Steam konto utvärdering?

Permalänk
Medlem

Steam konto utvärdering?

Hej.
Jag har funderat på att sälja mitt Steam konto då jag knappt spelar något längre.
Men jag vet inte riktigt vad det är värt så jag behöver lite hjälp med att sätta en ungefär prislapp på kontot.

http://steamcommunity.com/id/R-T/games?tab=all

Där är alla mina spel så det är bara att skriva och säga vad ni tycker att det är värt

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Det finns såklart en sida som visar ungefär hur mkt kontot är värt, baserat på priserna på spelen just nu..
Bara lägga ihop alla priser för spelen nu och ta bort lite?

Permalänk
Medlem

är det inte mot steams regler att sälja ens acc? Vill minnas att det var det förut iaf.

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production

Permalänk
Avstängd

du får 50 kr
nämen, du har sjukt många spel, men spelat knapt några av dom??

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Det finns såklart en sida som visar ungefär hur mkt kontot är värt, baserat på priserna på spelen just nu..
Bara lägga ihop alla priser för spelen nu och ta bort lite?

Skulle man kunna göra,
Om man inte är lite lat av sig som mig

Skrivet av Rawrgasm:

är det inte mot steams regler att sälja ens acc? Vill minnas att det var det förut iaf.

Jag har ingen aning men det struntar jag i.
Det är många som säljer sina acc.

Skrivet av JSvanberg:

du får 50 kr
nämen, du har sjukt många spel, men spelat knapt några av dom??

hehe, ja det blir så när man har haft samma acc i typ 4-5 år och man köper massa spel på rea och annat

Permalänk

http://www.steamcalculator.com/
EDIT: Dock räknas inte DLC och vissa andra spel helt random

Permalänk
Medlem
Skrivet av JSvanberg:

nämen, du har sjukt många spel, men spelat knapt några av dom??

Ähum; http://steamcommunity.com/id/Quakorizor/games?tab=all

Permalänk
Avstängd

nu fattar jag inte? du och danne11 delar på spelen?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dannne11:

Skulle man kunna göra,
Om man inte är lite lat av sig som mig

Jag har ingen aning men det struntar jag i.
Det är många som säljer sina acc.

hehe, ja det blir så när man har haft samma acc i typ 4-5 år och man köper massa spel på rea och annat

aha då förstår jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av JSvanberg:

nu fattar jag inte? du och danne11 delar på spelen?

Nej, du hävdade att han hade många spel. Fast det finns folk som har mycket mer än mig på steam..

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

http://www.steamcalculator.com/
EDIT: Dock räknas inte DLC och vissa andra spel helt random

Tackar
Den räknade ut att det kostar ungefär 2300kr att köpa så jag kanske kan få 1300kr för det?
eller?
Skulle bli riktigt nöjd med lite över 1000kr

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pewtah:

Nej, du hävdade att han hade många spel. Fast det finns folk som har mycket mer än mig på steam..

och? vem bryr sig?
det jag skrev att var att han inte hade spelat knapt några spel, alltså inte så många spel timmar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dannne11:

Tackar
Den räknade ut att det kostar ungefär 2300kr att köpa så jag kanske kan få 1300kr för det?
eller?
Skulle bli riktigt nöjd med lite över 1000kr

Svårt att säga, det är ju nypris på steam i usa för alla de spelen. Tror det inte finns många (men kan finnas några) som är redo att hosta upp etttusenkronor+ för det!

Skrivet av JSvanberg:

och? vem bryr sig?
det jag skrev att var att han inte hade spelat knapt några spel, alltså inte så många spel timmar.

Jaha! Du skrev Knapt! Missade det.

Permalänk
Medlem

Varför inte ha kvar kontot? Är ju knappast värt 1000:- att sälja det. Inte 1500:- heller. Ont med cash?

Visa signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blazter:

Varför inte ha kvar kontot? Är ju knappast värt 1000:- att sälja det. Inte 1500:- heller. Ont med cash?

