Intel SSD ersättning

Permalänk
Medlem

Intel SSD ersättning

Hej Swec.
Jag har fått 8mb buggen på den 320-ssd och kontaktade intel via telefon. Vi kom öeverens om att det var ett garantiärende och att jag nu ska skicka in disken till intel i nederländerna.
Min fråga är helt enkelt om någon här inne gått igenom denna procedur och kan berätta hur ni gjorde med packetering osv.
Tack
Jocke

Permalänk
Medlem

Det går ju oftast att fixa felet och sen updatera FW.
Inte svar på din fråga iofs.

Permalänk
Medlem

Jag har gjort det, busenkelt!
Dock var det inte med en 320 utan med en 510, men de spelar ju ingen roll.

DHL kom å plingade på min dörr, jag hade packat ner SSDn i originalförpackningen UTAN några tillbehör (såsom sladdar, skruvar m.m.), men med ett lager paketpapper ovanpå.
DHL mannen tittade på den, pappret du ska ha och tog det med sig.
Intel ska ge dig detaljer om hur du ska göra, de gjorde de till mig iallafall.

En vecka efter kom DHL och knackade på dörren och jag fick en helt ny SSD i förpackning.

Permalänk
Medlem

Detta låter ju som den bästa av världar.
Mina "anvvisningar" var att kontakta närmaste DHL kontor och ge dom ett bifogat nummer.
Gjorde du liknande och i så fall hur.
Tack så mycket

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Det går ju oftast att fixa felet och sen updatera FW.
Inte svar på din fråga iofs.

Försökte det först och sedan tröttnade när det inte funkade och ringde Dustinhome och blev vidarekopplad till Intel

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nikkop:

Jag har gjort det, busenkelt!
Dock var det inte med en 320 utan med en 510, men de spelar ju ingen roll.

DHL kom å plingade på min dörr, jag hade packat ner SSDn i originalförpackningen UTAN några tillbehör (såsom sladdar, skruvar m.m.), men med ett lager paketpapper ovanpå.
DHL mannen tittade på den, pappret du ska ha och tog det med sig.
Intel ska ge dig detaljer om hur du ska göra, de gjorde de till mig iallafall.

En vecka efter kom DHL och knackade på dörren och jag fick en helt ny SSD i förpackning.

Fick problem med min pappas dator som har intel moderkort och dagen efter jag ringde intel så fick jag ett nytt av dhl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yiano:

Detta låter ju som den bästa av världar.
Mina "anvvisningar" var att kontakta närmaste DHL kontor och ge dom ett bifogat nummer.
Gjorde du liknande och i så fall hur.
Tack så mycket

Anledningen att du ska ringa dem är för att boka en upphämtning där DHL-chauffören kommer hem till dig och tar ditt paket.
Allt sker kostnadspfritt från din sida (Intel står för det).

Underbar kundsupport, detta har fått mig att värdesätta Intel högt när det gäller support och RMA.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Anledningen att du ska ringa dem är för att boka en upphämtning där DHL-chauffören kommer hem till dig och tar ditt paket.
Allt sker kostnadspfritt från din sida (Intel står för det).

Underbar kundsupport, detta har fått mig att värdesätta Intel högt när det gäller support och RMA.

Låter jättebra, detta nummer, var det "DHL express" du ringde till, jag hittar en massa olika nummer på deras hemsida.