Hjälp med minnen och varför detta hände!

Permalänk

Hjälp med minnen och varför detta hände!

Hej fick hem 16gb vengeance idag och satt i dem korrekt och så. när dem väl kommit in i burken inser jag att det inte funkar som ddet ska då fläktarna och LED-lamprna inne i burken funkar men inget annat såsom skärm, tb och mus.

Jag blir lack och sätter in mina gamla 8gb minnen och det är samma sak.

Jag har testat alla möjliga håll o par.

Detta är min första tråd och skulle vilja se vilken hjälp man kan få här till skillnad ifrån den ytterst barnsliuga sidan "fragbite" eller ja det är den iaf om man frågar om hjälp!

Mvh Anton.

Permalänk
Medlem
Skrivet av antonernemyr:

Hej fick hem 16gb vengeance idag och satt i dem korrekt och så. när dem väl kommit in i burken inser jag att det inte funkar som ddet ska då fläktarna och LED-lamprna inne i burken funkar men inget annat såsom skärm, tb och mus.

Jag blir lack och sätter in mina gamla 8gb minnen och det är samma sak.

Jag har testat alla möjliga håll o par.

Detta är min första tråd och skulle vilja se vilken hjälp man kan få här till skillnad ifrån den ytterst barnsliuga sidan "fragbite" eller ja det är den iaf om man frågar om hjälp!

Mvh Anton.

------------------
Till att börja med så ge oss specs på dina övriga delar, blir svårt att ge tips när man är "blind" annars^^

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Skrivet av godspeed:

------------------
Till att börja med så ge oss specs på dina övriga delar, blir svårt att ge tips när man är "blind" annars^^

7970, i5 2500k, asus vet inte sort just nu men am3 iaf. 500w nätagg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av antonernemyr:

7970, i5 2500k, asus vet inte sort just nu men am3 iaf. 500w nätagg.

--------------------------------
Nu har du inte koll riktigt, alltså, du har intel system, du nämner i5 2500k men sen i texten am3? tror du bara blandat ihop det men bättre att göra sig säker
Har du inget kvitto på sakerna du har som du kan läsa ifrån eller en orderbekräftelse, vad man har för moderkort t e x är rätt viktigt i detta fallet
Dessutom har du lite svagt nätagg, om det nu inte är ett riktigt bra agg från känd tillverkare då förstås?
Bifoga gärna bättre uppgifter på exakt vad det är du har, för det här sa ganska lite, bara mer allmänt vad du använder

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Skrivet av godspeed:

--------------------------------
Nu har du inte koll riktigt, alltså, du har intel system, du nämner i5 2500k men sen i texten am3? tror du bara blandat ihop det men bättre att göra sig säker
Har du inget kvitto på sakerna du har som du kan läsa ifrån eller en orderbekräftelse, vad man har för moderkort t e x är rätt viktigt i detta fallet
Dessutom har du lite svagt nätagg, om det nu inte är ett riktigt bra agg från känd tillverkare då förstås?
Bifoga gärna bättre uppgifter på exakt vad det är du har, för det här sa ganska lite, bara mer allmänt vad du använder

Har inget kvitto på moderkortet jag har just nu. det är ett ASUS och det är crossfire ready sen står det SATA 6gb på det också, blåa detaljer.

nätagget är ifrån AXP oich ligger på 500w.

Permalänk
Medlem
Skrivet av antonernemyr:

Har inget kvitto på moderkortet jag har just nu. det är ett ASUS och det är crossfire ready sen står det SATA 6gb på det också, blåa detaljer.

nätagget är ifrån AXP oich ligger på 500w.

-------------
Riv ur ditt nätagg omgående, har du såna där prylar ska du inte ha ett skitagg av den där sorten, köp dig ett FSP,Corsair eller liknande kvalitetsnätagg omgående, att snåla in på en bra nätdel när du kör highend grafikkort och bra processor kommer bara skada dig i längden

I annat fall kan du ladda ner aida64 från aida64.com och sen kan du där läsa exakt vad du har för moderkort

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Skrivet av godspeed:

-------------
Riv ur ditt nätagg omgående, har du såna där prylar ska du inte ha ett skitagg av den där sorten, köp dig ett FSP,Corsair eller liknande kvalitetsnätagg omgående, att snåla in på en bra nätdel när du kör highend grafikkort och bra processor kommer bara skada dig i längden

I annat fall kan du ladda ner aida64 från aida64.com och sen kan du där läsa exakt vad du har för moderkort

Så det är för att jag har ett skitt nätagg mina minnen inte funkar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av antonernemyr:

Så det är för att jag har ett skitt nätagg mina minnen inte funkar?

