Permalänk
Medlem

Trådlös laserskrivare

Jag har precis köpt en Samsung CLP 325W, en färglaserskrivare som ska kunna köra över nätverket trådlöst. Drivrutiner och hjälpprogram installeras som det ska, men jag är inte människa att få det att fungera. Routern den ska köra över är Telias Thomson Gateway TG789 vn. Jag kommer bara så långt i installationen att installationsskivan säger att det inte finns några WLAN-data från den valda skrivaren, och att den valda skrivaren inte stöder trådlöst. Hur löser jag det här?

Permalänk
Medlem

jag har inte ens i närheten tittat på samsung och hur dom instalerar sina skrivare.
men kollar man här:
http://www.samsung.com/se/consumer/computer-peripherals/print...
så ser jag nått som borde vara WPS (knappen med pilar) kolla om du har en som heter antingen wps eller wi-fi protected setup på routern (skall också vara en knapp) tryck ner dem så kommer det att försöka ansluta till varandra.

Efter det så testar du instalera igen.

funkar inte det eller att du inte har en wps knapp på routern så kan du testa göra det steg för steg i manualebn jag hittade (om du inte redan gjort det) http://downloadcenter.samsung.com/content/UM/201112/201112221...

kolla om du tillfälligtvis kan stänga av viruskyddet först (troligen telias och då är det att högerklicka och frigör och tillåt all nätverks trafik (samma för att aktivera den)
1. klicka på "Komma igång"
2. klicka på "konfigurera skrivaren"
3. klicka på "placering"
4. klicka på länken "Installera drivrutin för nätverksansluten skrivare"
Gör som den säger.

Funkar det ändå inte testa och ring dem. 0771-SAMSUNG (0771-7267864)
för då krävs mer felsökning av någon som känner produkten mer än jag

Permalänk
Medlem

Alla de här varianterna är redan testade. Routerns wps-knapp verkar inte göra vad den ska, jag får ingen blinkbekräftelse på den.
Det blir nog att ringa.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag hade samma klydd, installerade först på sladd sen kunde man välja att installera wifi med skivan ... sen hoppade skiten igång ... mycket nöjd med denna skrivare och dess utskrifter!

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iceglow:

Jag hade samma klydd, installerade först på sladd sen kunde man välja att installera wifi med skivan ... sen hoppade skiten igång ... mycket nöjd med denna skrivare och dess utskrifter!

Jag kommer ungefär så långt, bortsett från att WiFi inte hoppar igång...

Permalänk
Medlem

mm ta och ring hoppas dem kan lösa problemet så du slipper 2 timmars felsökning