Permalänk
Medlem

Vart är Llano A6-3620 / A8-3820?!

Blev glad av denna nyhet http://www.sweclockers.com/nyhet/14861-amd-utokar-a-serien-llano-for-barbara-och-stationara-datorer men det var ju flera månader sen... Kom de aldrig till sverige eller vad hände?

Nu känns det ju som att Trinity APUer hinner före, eller?

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

Just dom två modellerna verkar inte ha kommit. Men det finns ju ett helt gäng med bärbara datorer som kör Liano nu. Köpte en till mamma som presterar riktigt bra måste jag säga, även grafikdelen.

kolla här:
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=353#rparams=l=s85533171

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Jo jag har även sett de i fabriksbyggda datorer, men jag vill ju köpa bara processorn att ha till en HTPC

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2000+:

Jo jag har även sett de i fabriksbyggda datorer, men jag vill ju köpa bara processorn att ha till en HTPC

Det är väl inte så vanligt att köpa M versioner av CPU för eget bygge, även om det har förekommit ATX moderkort för M cpuer förut, t.ex. Pentium M var ganska poppis.

Men köp ett valfritt socket FM1 moderkort och någon av dessa CPU:er med inbyggd GPU:
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=500#rparams=l=s85584901

Byggde för inte så länge sen en dator med A6-3500, inga problem alls, rätt snabb spelar upp allt 1080P utan problem, och klarar till och med enklare/äldre spel. Vill du ha mer krut så finns ju 3870K.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Om det är htpc som gäller tycker jag du ska satsa på en A4 faktiskt.

Permalänk
Medlem

Da´Russian Stallion -> Men de APUer jag nämnde är dock inga M-versioner utan är fyrkärning modeller med 65W TDP.

Mooter -> Vill ha fyrkärningt, är tveksam till prestandan i A4.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2000+:

Da´Russian Stallion -> Men de APUer jag nämnde är dock inga M-versioner utan är fyrkärning modeller med 65W TDP.

Mooter -> Vill ha fyrkärningt, är tveksam till prestandan i A4.

Ah..missade det. Men vad är det för fel på 3670K?

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

100W TDP

Blir nog för varmt/högljutt i min lilla mini-ITX låda

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2000+:

100W TDP

Blir nog för varmt/högljutt i min lilla mini-ITX låda

Vad jag vet så stämmer väl inte AMD:s TDP märkningar? Har för mig swec skrev nått om det at dom har satt samma på alla modeller för att gardera sig, men att många av de lägre modellerna egentligen mkt mer strömsnåla.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk

Jag kör 100w tdp i min lilla F7C

Permalänk

Men frågan är, ska man vänta på Trinity eller bygga en Llano dator till?
Behöver inte någon super prestanda, men skulle gärna se lite lägre tdp, trots det jag skriv i inlägget ovan. Mit HTPC, behöver så mycket fläkt i nuläget tycker jag.

Permalänk
Medlem

Skulle säkert kunna klassas lägre än 100W men jag jämför ju med min E-350 som har 18W TDP...

Jag tror det blir till att vänta på Trinity iaf, kan ju inte vara särskilt långt borta nu?

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2000+:

Skulle säkert kunna klassas lägre än 100W men jag jämför ju med min E-350 som har 18W TDP...

Jag tror det blir till att vänta på Trinity iaf, kan ju inte vara särskilt långt borta nu?

Mitt tips är att vänta på Trinity Stationär-modellerna kommer i april - maj

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk

nu är det nära tills Trinity kommer