Permalänk
Medlem

Hjälp hitta mekaniskt tangentbord!

Hej!

Jag har nästan bestämt mig för att investera i ett mekaniskt tangentbord, tycker det är dumt att man spenderar så många timmar var dag framför datorn men inte investerat i något dyrare. Sitter för närvarande på ett Logitech Mediatangentbord som har några år på nacken och fungerar bra, men är sugen på nytt.

Jag är ingen hardcore-gamer och ska snart bli sambo så kommer nog inte spela särskilt mycket, lär väl bli lite grann kanske men en del skrivandes dock då jag ska plugga filmproduktion på Högskolan så det lär nog skrivas en del tentor och manus.

Vilka switchar rekommenderar ni? Jag provade min kompis Steelseries 6gv2 och tyckte de svarta var lite för hårda för att bli kallade för sköna, så jag tittar lite på röda switchar.
Men jag läser även att röda switchar är mest till för gaming och "ok" att skriva på.

Har ni några förslag på mekaniska tangentbord? Länka mig gärna från olika källor, svenska butiker, butiker inom EU, Ebay m.m.

Blåa, Bruna, Röda, ja vilka switchar är sköna? Har sökt rundor en del för att göra mig klokare och jag vill ha ett tangentbord där tangenterna är lätta att trycka ner,

Värt att notera är dock att CDON har 25% på tangentbord till och med imorgon och vill gärna veta om man ska beställa hem ett "Steel Series 6gv2 Red Edition" eller inte
http://cdon.se/hemelektronik/steelseries_6gv2_red_edition-149...

Jag har lust att betala max runt 700kr, gärna inkl frakt om det går.
Är öppen för alla slags förslag.

NOW HIT ME!

Tack på förhand!

Permalänk
Permalänk
Medlem

Tack för länken, har redan tittat där en gång men jag måste ha missat avdelningen med prisjaktslänkarna helt och hållet!

Tack för det

Permalänk

röda switchar om du har nån hänsyn till din sambo ^^

Visa signatur

[Fractal R4] [Corsair RM750] [ASUS B550-F] [AM4 Ryzen 7 5800X3D]
[32GB@3600Mhz] [ASUS STRIX 1070] [120GB SSD Win11 OS] [960EVO M.2]
[Monitor: PG278Q"] [Key/Mouse/Sound: G810 + SVIVE GM006 + ODAC-ATH AD-900X]

Permalänk
Medlem
Skrivet av medichaaaz:

röda switchar om du har nån hänsyn till din sambo ^^

Haha ja hon har lite svårt att somna när det är ljud omkring, kanske bästa valet med röda då?

Vill gärna höra personliga upplevelser också! Och inte bara läsa från en guide

Tackar!

Permalänk
Medlem

Kan förresten notera att jag blir sur när jag missar en knapp på mitt nuvarande tangentbord för att jag inte trycker tillräckligt hårt eller exakt i mitten på knappen, det är ett vanligt rubberdome.
Händer alldeles för ofta, flera gånger medan jag skriver detta lilla inlägg!

Då bör väl röda switchar passa mig?

Permalänk

Det låter som att du är ute efter Cherry MX Blue-brytare, med tanke på att du prioriterar känslan vid skrivning på tangentbordet. Jag skulle rekommendera QPAD MK-80, eller vilket som helst tangentbord som också har blåa brytare.

Det är underbart, dock låter det ganska mycket – vilket kan störa utomstående som försöker att fokusera på annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subdubwise:

Det låter som att du är ute efter Cherry MX Blue-brytare, med tanke på att du prioriterar känslan vid skrivning på tangentbordet. Jag skulle rekommendera QPAD MK-80, eller vilket som helst tangentbord som också har blåa brytare.

Det är underbart, dock låter det ganska mycket – vilket kan störa utomstående som försöker att fokusera på annat.

