HD6870 direct cu OC version beter sig som mitt gamla kort?

Permalänk
Avstängd

HD6870 direct cu OC version beter sig som mitt gamla kort?

Hej!
Jag har nu köpt ett fint hd6870 1gb direct cu OC version, och har stött på ett väldigt väldigt jobbigt problem!
När jag satte i kortet så startade datan som den skulle(jag startade datan med hjälp av start knappen på data:P) Men sen när jag hade laddat ner de nya drivrutinerna och tagit bort de gamla från mitt gamla kort så e spelet nästan sämre än va de var förut! Mitt gamkla kort var ett 8600gs 512mb
Jag kan inte äns köra minecraft utan lagg, inte häller CS!
Snälla hjälp mig här!!

Specs...
Triple Core 8400 2.1Ghz
HD6870 direct cu OC version
4Gb Ram
Nätaggregat 500 fractal design(köpt igår)

Permalänk
Medlem
Skrivet av kakan971:

Hej!
Jag har nu köpt ett fint hd6870 1gb direct cu OC version, och har stött på ett väldigt väldigt jobbigt problem!
När jag satte i kortet så startade datan som den skulle(jag startade datan med hjälp av start knappen på data:P) Men sen när jag hade laddat ner de nya drivrutinerna och tagit bort de gamla från mitt gamla kort så e spelet nästan sämre än va de var förut! Mitt gamkla kort var ett 8600gs 512mb
Jag kan inte äns köra minecraft utan lagg, inte häller CS!
Snälla hjälp mig här!!

Specs...
Triple Core 8400 2.1Ghz
HD6870 direct cu OC version
4Gb Ram
Nätaggregat 500 fractal design(köpt igår)

Datorn kanske använder CPU:n som grafikenhet? Kolla runt i inställningarna för ditt grafikkort och ändra det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

alltså din processor är antik.. kan vara att den nästan flaskade ihop med ditt gamla grafikkort minecraft är väldigt krävande för CPU'n så det är garanterat den som sätter stopp men formatera om datorn och kolla om det blir någon skillnad

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ^fel:

Datorn kanske använder CPU:n som grafikenhet? Kolla runt i inställningarna för ditt grafikkort och ändra det.

Skickades från m.sweclockers.com

jag använde t.o.m drive sweeper, men ingen förändring. Sen vet jag inte om där är någon drivrutin som man inte kan se som kanske fördärvar för mig? Där var också i en annan tråd, kanske ett svar... Att AMDs drivrutiner kan vara de som spökar i min dator, för enligt väldigt många så ska jag kunna köra mw3 på högsta, bf3 på mid-high, CS helt utan prblem med 100fps rakt igenom, APB utanproblem, SaitsRow The Third Utan prioblem....!

Permalänk
Medlem

du klarar kanske bf3 med dom inställningarna på SP inte MP..

Permalänk
Medlem
Skrivet av kakan971:

jag använde t.o.m drive sweeper, men ingen förändring. Sen vet jag inte om där är någon drivrutin som man inte kan se som kanske fördärvar för mig? Där var också i en annan tråd, kanske ett svar... Att AMDs drivrutiner kan vara de som spökar i min dator, för enligt väldigt många så ska jag kunna köra mw3 på högsta, bf3 på mid-high, CS helt utan prblem med 100fps rakt igenom, APB utanproblem, SaitsRow The Third Utan prioblem....!

Vad jag märkt så fungerar ibland inte drive sweep vid övergång från nvidia till amd då är de oftast bäst med en formatering.
Men som sagt ovan din cpu är ju inget direkt är ju inte direkt något prakt exemplar så de kan möjligen flaska ditt grafikkort, grafikkorten idag är för snabba för sådana cpuer.

Jadu nu när jag tittar efter inte konstigt det flaskar det är ju gammal am2 cpu.
Har du möjlighet kan du testa något grafik test sen överklocka cpun och sen köra de igen se om det är någon skillnad på grafik delen, om det är det vet du ju att cpun flaskar.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BaZZe:

Vad jag märkt så fungerar ibland inte drive sweep vid övergång från nvidia till amd då är de oftast bäst med en formatering.
Men som sagt ovan din cpu är ju inget direkt är ju inte direkt något prakt exemplar så de kan möjligen flaska ditt grafikkort, grafikkorten idag är för snabba för sådana cpuer.

Jadu nu när jag tittar efter inte konstigt det flaskar det är ju gammal am2 cpu.
Har du möjlighet kan du testa något grafik test sen överklocka cpun och sen köra de igen se om det är någon skillnad på grafik delen, om det är det vet du ju att cpun flaskar.

Hur Överklockar jag cpun, jag e inte bra med BIOS :/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Uvania:

alltså din processor är antik.. kan vara att den nästan flaskade ihop med ditt gamla grafikkort minecraft är väldigt krävande för CPU'n så det är garanterat den som sätter stopp men formatera om datorn och kolla om det blir någon skillnad

Ok, men jag tänkte overclocka den, men jag är inte bra med BIOS, är inte säker på hur mkt jag kan overclocka den... Jag tyckte jag såg en kille som overclocka den stabilt till 2.52, ska jag testa 2.50Ghz?

