Permalänk
Medlem

Hitta bra skärmar för Eyefinity

Hej, som rubriken säger så sitter jag nu och söker runt lite bland skärmar på något som kan passa mig bra, men eftersom jag då inte är speciellt insatt i just skärmen så vet jag inte helt hundra vad jag ska söka efter. EDIT* Kan då tillägga att det jag ska använda den till är främst att spela men även då söka på Internet och kolla på filmer.

Jag har ju några kriterier som jag vill ha på skärmen som:
- Mellan 23-24 '' stor
- Den ska ha 120Hz
- Gärna en 2 ms refresh rate
- 3D spelar inte så stor roll om det finns eller inte.
- Bra färger
- Självklart inte problem med den.
- Smala kanter då jag inte vill de ska vara allt för stora och då stör på något sätt.
(tänkte dock inte spela med alla tre skärmarna utan bara spela på en av dem för att sedan använda dem andra två när jag surfar eller gör andra saker för skolan o.s.v )
- Gärna maximalt 3k per skärm.

Med detta i åtanke sökte jag runt lite i helgen efter någon som verkade passa mig bra hittade en Samsung som såg bra ut. S23A700, däremot när jag började söka mer på den så var det många som sa att den hade problem med bleeding. Har aldrig haft något problem med det själv så kan inte heller säga hur störande det kan vara. Så någon som har erfarenhet i skärmen och vet hur den känns i bleeding och i färgerna?

Sen så behöver jag köpa mig ett till grafikkort då jag bara har ett 580 för tillfället eller hur ligger det till?
Mvh // Spunkt

Permalänk
Medlem

bump

Visa signatur

[I]YouTube.Com/WalkthroughHeroes[/I]