Om du tycker blå låter för mycket så är bruna ett alternativ. Men själv älskar jag blå. (Men sambon gör det inte )

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Medlem

jag skulle säga skaffa röda eller blå switchar och sen köpa till o-ringar till tangentbordet för att tysta ner dom.

men frågan är vlicka extra funtioner söker du också på tangentbordet. bakgrunds belysning, laser skrivna tangenter, media hubb, macro knappar, media funktioner.

för sånt spelar också roll när man köper ett tangent bord och om du väll ska punga ut 1000 kr så ska det vara perfect för dig

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Jag skulle rekommendera bruna brytare med de smalaste o-ringarna du kan hitta. Då kommer det inte låta alls mycket om tangentbordet och jag fick nyss lära mig att det finns o-ringar som knappt påverkar slaglängden på brytarna, alltså får du taktil feedback när du skriver, och det är relativt tyst (väldigt tyst för att vara mekaniskt).

Zowie celeritas finns väl på CDON med 25% rabatt.

Och angående röda så älskar vissa att skriva med dem, men jag tror personligen man bottnar dem hårdare då man inte har någon taktil feedback, och således kommer det låta mer om tangentbordet.

Lycka till!

Permalänk
Medlem

Blåa låter mycket, hur du än vrider och vänder på det. Svarta är tystast i verkligheten då de inte är lika lätta att "bottna ur". Röda och bruna är ungefär samma, bara bruna som har en liten bula som feedback. Hade tagit ett QPAD MK-50 med röda om du spelar, annars låter bruna som ett bra alternativ om du skriver mkt och vill ha lite tydligare feedback(personligen tycker jag det är störande vid spelande (RTS/MMO/spamklick osv)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subdubwise:

Det låter som att du är ute efter Cherry MX Blue-brytare, med tanke på att du prioriterar känslan vid skrivning på tangentbordet. Jag skulle rekommendera QPAD MK-80, eller vilket som helst tangentbord som också har blåa brytare.

Det är underbart, dock låter det ganska mycket – vilket kan störa utomstående som försöker att fokusera på annat.

Jag vet inte vad jag gillar då jag inte fått prova alla switchar, endast de svarta. Dock det jag älskade med de svarta för att de var lika sega/lätta att trycka på hela tiden, det var liksom inget "hopp" när man tryckte. Det som menas med linjärt antar jag?
Iallafall så älskade jag det!

Hur är MK-50 då? Det var ett ganska bra pris också tycker jag, eller är det något som gör att tangentbordet är dåligt? Det är dock röda switchar.
http://cdon.se/hemelektronik/qpad%C2%AE%7cmk-50_pro_gaming_me...

Jag bryr mig inte om bakgrundsbelysning och sådant, jag undviker det gärna!

Med rabatt blir det 545kr.

Tackar!

Skrivet av harith:

jag skulle säga skaffa röda eller blå switchar och sen köpa till o-ringar till tangentbordet för att tysta ner dom.

men frågan är vlicka extra funtioner söker du också på tangentbordet. bakgrunds belysning, laser skrivna tangenter, media hubb, macro knappar, media funktioner.

för sånt spelar också roll när man köper ett tangent bord och om du väll ska punga ut 1000 kr så ska det vara perfect för dig

Jag undviker gärna bakgrundsbelyst då jag tycker det är fult! Sen mediaknappar är jag glad om det finns mute och så man kan pausa musik, annars inget annat

Skrivet av huttala:

Jag skulle rekommendera bruna brytare med de smalaste o-ringarna du kan hitta. Då kommer det inte låta alls mycket om tangentbordet och jag fick nyss lära mig att det finns o-ringar som knappt påverkar slaglängden på brytarna, alltså får du taktil feedback när du skriver, och det är relativt tyst (väldigt tyst för att vara mekaniskt).

Zowie celeritas finns väl på CDON med 25% rabatt.

Och angående röda så älskar vissa att skriva med dem, men jag tror personligen man bottnar dem hårdare då man inte har någon taktil feedback, och således kommer det låta mer om tangentbordet.

Lycka till!

Tack för tipsen!

Zowie Celeritas var dock lite för dyrt tycker jag
Ska titta närmre på fler alternativ också!

