Permalänk
Medlem

Förslag på möss till strategispelande?

Hejsan, jag kanske kunde ha lagt denna tråden på övriga spel men jag tror den passar bättre här.
Jag letar efter en ny must i ca 600-700 pris området kan gå över det ifall det är något extremt speciellt och ifall det finns något bra under tar jag ju såklart det med, men det är så att jag spelar mycket strategi spel såsom SC2 och vill ha en mus som passar till detta. Hade först tänkt mig en RAT7/RAT5 men den passar väll bättre till FPS spel? Jag har aldrig köpt en mus för att den ska passa till speciella spel det är därför jag frågar här, så ifall någon skulle vilja skriva ett par förslag skulle jag vara tacksam!
MVH/Blue

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem

Ingen som har något? : /

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Det är bara du tar en gamingmus, sedan väljer du en som passar just dina behov. Det går inte att bara rekommendera en mus till stategispel. Det har mycket att göra med hur sina händer ser ut och hur du håller musen.

Men leta reda på ett par möss som passar dig, sedan frågar du vilken av dem som är bäst. Då bör du få lite mer respons.

Permalänk
Medlem

för just Sc2 och RTS spel i allmänt brukar man säga att fingergrip/claw är det mest ultimata... givetvis är det som huttala säger att det har med hur handen är och hur man brukar ha handen på musen.

Jag spelar mest sc2 och har för närvarande Razer deathadder (även om den inte är den mest optimala så är den ganska allround)
men kanske en Abyssus passar http://www.inet.se/produkt/6606187/razer-abyssus-gaming-mouse

har själv tänkt köpa den för just Sc2 fast har tänkt över om man behöver 2 extra knappar för Dialbo III, får se vad jag gör

Visa signatur

CM HAF 932 - i5 3570k @ 4.1GHz - MSI Z77A-GD65 - Nvidia ASUS GTX660 TOP - Razer Deathadder 2013 - Ducky G2PRO TKL

Permalänk

Musmattan är ganska viktig också. Den ska inte vara blank utan det ska vara lite motstånd.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Du vill ha något för "fingergrepp" som är väldigt lätt.

Mina personliga val:

http://www.dustinhome.se/product/5010332465/logitech-laser-mo...

http://www.dustinhome.se/product/5010619580/steelseries-9hd/?...

Men Abyssus som nämnts innan är också mycket bra tror jag, riktigt lätt efter vad jag förstår.

Permalänk
Medlem

Jag tror inte man kan säga att en mus är "mer FPS eller mer RTS". Det är olika typer av spel men musen bör ha samma krav på precision och "funktioner". Kolla vilken som är skönast och kom sen tillbaka och fråga om det är nåt fel med den.

T.ex min mionix saiph 1800 är jätteskön men har nåt fel med usb-chippet så ibland funkar den inte när man startar datorn. Då måste man rycka ur den och sätta i den igen. Irriterande men stör inte spelandet.

Min gamla Razer Deathadder var också jätteskön men gick sönder alldeles för fort. Ena knappen går inte att hålla inne, bara trycka på, vilket gör markeringar av flera enheter i RTS omöjligt. Jag tror dock det var MW2 som pajjade den, sprayade för mycket F2000...

Jag tror många såkallade "gamingmöss" är rebrandat kinaskit i svart skal och med häftiga lysdioder. Nästa gång ska jag kolla microsoft och logitech först, de gör även möss till företag och har därför lite kvalitetskrav.

Edit: Dock ska den ha sladd. Jag hade ett gammalt microsoft optical wireless desktop förut. Fick byta batterier i musen en gång i månaden och alltid mitt i en match med Supreme Commander. Tur att man hade gjort lumpen och lärt sig vikten av snabbhet i omladdning. Tror det tog 3 sek att byta batteri i musen efter några gånger (AA batterier).

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kör annars med den klassiska I.E 3.0 som många fortfarande tycker att den är optimal för Sc2... Billig är den också

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CM HAF 932 - i5 3570k @ 4.1GHz - MSI Z77A-GD65 - Nvidia ASUS GTX660 TOP - Razer Deathadder 2013 - Ducky G2PRO TKL

Permalänk
Medlem

Razer Naga har 17 knappar du kan använda i SC2. Kan vara bra och ha eftersom man kan styra flera trupper med olika kommandon.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=492992

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Razer Naga är nog inte optimal för Sc2, mer åt WoW osv..för många knappar.
Många proffs körde med Razer Salmosa när den kom ut och Abyssus är efterträdaren till den.
Det kan också vara en bra ide och åka ut till en affär där du får känna och klämma, i slutändan är det bekvämligheten som påverkar mest om du ska spela flera timmars sessioner.

Visa signatur

CM HAF 932 - i5 3570k @ 4.1GHz - MSI Z77A-GD65 - Nvidia ASUS GTX660 TOP - Razer Deathadder 2013 - Ducky G2PRO TKL

Permalänk

Jag är sjukt nöjd med min Tt eSports Black, men jag spelar inte strategispel. Naga är väl ett alternativ, eller?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CM HAF 932 - i5 3570k @ 4.1GHz - MSI Z77A-GD65 - Nvidia ASUS GTX660 TOP - Razer Deathadder 2013 - Ducky G2PRO TKL