Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzor:

Polare har p8p67 vilket är den "mindre bra asus-kortet" och det har gått cirka 1,5 år och det enda problemet han hade var Ramen.
Moderkortet suger också för överklockning och ja Asus är kända för att göra dåliga kort men de är också kända för att göra bra produkter.
De har både bra och dåliga moderkort.

Tycker inte att du ska känna dig orolig, kanske mer besviken ifall du kommer överklocka någon gång.

ONT: OM jag hade varit du op så hade jag bara tagit ditt nätagg och kopplat in i hans dator och kollat ifall allt fungerar, men själv tror jag också att du har fått ett defekt kort.

Det kan han ju inte, kondingen gick på moderkortet. Han får ju ta och testa resterande grejer ifall dom fortf fungerar övh. Ramminnena testade han i sin egen dator och nätagget testade han löst och båda verkade fortf. fungera.

Visa signatur

Jag äger en dator... Den är svart med några sladdar som sticker ut på baksidan... Kan även sticka in ett usb-minne på sidan... Det gillar jag. Skärmen är i samma färg som Musen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mixter81:

Borde jag vara orolig? Har ett P8P67 Evo. ASUS börjar inte kännas så bra. Om 2 personer har sagt att ASUS mobo brann.

Då är mitt i riskzonen? Varför började det egentligen brinna!? Måste ju finnas en bra förklarning. Fabrikatsfel?

Det var bara en som sa det, men det känns som han överdriver en smula. Har bara haft bra erf. av Asustek innan men dom kanske har sämre kvalitetskontroll på dom billigare korten, vad vet jag.

Visa signatur

Jag äger en dator... Den är svart med några sladdar som sticker ut på baksidan... Kan även sticka in ett usb-minne på sidan... Det gillar jag. Skärmen är i samma färg som Musen.

Permalänk

Bara för att Nätagget startar när du kortsluter det behöver inte betyda att det fungerar. Bara ett litet input

Men lycka till, hoppas bara det var en sak som brann upp.

Visa signatur

Ryzen 9 5900x | EVGA RTX 3090 | Gigabyte x570 Aourus Master | 32gb G-Skill TridentZ Royal Silver | EVGA T2 850w | WD Black 2TB NVME | 2x Samsung EVO 850 1TB RAID 1 | Lian Li O11 Dynamic | Acer Predator x34
Custom Loop: 2x 360 EK Rad, EK Velocity Full Nickel, EK GPU Fullcover

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilen81:

Nä det kanske inte är lika horribelt, har aldrig ägt ett CX nätagg själv så jag skall väl inte säga för mycket. Däremot så har jag ägt ett TX550 som var väldigt välbyggt, och den här "M" versionen har en helt annan design än den gamla. Kolla på recensioner på newegg etc. verkar som att väldigt många har haft problem från första början med detta nätagget, inkl. några liknande händelser som denna.

Det är en cwt plattform med med japanska kondingar dvs ett riktigt bra agg så att kalla det för dåligt är väll och ta i.

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem
Skrivet av pompa_kumla:

Det är en cwt plattform med med japanska kondingar dvs ett riktigt bra agg så att kalla det för dåligt är väll och ta i.

Jo jag såg detta, vilket gör det ännu konstigare att den fått så dåliga recensioner från "användare" Annars verkar den ju blivit väl mottagen... Man kan ju spekulera.

Visa signatur

Jag äger en dator... Den är svart med några sladdar som sticker ut på baksidan... Kan även sticka in ett usb-minne på sidan... Det gillar jag. Skärmen är i samma färg som Musen.

Permalänk
Medlem

Idag har jag varit hos Webhallen i Solna. De testkörde nätagget samt grafikkortet i deras testrigg. Det fanns inga fel på dem.

Permalänk
Medlem

Jag kanske överdrev min oro. Men det känns som moderkortet är lite instabilt faktiskt. Ganska sällan, men oroande faktum är att det dyker upp små random error meddelanden. Tex att windows inte avslutats korrekt (dock har jag stängt ner korrekt), och ibland, när datorn startades stod det "overclocking failed" trots jag kör stabil klock enl Prime95, Intel Burn Test och OCCT 4.2.0. Luktar dålig kvalitet. Har senaste BIOS. Nån som har samma problem?

Visa signatur

Dator 1: ASUS P8Z77-V PRO, MSI GTX 1060 3GB OC, Intel 2700K @stock, CM Hyper 212+, HAF 932 Advanced + DemcifleX filters, 4x4(16)gb Vengeance LP 1866 CL9, G400 mus, LG IPS236V IPS, 1TB Samsung F3 HDD, Samsung EVO 1TB SSD, TP-Link 300mbps 802.11n PCI, Realtek Gbit PCI, Logitech C270 webcam.
Dator 2: Laptop Acer 5742G (8GB RAM, NVIDIA 540M, Bluray, Samsung EVO 500GB SSD)

Permalänk
Medlem

Har upptäckt att Intel Burn Test inte klarade på maximum så jag ökade spänning lite till cpu (0.020 volt) och DRAM voltage bump med 0.25 volt, nu klarar den IBT på max. Då är man nog säker på att datorn går rätt då. Med tanke på att det stod overclocking failed när man startade datorn - pga för låg spänning till cpu och förmodligen DRAM, då dessa är 1.65V minnen på 1600 mhz CL9 men körde 1.5V på 1333 mhz CL7 och 1T - helt klart behövs lite högre spänning också på DRAM sidan, eller vad tror ni? Det fixade kanske problemet. Får se i framtiden hur det går, men det funkar bra nu.

Visa signatur

Dator 1: ASUS P8Z77-V PRO, MSI GTX 1060 3GB OC, Intel 2700K @stock, CM Hyper 212+, HAF 932 Advanced + DemcifleX filters, 4x4(16)gb Vengeance LP 1866 CL9, G400 mus, LG IPS236V IPS, 1TB Samsung F3 HDD, Samsung EVO 1TB SSD, TP-Link 300mbps 802.11n PCI, Realtek Gbit PCI, Logitech C270 webcam.
Dator 2: Laptop Acer 5742G (8GB RAM, NVIDIA 540M, Bluray, Samsung EVO 500GB SSD)