Roligate RTS/MOBA för en som är helt ny?

Permalänk
Medlem

Roligate RTS/MOBA för en som är helt ny?

Jag hade tänkt att testa ett RTS/MOBA, nu när jag är rätt så trött på FPS spel. Spel jag kollat på är Dota 2(fick beta inv av en kompis) och LoL. Har hört att LoL ska vara mer noobvänligt men man ska tydligen behöva betala för heroes?

Permalänk
Medlem

Heroes of Newerth finns som alternativ också. F2P.

Visa signatur

5900X & 6700 XT

Xperia 1 mk. V

Permalänk
Medlem
Skrivet av AntonAn:

Jag hade tänkt att testa ett RTS/MOBA, nu när jag är rätt så trött på FPS spel. Spel jag kollat på är Dota 2(fick beta inv av en kompis) och LoL. Har hört att LoL ska vara mer noobvänligt men man ska tydligen behöva betala för heroes?

DOTA2 lär fungera som LoL när det släpps, dvs att man behöver köpa vissa heroes.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snowy86:

DOTA2 lär fungera som LoL när det släpps, dvs att man behöver köpa vissa heroes.

Rätt säker på att dem inte kommer implementera det, då det aldrig varit deras koncept.

Permalänk
Skrivet av AntonAn:

Jag hade tänkt att testa ett RTS/MOBA, nu när jag är rätt så trött på FPS spel. Spel jag kollat på är Dota 2(fick beta inv av en kompis) och LoL. Har hört att LoL ska vara mer noobvänligt men man ska tydligen behöva betala för heroes?

Har aldrig spelat något MOBA mer än lol i typ 1h fick en Dota2 inv, nu är jag helt fast! Grymt kul, dock borde du ha en polare som hjälper dig. riktigt roligt.

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Razki:

Rätt säker på att dem inte kommer implementera det, då det aldrig varit deras koncept.

Man kommer väl att få köpa hattar och få champs som bonus

ONT: du behöver betala för champs i HoN också, jag personligen känner att det är lättare att spela ihop ingame cash för champs i LoL än i HoN

Visa signatur

2600k 4,5 - Asus P8Z77-V PRO - ASUS 660 ti DCII 2 GB - 16 GB 1600 MHz - 120 GB SSD - 1000 GB HDD - 750W 80+

QPAD mk-50 - QPAD 5K - Sennheiser PC 360

Citera mera!

Permalänk
Skrivet av Snowy86:

DOTA2 lär fungera som LoL när det släpps, dvs att man behöver köpa vissa heroes.

IceFrog har gått ut med att du aldrig kommer kunna köpa heroes. Alla som finns kommer finnas tillgängliga för alla.

Permalänk
Medlem

Inget krav att betala i med riktiga pengar LoL, inte speciellt långsamt att tjäna ihop in-game cash heller.

Gubbarna kostar mellan 450 och 6300, och för en genomsnittlig match kanske man får mellan 70 och 100, 150 extra på varje first win of the day.

Permalänk
Medlem

Tycker att du borde pröva på LoL, det är ett riktigt bra spel som jag själv lirat med många kompisar i ungefär ett halvår nu.

Man ska inte underskatta LoL, och jag tycker att det är fel att säga att det är mera ''Noob vänligt'', visst, det är inte lika många saker man måste hålla reda på, men det är samtidigt det spel som samlar störst publik och det hålls ständigt stora turneringar där lag spelar om stora summor pengar emot varandra. Blir man fast i LoL så är det svårt att släppa, i alla fall de första månaderna.

Visa signatur

Cooler Master NR200P | i7 9700k | RX 7800 XT | 16GB |

Permalänk
Medlem

Du kan ju prova på DotA 2 med din kompis som skickade beta nyckeln. Jag brukar spela mestadels spela DotA, men även lite DotA2. Jag hör hela tiden folk klaga på hur obalanserat HoN och LoL är så jag skulle därför inte rekommendera dem.
Annars så pratar min kompis hela tiden om Starcraft 2 och det är väl det största RTS spelet just nu, så det kan ju vara något att prova.

Edit: Dock är inte DotA 2 helt balanserat ännu, då alla heroes inte än finns ute så kan vissa heroes brilljera utan några heroes som funkar bra mot dem.

Permalänk
Medlem

Jag har inte spelat de andra hemskt mycket men enligt mina erfarenheter så har LOL den sämsta stämningen bland spelarna av något spel jag har spelat. Det är inte många matcher man spelar utan att det är någon som cryar på att saker är op eller klagar på spelarna. Det påverkar kanske inte spelupplevelsen så mycket men det kan vara värt att tänka på.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 16000 Moderkort: ASUS PRIME B350-PLUS Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 1060 Ram: 16GB PSU: Corsair HX750W Chassi: Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem

Dota2 utan tvekan. Inge crap om att köpa till hereos. Dock så kommer du mest troligt kunna köpa cosmetic-items när spelet är släppt (ger inga som helst fördelar ingame, förutom just addons)

Permalänk

Dota 2!

Har själv just köpt en dator i enkom till Dota 2, samt bytt till mig en Dota 2 nyckel.

Jag ser inget fel som helst med LoL, har själv spelat det litet (tills jag fick rådamp över att datorjäveln inte ens klarade LoL på lägsta inställningarna utan att hela tiden få lagg-dropp till 5FPS)
men jag tycker ändå Dota 2 är sanslöst mycket bättre.

Samtidigt, Dota 2 är ju orginalet och LoL/HoN/osv är bara kopior (jag vet att utvecklare till Dota har varit med och skapat kopiorna, men ändå. En kopia är en kopia)

Permalänk
Medlem

Testade Dota 2, kul spel

Permalänk

Enligt mig HoN>LoL>DotA 2

Permalänk
Skrivet av helmius:

Jag har inte spelat de andra hemskt mycket men enligt mina erfarenheter så har LOL den sämsta stämningen bland spelarna av något spel jag har spelat. Det är inte många matcher man spelar utan att det är någon som cryar på att saker är op eller klagar på spelarna. Det påverkar kanske inte spelupplevelsen så mycket men det kan vara värt att tänka på.

Haha, ja det har man känt på. Råka göra något misstag eller va lite seg så får man direkt ett: report him! Undrar ju vad folk förväntar sig ibland när dom trycker på att matchas med andra.