Permalänk
Medlem

ang surf

Hej! Har skaffat mig en samsung s2 och få har jag 500mb surf i full fart sen begtänsas hastigheter till 100kb/s rller liknande hur slött blir det då? Kqn man fortfarande surfa normalt? Eller ät det bara sync och appar dom går att uppdatera.

Tackar för svar

//jompa

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Compaq mini | Intel Atom | 1GB minne | 250GB HDD | Xubuntu

Permalänk
Medlem

Det är slött, säg att du tar ner en app på 10 meg så skulle den ta runt 13 minuter att ladda ner.

Permalänk
Medlem

Ja precis hur många mb tar en sida att ladda då? Tar en sida mer än en optimerad app ?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Compaq mini | Intel Atom | 1GB minne | 250GB HDD | Xubuntu

Permalänk
Medlem

beror ju helt på sidan, en optimeras mobil-sida behöver inte alls vara tung, ofta mellan 5-100KB så det tar ju mellan 1-10 sekunder ungefär, men föredrar du att gå in på dom vanliga sidorna så kan ju tex aftonbladet vara en 3-4 mb. men då är aftonbladet ett skräckexempel.
Samma med appar, vissa tar mer än andra såklart. svårt att säga något medel.

Permalänk
Medlem

Okej då vet jag lite. Får hoppas det räcker med 500mb diska ju inte kolla videos eller spotify med mobilen förutom hemma då jag har wifi. Tänkte om det är fler som har halebop och vill vara med att det ska vara gratis surf med full hastighet mellan vecka 28-33 vore gott under semestertider. Jag ska Maila halebop på måndag om detta och se om det kan funka

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Compaq mini | Intel Atom | 1GB minne | 250GB HDD | Xubuntu

Permalänk
Skrivet av FenioN:

Okej då vet jag lite. Får hoppas det räcker med 500mb diska ju inte kolla videos eller spotify med mobilen förutom hemma då jag har wifi. Tänkte om det är fler som har halebop och vill vara med att det ska vara gratis surf med full hastighet mellan vecka 28-33 vore gott under semestertider. Jag ska Maila halebop på måndag om detta och se om det kan funka

Skickades från m.sweclockers.com

Räcker till ett par sidor. helst inte facebook då alla bilderna lätt bränner det. å håll dig borta från youotube. 100kb/s funkar dock "ok" för dags surf. dock kanske inte avanserad surf. säg att en sida tar ett par sec extra att ladda.