Skrivet av Stealthbomb:

Blåa låter mycket, hur du än vrider och vänder på det. Svarta är tystast i verkligheten då de inte är lika lätta att "bottna ur". Röda och bruna är ungefär samma, bara bruna som har en liten bula som feedback. Hade tagit ett QPAD MK-50 med röda om du spelar, annars låter bruna som ett bra alternativ om du skriver mkt och vill ha lite tydligare feedback(personligen tycker jag det är störande vid spelande (RTS/MMO/spamklick osv)

MK-50 fanns till ett överkomligt pris på 545kr med CDON rabatt och jag håller gärna priset nere om det går

Frågan är dock, MK-50 eller 6gV2 Red Edition?

Tack alla hittils!

Permalänk
Medlem

MK-50 är oslagtbart på cdon nu sett till priset.

516:-.

Ser ingen mening att lägga mer pengar på 6gv2 red edition (om du nu inte älskar helt jävla fucked up layout på tangenterna dvs)

Celeritas är fortfarande dyrt även med rabatten tycker jag också.

Behövs billigare bruna cherry på marknaden.

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Med tanke på priset och att du tycker celeritas är för dyrt så är det egentligen bara MK-50 som faller in på dina kriterier. Röda går utmärkt att skriva med så det behöver du inte oroa dig för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

MK-50 är oslagtbart på cdon nu sett till priset.

516:-.

Ser ingen mening att lägga mer pengar på 6gv2 red edition (om du nu inte älskar helt jävla fucked up layout på tangenterna dvs)

Celeritas är fortfarande dyrt även med rabatten tycker jag också.

Behövs billigare bruna cherry på marknaden.

Haha vad är det som är fucked up med 6gv2 layout?

MK-50 ser konstig och plastig ut tycker jag, jag gillar Steel Series "less is more" på designen liksom.

Om du kollar denna bilden på MK-50 så ser det bara konstigt ut att det är så vinklat vid knapparna?

Skrivet av huttala:

Med tanke på priset och att du tycker celeritas är för dyrt så är det egentligen bara MK-50 som faller in på dina kriterier. Röda går utmärkt att skriva med så det behöver du inte oroa dig för.

Jag kan tänka mig lägga pengar på Steel Series 6gv2 som kostar 700kr, så det är så långt jag vill sträcka mig

Är bara rädd för att jag inte tycker om designen på MK-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Haha vad är det som är fucked up med 6gv2 layout?

MK-50 ser konstig och plastig ut tycker jag, jag gillar Steel Series "less is more" på designen liksom.

Om du kollar denna bilden på MK-50 så ser det bara konstigt ut att det är så vinklat vid knapparna?
http://www.gamereactor.se/media/w388/qpadmk_50_317571.jpg

Jag kan tänka mig lägga pengar på Steel Series 6gv2 som kostar 700kr, så det är så långt jag vill sträcka mig

Är bara rädd för att jag inte tycker om designen på MK-50

Har ett mk-50 och det är ett riktigt bra tangentbord. Riktigt sköna knappar. Lite svåra att skriva på i början då man råkar trycka fel ibland men jag gillar det riktigt mycket. Tangenterna lutar inte mer än på något annat tangentbord. Den bilden du länkade var bara udda. Tycker inte att mk-50 är plastigt utan det är ett kvalitets-tangentbord. Gillar designen också. Inte särskilt ut-stickande utan väldigt stilren och snygg.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Har ett mk-50 och det är ett riktigt bra tangentbord. Riktigt sköna knappar. Lite svåra att skriva på i början då man råkar trycka fel ibland men jag gillar det riktigt mycket. Tangenterna lutar inte mer än på något annat tangentbord. Den bilden du länkade var bara udda. Tycker inte att mk-50 är plastigt utan det är ett kvalitets-tangentbord. Gillar designen också. Inte särskilt ut-stickande utan väldigt stilren och snygg.

Tack för infon

Råkar du ha provat Steel Series 6gv2? Om så, vad är skillnaden i själva bygget (om vi bortser från switchar). Jag vill gärna ha ett robust och tungt tangentbord.

Om du har testat det så skriv gärna av dig Tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Haha vad är det som är fucked up med 6gv2 layout?

