Permalänk

Bästa headset för 300-600!

Tjena, sitter och lirar med ett creative fatalaty men det sitter sjukt dåligt och inget vidare ljud.
Jag har kollat in siberia v2 och det ska ju tydligen vara ett bra headset. Men det finns ju en usb modell som är billigare, så jag undrar vad som skiljer på en vanlig 3.5 och usb?

MVh

Visa signatur

Min setup: Intel i5 2500k, radeon 6970, 4*4gb ram.

Permalänk
Visa signatur

Min setup: Intel i5 2500k, radeon 6970, 4*4gb ram.

Permalänk
Medlem

Logitech G35 som jag betalade 649kr för på CDON som då blev fraktfria ägde creative fatality innan och dom sitter bättre än mitt G35 eftersom det är ett tuuungt headset.. dock är basen och ljudet väldigt bra.. speciellt i BF3 med surroundljudet

Permalänk

Vad menar du?

Visa signatur

Min setup: Intel i5 2500k, radeon 6970, 4*4gb ram.

Permalänk
SpelClockers

Jag bände upp mina gamla siberia sladdar. sladdarna var tunna som sytrådar.
Gillar inte sånt snålt.
Tyckte dessutom att micken var väldigt låg.

Permalänk

Hur kommer det sig att dom säljer så bra? när jag var på ett lan hade nästan alla dom, men dom verkar inte vara så hållbara?

Visa signatur

Min setup: Intel i5 2500k, radeon 6970, 4*4gb ram.

Permalänk
Medlem

Rekommenderar varmt Corsair Vengeance 1500, superbt ljud! Det är verkligen fantastisk, och snyggt är det också!

Visa signatur

Min dator är kärnfri

Permalänk

Är tyget skönt? det ser ut som samma som jag har på mitt fatalaty och det gillar jag inte, det kliar liksom.

Visa signatur

Min setup: Intel i5 2500k, radeon 6970, 4*4gb ram.

Permalänk
Medlem

Vill du ha bra inlevelse i spelet eller kunna höra detaljer och varifrån ljudet kommer?

Permalänk
Medlem

Slå till direkt på Siberia V2 USB från komplett. Skillnaden mellan vanliga 3,5 mm och USB varianten är bara att du får med ett USB-ljudkort. Har du ett bra inbyggt ljudkort eller känner att du inte vill ha usb ljudkortet är det bara att slänga det och koppla in dem vanliga 3,5 mm sladdarna, som annars hade gått i usb-ljudkoret.

399 kr för dem är för övrigt riktigt billigt.

Visa signatur

i7-8700k, 16GB, GTX 1070, Samsung 850 512 GB

Permalänk
Medlem

Jag kör med ett par Ttesports schock headset ... Kostade runt 400kr. Tycker ljudet är mycket bättre än siberia 2 headset.. Dem jag pratar med tycker micen kan vara låg/hög i bland.. Men det kan bero på att jag använder olika program (skype, teamspeak,ventrilo,mumble)

Skrivet av Wallin-mx:

Hur kommer det sig att dom säljer så bra? när jag var på ett lan hade nästan alla dom, men dom verkar inte vara så hållbara?

Grupptrycket (Kan finnas andra orsaker också )

Permalänk

Jag är ute efter ett skönt headset som låter bra, och om man hör omgivningen bra är det ju helt klart ett plus!
Men vad tycker ni, ska jag slå till på det för 399? Jag är ganska försiktigt av mig så jag tror inte att en kabel skulle gå sönder fysiskt

Visa signatur

Min setup: Intel i5 2500k, radeon 6970, 4*4gb ram.

Permalänk

Funkar dom till iphone?

Visa signatur

Min setup: Intel i5 2500k, radeon 6970, 4*4gb ram.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wallin-mx:

Jag är ute efter ett skönt headset som låter bra, och om man hör omgivningen bra är det ju helt klart ett plus!
Men vad tycker ni, ska jag slå till på det för 399? Jag är ganska försiktigt av mig så jag tror inte att en kabel skulle gå sönder fysiskt

Man kan inte ha både inlevelse och höra alla detaljer och var de kommer ifrån, man får välja eller kompensera. Om du vill ha inlevelse så tror jag JVC har-rx700 blir ett bra val, har själv inte testat dem men har hört mycket gott om dem (ej från P12:or)

Permalänk
Medlem

Varför säljer iPhone så bra? grupptryck, varför säljer Siberia lurar så bra? grupptryck.

Permalänk

För att iphone är en bra och snygg telefon? Men ska jag köra på siberia?

Visa signatur

Min setup: Intel i5 2500k, radeon 6970, 4*4gb ram.