960 EVO 1tb + 850 EVO 1tb | SFX SX800-LTI

Permalänk
Antielefant

Du ska ha ett likadant. Alla andra agg utom möjligtvis motsvarande HALE är ett nedbyte kvalitetsmässigt.

Coilwhine är förresten ett problem hos alla märken. Anledningen att problem med Corsair-agg är överrepresenterade på Sweclockers är för att nätagg från Corsair är kraftigt överrepresenterade på Sweclockers. De har varit favoritköpet här ända sedan gamla TX släpptes.

Skrivet av Atlas Tasume:

Hejsan!

Jag ska om någon dag skicka in mitt Corsair nätagg till CDON på ett garantiärende på grund av coil-whine, och då undrar jag: Ska jag bara ta ett nytt likadant nätagg av dom, eller efterfråga ett annat märke för ett liknande pris?
Har hört att just Corsair-agg har problem med coil-whine så är orolig att få tillbaka ännu ett "trasigt" ett.

Det nätagg jag funderat på är typ Fractal Design's Newton på 800W, men är osäker, specsen är ju bara "80+", inget om det är brons, silver eller guld där?

Är det lönt det, eller blir det ett nerbyte?

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcenicx:

Du ska ha ett likadant. Alla andra agg utom möjligtvis motsvarande HALE är ett nedbyte kvalitetsmässigt.

Coilwhine är förresten ett problem hos alla märken. Anledningen att problem med Corsair-agg är överrepresenterade på Sweclockers är för att nätagg från Corsair är kraftigt överrepresenterade på Sweclockers. De har varit favoritköpet här ända sedan gamla TX släpptes.

Var det jag satt och funderade på. Då så, det avgör saken! Tackar.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841