Permalänk
Medlem

pci-e förlängning ljudkort

Hej. Jag har precis fått hem in pci-e förlängningssladd till ljudkortet jag beställt men jag har ett problem. Jag kopplar in förlängningen och strömsladd till ljudkortet men får inte kontakt med det i datorn. Ljudkortet är asus xonar stx.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Glömde att lägga till. Det är denna kabel från Cablesaurus http://cablesaurus.com/index.php?route=product/product&path=1...

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Har det fungerat förut? (Kortet dvs)

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Har det fungerat förut? (Kortet dvs)

Japp har fungerat utan problem innan.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Glömde att lägga till. Det är denna kabel från Cablesaurus http://cablesaurus.com/index.php?route=product/product&path=1...

Jag har samma ljudkort och samma kabel och jag har inga problem. Känns som att det är fel på kabeln eller på din Pcie-port. Testa olika portar och utan kabeln så kan detta bekräftas eller avfärdas.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobi the Dobi:

Jag har samma ljudkort och samma kabel och jag har inga problem. Känns som att det är fel på kabeln eller på din Pcie-port. Testa olika portar och utan kabeln så kan detta bekräftas eller avfärdas.

Skickades från m.sweclockers.com

Hade fått två kablar. Prövade först att använda båda för att få längre sladd. Sen använde jag bara ena vilket inte fungerade. Sen bytte jag till den andra sladden och då fungerade det. De hade råkat skicka två och en verkade vara trasig men nu funkar det i alla fall.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Hade fått två kablar. Prövade först att använda båda för att få längre sladd. Sen använde jag bara ena vilket inte fungerade. Sen bytte jag till den andra sladden och då fungerade det. De hade råkat skicka två och en verkade vara trasig men nu funkar det i alla fall.

Är väl ingen direkt kvalite på de kablarna Men jag tror jag betalade $3 inkl frakt för min och den funkar så jag är nöjd ^^

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311