----------------
Nej, det behöver inte vara därför, jag tror att ditt moderkort inte fixar minnena du har köpt, alternativt att du missar någon inställning eller liknande, men för att veta det behöver jag veta vad du har för moderkort, annars kan jag sitta här och gissa i all evighet

Men, nätdelen är budget, och det kan orsaka alla möjliga underliga problem för dig, de är mer tilltänkta för att bygga budgetsystem med, alltså, enklare grafikkort, enklare moderkort och processor osv, där man snålar in på produkterna
Desstuom har jag för mig att AXP har hög rippel, vilket kan skada ditt system

Något sådant här borde du ha istället för övrigt:
http://www.inet.se/produkt/6909591/corsair-tx-650w-v2-80-bron...

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

som sagt, svårt att hjälpa till utan att veta vad för moderkort du har. Även vilka minnen du köpt vore bra att veta.

Men du borde kunna få igång dina gamla minnen med en CMOS-reset.

du har ingen "knapp" för minnen btw? finns på vissa asus-kort, kommer inte ihåg vad det heter riktigt. Men det kanske finns en knapp vid minnessocklarna någonstans?

Visa signatur

"Det här systemet fungerar urkasst." - operatör.
"Hur ska det fungera då?" - jag
"Gör så att det fungerar som jag vill." - operatör.
/facepalm

Permalänk
Skrivet av Otur:

som sagt, svårt att hjälpa till utan att veta vad för moderkort du har. Även vilka minnen du köpt vore bra att veta.

Men du borde kunna få igång dina gamla minnen med en CMOS-reset.

du har ingen "knapp" för minnen btw? finns på vissa asus-kort, kommer inte ihåg vad det heter riktigt. Men det kanske finns en knapp vid minnessocklarna någonstans?

Där är en knapp brevid minnena som där sitter en röd led lampa på.

Vet inte hur jag ska göra för att komma på vilket moderkort jag har d jag inte har låda eller kvitto.

Permalänk
Medlem
Skrivet av antonernemyr:

Hej fick hem 16gb vengeance idag och satt i dem korrekt och så. när dem väl kommit in i burken inser jag att det inte funkar som ddet ska då fläktarna och LED-lamprna inne i burken funkar men inget annat såsom skärm, tb och mus.

Jag blir lack och sätter in mina gamla 8gb minnen och det är samma sak.

Jag har testat alla möjliga håll o par.

Detta är min första tråd och skulle vilja se vilken hjälp man kan få här till skillnad ifrån den ytterst barnsliuga sidan "fragbite" eller ja det är den iaf om man frågar om hjälp!

Mvh Anton.

ditt asus moderkort kanske har något som heter memok!! kolla utube! du måste hålla ner en knapp(nära led i moderkortet)!!
något 3 sek återkom med resultat, kolla så att alla dina kablar sitter i där de ska. http://www.sweclockers.com/forum/54-amd/1020512-nybyggd-dator...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av antonernemyr:

7970, i5 2500k, asus vet inte sort just nu men am3 iaf. 500w nätagg.

är du rolig eller? 7970 på 500w skräp agg? am3 bräda med 2500k? jösses.

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Skrivet av antonernemyr:

Där är en knapp brevid minnena som där sitter en röd led lampa på.

Vet inte hur jag ska göra för att komma på vilket moderkort jag har d jag inte har låda eller kvitto.

Menar du att jag ska sätta i mina gamla minnen och trycka på knappen som sitter brevid minnena?

Permalänk
Medlem
Skrivet av antonernemyr:

Där är en knapp brevid minnena som där sitter en röd led lampa på.

Vet inte hur jag ska göra för att komma på vilket moderkort jag har d jag inte har låda eller kvitto.

kolla denna video http://www.youtube.com/watch?v=9azllBzU5PU

Permalänk
Medlem

Som sagt. Börja med att köpa nytt nätaggregat. Jag har gjort som dig en gång och köpte bra delar och ett dåligt nätaggregat. det slutade dyrt för min del då nätaggregatet gick sönder och drog med sig moderkortet för 3k.
Så för din egen skull. Köp dig ett nytt nätaggregat på runt 600W.

Och om du får i gång din dator så ska du installera detta:
ftp://ftp.cpuid.com/cpu-z/cpu-z_1.60.1-setup-en.exe

Där så kommer du kunna avläsa vilka komponenter du faktiskt har i burken.

Visa signatur

| i7 920 C0 @ 3,63| GTX 580 + EK CU| CM 690 | EK HF Acetal |Samsung 830 120+TG 120 | AX850 | Asus Rampage 3 Formula|12GB Corsair |
FoldingRig1: i5 2320, 8GB ram, Win7
FoldingRig2: i7 920, 12GB ram, Win7
http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=530039

Permalänk
Medlem

Som redans nämnts så är axp budget fiasko Du kan få ett antec 620w hcq för 700 som är modulärt på dustin svårt att hitta bättre agg för pengarna

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem

jag tror att på mitt moderkort så står det Sabretooth X58 mellan 1:a och 2:a PCI-E platsen, men det är inte alla moderkort det står modellbeteckningen på.

men prova med dina gamla minnen och göra som de gör i videon som länkats.

Visa signatur

"Det här systemet fungerar urkasst." - operatör.
"Hur ska det fungera då?" - jag
"Gör så att det fungerar som jag vill." - operatör.
/facepalm