MK-50 ser konstig och plastig ut tycker jag, jag gillar Steel Series "less is more" på designen liksom.

Om du kollar denna bilden på MK-50 så ser det bara konstigt ut att det är så vinklat vid knapparna?
http://www.gamereactor.se/media/w388/qpadmk_50_317571.jpg

Jag kan tänka mig lägga pengar på Steel Series 6gv2 som kostar 700kr, så det är så långt jag vill sträcka mig

Är bara rädd för att jag inte tycker om designen på MK-50

Inget onormalt alls på MK-50 förutom att dom gjort en våg vid knapparna av själva plasten istället för att ha plasten helt plant, knapparna i sig är och sitter normalt så vet inte vad du menar ;O
Enda är om du inte gillar det rent estetiskt.

6gv2 har däremot tagit bort vänster windows knapp vilket för mig ex är helt fucked up, kan aldrig använda ett tgb utan den knappen.
Dom har en 160kgs enterknapp och flyttat * knappen ner och gjort shift mindre.

Less is more är stilrent ja, men 6gv2 är så långt ifrån ergonomiskt man kan komma också, sjukt högt tgb utan någon form av handlovsstöd = gg ergonomi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Tack för infon

Råkar du ha provat Steel Series 6gv2? Om så, vad är skillnaden i själva bygget (om vi bortser från switchar). Jag vill gärna ha ett robust och tungt tangentbord.

Om du har testat det så skriv gärna av dig Tack

Robust och tungt är en bra beskrivning på mk-50. En bra vikt på det. Tyngsta jag haft. Gjort i metall. Ej prövat steel series.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Tack för infon

Råkar du ha provat Steel Series 6gv2? Om så, vad är skillnaden i själva bygget (om vi bortser från switchar). Jag vill gärna ha ett robust och tungt tangentbord.

Om du har testat det så skriv gärna av dig Tack

Har prövat ett antal mekaniska tangentbord i jakten på mitt egna. Det jag kan säga är väl att 6gv2 och Mk-50 är ungefär lika robusta men att Qpads bidrag andas kvalité på ett annat vis. Det är lite lika plastigt utan har istället en gummifinish som känns väldigt bra jämfört med plasten på 6gv2.

Det enda som hindrade mig från att köpa något av dom var avsaknaden av bakgrundsbelysning av tangenterna. Det är en funktion jag inte kan leva utan längre.

Såg CDONs pris nu, köp direkt! ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Inget onormalt alls på MK-50 förutom att dom gjort en våg vid knapparna av själva plasten istället för att ha plasten helt plant, knapparna i sig är och sitter normalt så vet inte vad du menar ;O
Enda är om du inte gillar det rent estetiskt.

6gv2 har däremot tagit bort vänster windows knapp vilket för mig ex är helt fucked up, kan aldrig använda ett tgb utan den knappen.
Dom har en 160kgs enterknapp och flyttat * knappen ner och gjort shift mindre.

Less is more är stilrent ja, men 6gv2 är så långt ifrån ergonomiskt man kan komma också, sjukt högt tgb utan någon form av handlovsstöd = gg ergonomi.

Vänta, kan man inte modda in så den funkar som Windowsknapp? Kommer jag inte få använda mig av Windows+E eller Windows+D längre om jag köper det tangentbordet?! Herregud det tror jag inte jag överlever haha, måste ju använda Windows+E.

Går de inte att modda in? Knappen har väl någon funktion?

Skrivet av flyawaynille:

Robust och tungt är en bra beskrivning på mk-50. En bra vikt på det. Tyngsta jag haft. Gjort i metall. Ej prövat steel series.

Ok tack för den infon Fick känslan att det var plastigt nät jag kollade på bilderna.

Om man inte kan modda in Windowsknapp på Steel Series tangentbordet så blir det ett MK-50 definitivt! Haha >: )

Skrivet av Racka:

Har prövat ett antal mekaniska tangentbord i jakten på mitt egna. Det jag kan säga är väl att 6gv2 och Mk-50 är ungefär lika robusta men att Qpads bidrag andas kvalité på ett annat vis. Det är lite lika plastigt utan har istället en gummifinish som känns väldigt bra jämfört med plasten på 6gv2.