Jupp,
Behöver lite pengar till den nya Eisberg
Och i och med att jag knappt spelar några så kan ju sälja kontot och köpa tillbaka det enda spelet jag spelar typ,
Vilket är Garrysmod.

Permalänk
Medlem

Skulle säga en 2-300. Inte mycket på det och då du dessutom skulle kunna ta tillbaka det efter att du sålt det så är det inte direkt säkert för köparen.

Visa signatur

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gaston85:

Skulle säga en 2-300. Inte mycket på det och då du dessutom skulle kunna ta tillbaka det efter att du sålt det så är det inte direkt säkert för köparen.

Om någon eventuell köpare bor i närheten så skulle man kunna mötas upp på ett internet cafe i närheten och fixa det där?
Så får dom ändra alla uppgifter innan dom ger mig pengarna i hand?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JSvanberg:

du får 50 kr
nämen, du har sjukt många spel, men spelat knapt några av dom??

Sjukt många??

på min står det att jag har 86st men spelar typ 5, fattar inte vad dom kommit ifrån...

Visa signatur

Windows 10 Define Nano S I ROG Strix B450 ITX I Ryzen 5 3600 I Sapphire HD 7970 I Corsair SF600W Platinum I HyperX Fury 16GB 2993MHz CL17 I SSD 840EVO 500GB I Asus MG28UQ, 4K, 60Hz, 1ms, Freesync
Annat I Lenovo Y50-70 I Acer 5739G I Razer Imperator I Logitech Z623 I

Permalänk
Skrivet av Dannne11:

Tackar
Den räknade ut att det kostar ungefär 2300kr att köpa så jag kanske kan få 1300kr för det?
eller?
Skulle bli riktigt nöjd med lite över 1000kr

Inte bra på sånt där, men ta bort en 10a för varje spel o se vilket pris du får :S

Permalänk

JAAAA! NU BÖRJADE SNIPER ELITE LADDAS NER! F*N VA SERVRARNA VA UPPTAGNA!
Lite offtopic kanske men fyfan va gött!

Permalänk
Medlem

Du förstörde min ide! Jag ville skryta med mina 53 :<

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

Inte bra på sånt där, men ta bort en 10a för varje spel o se vilket pris du får :S

hehe då blir det ännu mer
Men vad tror du,
Tror du någon skulle hosta upp en tusing för mitt acc?
eller måste man gå lägre tror du?

Permalänk
Medlem

tippar att det är värt runt 300kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dannne11:

hehe då blir det ännu mer
Men vad tror du,
Tror du någon skulle hosta upp en tusing för mitt acc?
eller måste man gå lägre tror du?

Finns verkligen inte en chans att någon hostar upp 1000kr då spelen du har är såna man får i reorna för småpengar. Max 300kr.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Skrivet av Dannne11:

hehe då blir det ännu mer
Men vad tror du,
Tror du någon skulle hosta upp en tusing för mitt acc?
eller måste man gå lägre tror du?

Ja en tusing borde du inte gå under! Sätt 1 krona som utropspris på tradera eller nåt och sätt ett kontroll pris på 1000 spänn så om den inte når 1000 spänn så säljs den inte.

Permalänk
Medlem

kan inte få steam calculator att funka på min id aja

bästa är det här "Steam member since: 1970-01-01"

Permalänk
Medlem
Skrivet av jsf:

kan inte få steam calculator att funka på min id aja

bästa är det här "Steam member since: 1970-01-01"

Av någon anledning så är det bara Custom URL som fungerar...

Visa signatur

"Att installera AMD-drivrutiner är lite som en Svensson-variant av rysk roulette.." //Kazuo

Permalänk
Medlem
Skrivet av jsf:

kan inte få steam calculator att funka på min id aja

bästa är det här "Steam member since: 1970-01-01"

Profilen måste vara publikt för att steamprices kan räkna

36 spel är inte mycket.

Tusing för dom 36 spelen är för högt. Sen får du räkna bort några spel då de är gratis att spela. Många spel du har är rätt gamla också.

Visa signatur

Wahoo