Vilken av dagens processorer motsvarar e6750?

Permalänk
Medlem

Vilken av dagens processorer motsvarar e6750?

Hej på er!

Man är ju ständigt på jakt efter att få bygga nytt, även om det kanske inte innebär någon större prestandaskjuts...
Just därför undrar jag vilken av dagens AMD's processorer som presterar motsvarande, eller snäppet över, en Intel E6750.
Väldigt tacksam för svar och länkar till diverse listor etc.
Har sneglat en hel del på det lägre segmentet av FM1.

Datorn ska användas till äldre spel och HTPC. Jag har tänkt använda ett GTS 450 så någon GPU behövs inte på processorn.

Visa signatur

Det är inte lätt när det är svårt...

Permalänk
Medlem

Hur bråttom har du?

Trinity släpps snart, AMD's nya APU (efterträdare till FM1).

Den integrerade grafikprestandan ska vara upp till 56% bättre än nuvarande, så då tror jag inte ens du behöver GTS 450

Permalänk
Medlem

Jag har absolut inte bråttom om det är en sån skjuts på grejerna.
Visst var det maj? Eller har jag bara drömt det..?

Visa signatur

Det är inte lätt när det är svårt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av hinreich:

Jag har absolut inte bråttom om det är en sån skjuts på grejerna.
Visst var det maj? Eller har jag bara drömt det..?

15e Maj lär nog bli papperslansering, så i slutet på Maj lär de förhoppningsvis finnas i handel, låt oss säga en månad från nu!
Är själv sugen på Trinity haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

15e Maj lär nog bli papperslansering, så i slutet på Maj lär de förhoppningsvis finnas i handel, låt oss säga en månad från nu!
Är själv sugen på Trinity haha

Ja om den integrerade grafiken lovar liknande prestanda som ett gts 450 så är det ju sjukt bra.
Ska bli kul att läsa tester.
Får dras med en atx-låda bredvid tv'n ett tag till med andra ord.
Framtiden säger itx.

Visa signatur

Det är inte lätt när det är svårt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av hinreich:

Ja om den integrerade grafiken lovar liknande prestanda som ett gts 450 så är det ju sjukt bra.
Ska bli kul att läsa tester.
Får dras med en atx-låda bredvid tv'n ett tag till med andra ord.
Framtiden säger itx.

itx är fint till HTPC men själv vill jag ha mATX till Trinity, vill ha en del överklockningsmöjligheter eftersom grafikprestandan ökar linjärt med CPU-prestanda, så överklocka CPU = Överklocka GPU också

Kan nog bli en fin liten dator till spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

itx är fint till HTPC men själv vill jag ha mATX till Trinity, vill ha en del överklockningsmöjligheter eftersom grafikprestandan ökar linjärt med CPU-prestanda, så överklocka CPU = Överklocka GPU också

Kan nog bli en fin liten dator till spel

Grymt!
Överklocka har jag aldrig provat så det får bli ett senare projekt med någon annan dator.

Får spara slantar till efter semestern i juni tror jag. Då kanske priserna har stabiliserats lite oxå.

Visa signatur

Det är inte lätt när det är svårt...