Såg CDONs pris nu, köp direkt! ^^

Tack för infon!

Alltså gummifinish på tangenterna? Är inte de en gräslig känsla eller är det skönt? Haha, lite svårt utan att få prova det.

Lutar åt MK-50 för tillfället!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Vänta, kan man inte modda in så den funkar som Windowsknapp? Kommer jag inte få använda mig av Windows+E eller Windows+D längre om jag köper det tangentbordet?! Herregud det tror jag inte jag överlever haha, måste ju använda Windows+E.

Går de inte att modda in? Knappen har väl någon funktion?

Ok tack för den infon Fick känslan att det var plastigt nät jag kollade på bilderna.

Om man inte kan modda in Windowsknapp på Steel Series tangentbordet så blir det ett MK-50 definitivt! Haha >: )

Nej du kan inte använda snabbkommandon på 6gv2 med vänster "windows key"
Knappen är en "FN" knapp till multimediagenvägarna på F knapparna.
Dom flesta andra har satt den på höger sida och lämnat windowsknappen där den ska vara.

Enda sättet att fixa den som windowsknapp är att lödda om höger windowsknapp till vänster FN knapp.
Och tja det är ju lagom osmidigt

mk serien har inte någon gummi yta, gummi yta är typ som razers lycosa har och det gillar inte jag iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Tack för infon!

Alltså gummifinish på tangenterna? Är inte de en gräslig känsla eller är det skönt? Haha, lite svårt utan att få prova det.

Lutar åt MK-50 för tillfället!

Umm, ungefär en sådan som finns på baksidan av vissa mobiler. Vet inte riktigt hur jag ska beskriva det på annat vis.

Du såg nog inte min edit om bakgrundsbelysning heller. Tänk på att inget av dom har det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Nej du kan inte använda snabbkommandon på 6gv2 med vänster "windows key"
Knappen är en "FN" knapp till multimediagenvägarna på F knapparna.
Dom flesta andra har satt den på höger sida och lämnat windowsknappen där den ska vara.

Enda sättet att fixa den som windowsknapp är att lödda om höger windowsknapp till vänster FN knapp.
Och tja det är ju lagom osmidigt

mk serien har inte någon gummi yta, gummi yta är typ som razers lycosa har och det gillar inte jag iaf.

Tack för infon! Då är Steel Series ute ur leken, tänker inte sluta använda Windows-knappen, den är ju hur trevlig som helst.

Du säger MK inte har något gummiskikt medan han andra säger det har.

Har du ett MK-50 själv eller?

Skrivet av Racka:

Umm, ungefär en sådan som finns på baksidan av vissa mobiler. Vet inte riktigt hur jag ska beskriva det på annat vis.

Du såg nog inte min edit om bakgrundsbelysning heller. Tänk på att inget av dom har det.

Jaha sån yta, de vet jag inte om ja gillar på tangenter! Men personen ovan säger det inte har gummiskikt, vem ska jag lita på?!
Gillar inte bakgrundsbelysning så bara skönt för mig! Heh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Tack för infon! Då är Steel Series ute ur leken, tänker inte sluta använda Windows-knappen, den är ju hur trevlig som helst.

Du säger MK inte har något gummiskikt medan han andra säger det har.

Har du ett MK-50 själv eller?

Jaha sån yta, de vet jag inte om ja gillar på tangenter! Men personen ovan säger det inte har gummiskikt, vem ska jag lita på?!
Gillar inte bakgrundsbelysning så bara skönt för mig! Heh

Har ett mk-50 ja.

Vet faktiskt inte riktigt vad han menar, men när jag säger gummerade keycaps så går mina tankar till Razer Lycosa som just har den "featuren" som jag personligen avskyr.

Något sådant har iaf inte MK-50.

Sen kan det dock hända att keycapsen har någon annan plast än 6gv2, det var ett bra tag sen jag lekte med 6g så minns inte direkt det

Måste säga att jag är lite sugen på ett Celeritas för jag vill ha bruna till SC2, men tycker det är för dyrt med så lite features.
1000 spänn så förväntar jag mig Backlit.
Inte bara en backlit zowie logga som bländar en

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Har ett mk-50 ja.

