Asus GTX 580 DirectCU II - problem DP och HDMI

Permalänk
Avstängd

Asus GTX 580 DirectCU II - problem DP och HDMI

Hej gott folk!

Rakt på problemet.

Efter en omstart så ville inte skärmen Samsung S23A750D visa någon "bild", varken via DP eller HDMI-kabel, det som händer är att jag får upp en Röd eller Blå bild på skärmen. Jag hör Windows (7/64bit) startljud.

S23A750D + DP = Ingen bild
S23A750D + HDMI = Ingen bild

Annan skärm + DVI = Bild
Annan skärm + HDMI = Bild

Är det skärmen eller grafikkortet som har ballat ur? Troligtvis är det det skärmen, men tycker det är märkligt att den bara skulle balla ur pga en omstart.

Jag har givetvis switchat "Source" på skärmen och köpt nya kablar.

Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leon1:

Hej gott folk!

Rakt på problemet.

Efter en omstart så ville inte skärmen Samsung S23A750D visa någon "bild", varken via DP eller HDMI-kabel, det som händer är att jag får upp en Röd eller Blå bild på skärmen. Jag hör Windows (7/64bit) startljud.

S23A750D + DP = Ingen bild
S23A750D + HDMI = Ingen bild

Annan skärm + DVI = Bild
Annan skärm + HDMI = Bild

Är det skärmen eller grafikkortet som har ballat ur? Troligtvis är det det skärmen, men tycker det är märkligt att den bara skulle balla ur pga en omstart.

Jag har givetvis switchat "Source" på skärmen och köpt nya kablar.

Kanske redan löst problemet?

Vad jag vet kan det strula med upplösningen vid skärmbyte, testa tryck F8 vid uppstart och välj sedan "Aktivera låg bildskärmsupplösning (640x480)"
Kan fungera

Visa signatur

Asus Z68-V PRO | i5 2500k @4,4 | Asus GTX 970| Corsair HX850W | 16GB Corsair Venceance @1600mhz | Noctua NH-D14 | NZXT H2 |Samsung 840 Pro 512gb | OCZ Vertex 3 120gb | |Samsung F4 2TB | Silverstone Air Penetrator 120mm x2 | Noctua NF-P14 140mm | Noctua NF-S12B 120mm | Qnix Q2710@96Hz |

Permalänk
Antielefant

Kom ihåg att den skärmen inte kan köra 120 Hz på NVidiakort, så försöker du med det kommer du att överbelasta kablarna.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zcenicx:

Kom ihåg att den skärmen inte kan köra 120 Hz på NVidiakort, så försöker du med det kommer du att överbelasta kablarna.

Va? Skärmen har klarat 120Hz utan problem fram till nu.

Fö skickade jag in den på rep. och hämtade ut den igår. De fick igång HDMI men inte DP.

Edit: Efter massa googlande visar det sig att nvidias senaste drivisar buggar. Senaste BETA drivisar hjäpte.

Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Permalänk
Avstängd

Uppdatering :

S23A750D har kompatibilitet problem med Nvidia's senaste drivisar. Jag fick gå tillbaka till 285.62 och allt funkar utan strul.

Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60