Permalänk

Bygglogg "BeachNoise"

Blev inspirerad av andra byggen här på sweclockers och bestämde mig för att bygga en egen "strandhögtalare" eller "strandstereo".
Har bett om hjälp med inköp av delar och liknande HÄR.

Högtalarna och förstärkaren kommer inte sitta bredvid varandra som på bilden utan förstärkaren kommer sitta "över" högtalarna.

Komponenter:
Förstärkare Lepai 2020 Stereo hi-fi TRIPATH
Bas Celestion TF1018 8R
Bluetooth
Batteri 22Ah
Batteriladdare
Högtalare
Virke - lokal affär.

Visa signatur

Ryzen m-atx:
|| Windows 10 || MSI B350M || Ryzen 1700X OC@ 3.8GHz || Nvidia 1060 6GB || 32GB RAM || EVGA P2 750W ||
HTPC:
|| Windows 10 || Asrock Z77m-itx || I7 3770k || 8GB RAM || Corsair 620W ||
________________________________________________________________________________________________

Permalänk

Offret.

USB för t.ex. mobilladdare.

Löder om en USB-kabel för uttag och laddare till bluetooth.

Kabel.

"Batterimätare" med återfjädrande knapp.

"kontrollpanel"

"Hållare" för batteri och laddare.

Spackel.

Slängde på lite färg också.

Visa signatur

Ryzen m-atx:
|| Windows 10 || MSI B350M || Ryzen 1700X OC@ 3.8GHz || Nvidia 1060 6GB || 32GB RAM || EVGA P2 750W ||
HTPC:
|| Windows 10 || Asrock Z77m-itx || I7 3770k || 8GB RAM || Corsair 620W ||
________________________________________________________________________________________________

Permalänk

pax 2

Visa signatur

Ryzen m-atx:
|| Windows 10 || MSI B350M || Ryzen 1700X OC@ 3.8GHz || Nvidia 1060 6GB || 32GB RAM || EVGA P2 750W ||
HTPC:
|| Windows 10 || Asrock Z77m-itx || I7 3770k || 8GB RAM || Corsair 620W ||
________________________________________________________________________________________________

Permalänk
Medlem

kommer följas

Permalänk

Om inte förstärkaren redan är inköpt skulle jag rekomendera denna:
http://www.dealextreme.com/p/y148-audio-amplifier-module-9312...

Har själv en liknande den du länkade till och ett par såna här, och de här spelar sjukt mycket bättre och högre.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Skrivet av )ExecutoR(:

Om inte förstärkaren redan är inköpt skulle jag rekomendera denna:
http://www.dealextreme.com/p/y148-audio-amplifier-module-9312...

Har själv en liknande den du länkade till och ett par såna här, och de här spelar sjukt mycket bättre och högre.

Kunde inte kolla länken i telefonen men kollar på den när jag kommer hem.
Men har tyvärr redan beställt. Men ska kolla upp det ifall det blir något mer projekt.

Visa signatur

Ryzen m-atx:
|| Windows 10 || MSI B350M || Ryzen 1700X OC@ 3.8GHz || Nvidia 1060 6GB || 32GB RAM || EVGA P2 750W ||
HTPC:
|| Windows 10 || Asrock Z77m-itx || I7 3770k || 8GB RAM || Corsair 620W ||
________________________________________________________________________________________________

Permalänk
Medlem

hmm, man blev lite sugen på att bygga något själv nu!

Beställer nog 2 sådana ifrån Dealextreme, har kollat på dem förut och sen har jag tänkt bygga in en bluetooth modul, också ifrån Dealextreme

Allt bygger jag in i en MDF låda och täcker det med polyester för att få det vattentätt
Bilbatteri får bli strömkällan

haha jag ska inte ta över din tråd här nu, men det var inspirerande

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Skrivet av 19KeVVa93:

hmm, man blev lite sugen på att bygga något själv nu!

Beställer nog 2 sådana ifrån Dealextreme, har kollat på dem förut och sen har jag tänkt bygga in en bluetooth modul, också ifrån Dealextreme

Allt bygger jag in i en MDF låda och täcker det med polyester för att få det vattentätt
Bilbatteri får bli strömkällan

haha jag ska inte ta över din tråd här nu, men det var inspirerande

Bluetooth har jag också men inte hunnit fixa komponentlistan ännu. Köpte dock en för 200kr på teknikmagasinet.
Varför ska du ha den vattentät? Lite färg på den så är den ju tät. Tänkte också ta mdf men pga att min budget egentligen var 1500kr och nuvarande kostnad är lite över 2000kr tror jag. Så valde jag något billigt alternativ.

Edit: Kul att det va inspirerande!

Visa signatur

Ryzen m-atx:
|| Windows 10 || MSI B350M || Ryzen 1700X OC@ 3.8GHz || Nvidia 1060 6GB || 32GB RAM || EVGA P2 750W ||
HTPC:
|| Windows 10 || Asrock Z77m-itx || I7 3770k || 8GB RAM || Corsair 620W ||
________________________________________________________________________________________________

Permalänk
Medlem

Jag har en burk polyester och en vävmatta kvar att slösa med. Den blir lite ner slittålig och stöter bort vatten bättre, nackdelen är väl att den blir ruggigt tung då.

jag kommer plocka grejer som ligger hemma så det ända som kommer kosta är förstärkarna

Hur går det med din låda? Några bilder?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem

Det här ramlade ned i posten idag

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~