Vet faktiskt inte riktigt vad han menar, men när jag säger gummerade keycaps så går mina tankar till Razer Lycosa som just har den "featuren" som jag personligen avskyr.

Något sådant har iaf inte MK-50.

Sen kan det dock hända att keycapsen har någon annan plast än 6gv2, det var ett bra tag sen jag lekte med 6g så minns inte direkt det

Måste säga att jag är lite sugen på ett Celeritas för jag vill ha bruna till SC2, men tycker det är för dyrt med så lite features.
1000 spänn så förväntar jag mig Backlit.
Inte bara en backlit zowie logga som bländar en

Haha okej, så du rekommenderar MK-50, speciellt till priset av 516kr?

Varför är du inte nöjd med röda switchar till SC2?
Jag funderar på att börja spela SC2 igen (bara testat på det typ) så vill gärna veta om röda är ok!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Haha okej, så du rekommenderar MK-50, speciellt till priset av 516kr?

Varför är du inte nöjd med röda switchar till SC2?
Jag funderar på att börja spela SC2 igen (bara testat på det typ) så vill gärna veta om röda är ok!

För priset ser jag det som mest prisvärda mekaniska på marknaden med stor marginal (6gv2 är också prisvärt men det försvinner ur mina ögon)

Röda fungerar utmärkt till sc2, men jag känner att jag saknar lite av feedbacken.
Blåa var en jävla nightmare i sc2 så vill prova bruna då många sc2/bw progamers föredrar bruna pga feedbacken.
Tom progamers som DRG som använde blackwidow har bytat till Marauder för han inte trivdes med blåa mekaniska (sponsrad av razer så använder razers gear)

I övrigt är jag absolut nöjd med röda, jag hatade svarta. Men jag gillar lätta klick på musen och lätta klick på tgb så smaksak såklart.
Skriva var lite jobbigt i början för man fatfingrade knappar av misstag för dom är så lätta men efter ett tag när man vande sig var det så sjukt skönt, fingrarna bara glider runder på lätta knapparna.

Men kan förstå varför hårdhänta kanske inte gillar röda

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

För priset ser jag det som mest prisvärda mekaniska på marknaden med stor marginal (6gv2 är också prisvärt men det försvinner ur mina ögon)

Röda fungerar utmärkt till sc2, men jag känner att jag saknar lite av feedbacken.
Blåa var en jävla nightmare i sc2 så vill prova bruna då många sc2/bw progamers föredrar bruna pga feedbacken.
Tom progamers som DRG som använde blackwidow har bytat till Marauder för han inte trivdes med blåa mekaniska (sponsrad av razer så använder razers gear)

I övrigt är jag absolut nöjd med röda, jag hatade svarta. Men jag gillar lätta klick på musen och lätta klick på tgb så smaksak såklart.
Skriva var lite jobbigt i början för man fatfingrade knappar av misstag för dom är så lätta men efter ett tag när man vande sig var det så sjukt skönt, fingrarna bara glider runder på lätta knapparna.

Men kan förstå varför hårdhänta kanske inte gillar röda

Det blir nog ett MK-50, tack för inspirationen och hjälpen!

Satt dock och kollade lite klipp på Youtube och fick höra blåa switchar, Herregud vad sexigt de lät, började nästan rysa!
Synd att de är lite dyrare och att blivande sambon lär nog ångra vi flyttade ihop, hehe

Men blir nog ett MK-50 ja!

Permalänk
Skrivet av Sifear:

Om du tycker blå låter för mycket så är bruna ett alternativ. Men själv älskar jag blå. (Men sambon gör det inte )

Nej då, jag tycker inte personligen att Cherry MX Blue låter för mycket – jag ville bara påpeka för TS att de låter mycket. Jag sitter själv med Cherry MX Blue-brytare, och jag älskar det.

Permalänk
Medlem

Sambo + Blåa = skiljsmässa inom 1 vecka.