Permalänk

Jag har en gammal E7300 dual-core på 3.6 Ghz hemma hos farsan, och med ett GTX 460 och det på en 1280x1024 skärm, och jag inte ens spela det utan lagg på lägsta allt, och det är helt p.g.a. min CPU.
Gissar att det är din CPU!

Visa signatur

Jag drömmer mardrömmar om att installera chassifläktar

Permalänk
Medlem
Skrivet av kakan971:

Ok, men jag tänkte overclocka den, men jag är inte bra med BIOS, är inte säker på hur mkt jag kan overclocka den... Jag tyckte jag såg en kille som overclocka den stabilt till 2.52, ska jag testa 2.50Ghz?

hjälper inte.. du måste upp emot 3.5ghz om du ska få ut nån vidare prestanda och det kan du bara glömma

Permalänk
Medlem

Jag hade en sådan processor förut, den går inte att överklocka jag lovar dig. Om du nu inte har något super exemplar. jag skulle rekommendera amd fusion utility for desktop istället ger en rejäl prestanda boost till den cpun

Visa signatur

[Bitfenix Outlaw] [AMD FX 8320 @ 4.4Ghz] [AMD R9 290X] [Gigabyte GA-990XA-UD3]
[OCZ Modxstream pro 700W] [OCZ Vertex 3 - 120GB] [2x 500GB Samsung HDD] [16GB Corsair Vengeance 1600Mhz]

[Nexus 4 Cyanogenmod 12.1 med AK600 kernel] [Nexus 7 2012 Android 5.0 med Franco kernel]

Permalänk
Medlem

Asså varför påstår alla att hans CPU flaskar i allt? Den ska ju givetvis klara driva minecraft och CS så uppenbarligen är det något annat som är fel. Visst den är inte jättesnabb och han kommer antagligen inte kunna lira BF3 på hög fps men det var inte frågan.

Själv har jag ett par gånger efter installation/uppdatering av drivrutiner till mitt 6870 fått problem med att hela datorn segar ner något otroligt, verkligen ALLT laggar(flytta fönster, webbläsare etc). det enda som hjälpt då är att ta bort alla grafikdrivrutiner driversweeper kan hitta och installera om dem. Hjälper inte detta vet jag tyvär inte vad det är =/

Permalänk
Medlem

Yup det är processor no doubt. Dags att uppgradera!

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevilsDad:

Asså varför påstår alla att hans CPU flaskar i allt? Den ska ju givetvis klara driva minecraft och CS så uppenbarligen är det något annat som är fel. Visst den är inte jättesnabb och han kommer antagligen inte kunna lira BF3 på hög fps men det var inte frågan.

Själv har jag ett par gånger efter installation/uppdatering av drivrutiner till mitt 6870 fått problem med att hela datorn segar ner något otroligt, verkligen ALLT laggar(flytta fönster, webbläsare etc). det enda som hjälpt då är att ta bort alla grafikdrivrutiner driversweeper kan hitta och installera om dem. Hjälper inte detta vet jag tyvär inte vad det är =/

CS ska vara spelbart men minecraft är tveksamt

Permalänk
Medlem

CPUn ska ju räcka till för CS i alla fall, det måste vara grafikkortet/drivrutinerna som strular. Har du kopplat in extra strömtillförsel till grafikkortet?

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk

Som första fundering så misstänker jag direkt flash. Det slår aldrig (eller snarare alltid) fel där.

Permalänk
Medlem

Kolla CPU tempen, rensa bort damm ur kylarna.

Fo3

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk

Såvida inte CPU tempen är igenom taket så att den throttlar, så nej, inte processor som flaskar. Har haft igång minecraft på diverse utdaterade platformar, till exempel en laptop ifrån 2007. Laptop dualcore på 2GHz, o ett 8600m, och de var fullt spelbart.

Så CPU, nej. Något mjukvaru mässigt/inställningsmässigt? Ja.

Att säga att CS (1.6 som släpptes förra årtusendet, eller Source som släpptes 2004), inte skulle gå att köra på den processorn är ju löjligt. När Source släpptes spelades de på P4or.

Visa signatur

ASUS P8Z68-V | Intel i7 2600K @4,5GHz | Corsair VENGEANCE 1600MHz 2x4GB | GTX570 DC2 | Systemdisk: WD Black 500GB 6.0Gbit + OCZ Agility 3 60GB med SRT | Dell U2711 H-IPS 2560x1440 | Corsair 550w| Antec P280 | ASUS Essence STX -> H/K 970 + Dynavoice M-65 & Denon AH-D1100 | Övrig hårddiskplats: 2xWD 1TB + WD 640Gb & 1TB Hitachi | Driving Force GT & Xbox 360 controller

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fantomsmurfen:

CPUn ska ju räcka till för CS i alla fall, det måste vara grafikkortet/drivrutinerna som strular. Har du kopplat in extra strömtillförsel till grafikkortet?

Japp har full strömförsel till kortet :;/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SoulShatter:

Såvida inte CPU tempen är igenom taket så att den throttlar, så nej, inte processor som flaskar. Har haft igång minecraft på diverse utdaterade platformar, till exempel en laptop ifrån 2007. Laptop dualcore på 2GHz, o ett 8600m, och de var fullt spelbart.

Så CPU, nej. Något mjukvaru mässigt/inställningsmässigt? Ja.

Att säga att CS (1.6 som släpptes förra årtusendet, eller Source som släpptes 2004), inte skulle gå att köra på den processorn är ju löjligt. När Source släpptes spelades de på P4or.

Den håller under 50 C kan jag säga direkt, den är kyld med 3 extra fläktar, så jag tror inte de e de :/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DevilsDad:

Asså varför påstår alla att hans CPU flaskar i allt? Den ska ju givetvis klara driva minecraft och CS så uppenbarligen är det något annat som är fel. Visst den är inte jättesnabb och han kommer antagligen inte kunna lira BF3 på hög fps men det var inte frågan.

Själv har jag ett par gånger efter installation/uppdatering av drivrutiner till mitt 6870 fått problem med att hela datorn segar ner något otroligt, verkligen ALLT laggar(flytta fönster, webbläsare etc). det enda som hjälpt då är att ta bort alla grafikdrivrutiner driversweeper kan hitta och installera om dem. Hjälper inte detta vet jag tyvär inte vad det är =/

Exakt! Hela datorn segar extremt mycket! Riktigt arg blir man asså men jag har drive sweeper så jag tar bort mina drivrutiner från kortet (Grafikdrivrutiner) och ominstalera ...!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Uvania:

hjälper inte.. du måste upp emot 3.5ghz om du ska få ut nån vidare prestanda och det kan du bara glömma

Ska jag kanske fixa en I5 2500K proscesser? väldigt många säger att den håller måttet

Permalänk
Medlem
Skrivet av kakan971:

Ska jag kanske fixa en I5 2500K proscesser? väldigt många säger att den håller måttet

Då måste du även byta moderkort och minnen, hursomhelst så tror jag att det är något annan fel.....om spelen var spelbara med ditt gamla grafikkort ska de ju inte vara sämre med ett snabbare, ingen flaskning i värden kan få det resultatet att stämma....om jag var du skulle jag formatera och installera om operativsystemet så att man vet att allt gällande drivrutiner är som det ska.....

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Skrivet av kakan971:

Ska jag kanske fixa en I5 2500K proscesser? väldigt många säger att den håller måttet

I5 är väldigt bra och rätt prisvärd. Men som sagt borde processorn klara av minecraft utan problem fan jag körde ju minecraft med en gammal athlon x2 @ 2ghz xD

Visa signatur

| Intel i5-4670k @ 4.6Ghz | Noctua NH-U12P SE2 | Asus GTX 980 | ASUS Z-87 A| Några SSD | Corsair TX V2 750W PSU | 12GB DDR3 Ram|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Orisons:

Då måste du även byta moderkort och minnen, hursomhelst så tror jag att det är något annan fel.....om spelen var spelbara med ditt gamla grafikkort ska de ju inte vara sämre med ett snabbare, ingen flaskning i värden kan få det resultatet att stämma....om jag var du skulle jag formatera och installera om operativsystemet så att man vet att allt gällande drivrutiner är som det ska.....

OK! men jag tänker nog inte skaffa de också!

Jag kollar nog runt o testar o omfromatera den, tack!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wallman_91:

I5 är väldigt bra och rätt prisvärd. Men som sagt borde processorn klara av minecraft utan problem fan jag körde ju minecraft med en gammal athlon x2 @ 2ghz xD

Ja! Jag fattar inte men omformatering borde göra susen!

Permalänk
Avstängd

Jag kan säga att mitt moderkort är ett Asrock N68C-s UCC. så jag kan verkligen inteh a en I5:a på detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kakan971:

Jag kan säga att mitt moderkort är ett Asrock N68C-s UCC. så jag kan verkligen inteh a en I5:a på detta?

Nej det kan du verkligen inte.

Permalänk
Medlem

http://www.asrock.com/mb/cpu.asp?Model=N68C-S%20UCC
köp den snabbaste du kan hitta, format c: problemen löst.

Visa signatur

intel 750@4,1ghz
7950@1070 core 1400mem
mb gigabyte p55ud6

Permalänk
Avstängd
Skrivet av xxbiker:

http://www.asrock.com/mb/cpu.asp?Model=N68C-S%20UCC
köp den snabbaste du kan hitta, format c: problemen löst.

haha, tack så mycket, hittade väldigt många fina men billiga :D!